Motorevija
PRETRAGA
2008-06-29 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Novitet iz Derbija, ramblu 250i, lako je zamijeniti za Aprilijin model sportcity, ali pogled izbliza otkriva detalje po kojima se španjolac razlikuje od talijana. Ipak, sve kvalitete sportcityja sačuvane su i u bratu blizancu

Je li vam se ikada učinilo da ste u jednoj osobi vidjeli nekoga drugog, no kada ste prišli bliže, shvatili ste da ste pogriješili? Ista bi vam se stvar mogla dogoditi kada na cesti susretnete skuter i pomislite da ste ugledali Aprilijin sportcity. Dakle, pogledajte ponovno jer vjerojatno se radi o Derbijevoj rambli. Naime, od blizanca iz talijanskog Noalea tog rasnog španjolca razlikuje samo izgled prednje maske i crveni natpis „rambla“, a tomu je tako jer se talijanska motociklistička grupacija Piaggio - radi proboja na vrh španjolskog tržišta - udružila sa španjolskim Derbijem. Taj su skuter namijenili ponajprije mladim urbanim osobama kojim je dizajn važan jednako kao i vozne karakteristike.



Budući da dolazi iz Barcelone, logičan je bio izbor imena. Naime, La Rambla je najduža ulica glavnog središta španjolske pokrajine Katalonije. Uvijek je puna ljudi i u njoj se neprestano nešto događa. Drugim riječima, to okružje je kao stvoreno za ramblu koja voli gradsku vrevu i u kojoj se, zahvaljujući velikoj okretnosti, izvrsno snalazi. Iako s tekućinama ima oko 155 kg, s upravljanjem ni nježniji spol neće imati problema, baš kao ni s dizanjem na središnji oslonac. Budući da je sjedalo visoko samo 775 mm, čak će i niže osobe moći izuzetno lako dotaknuti tlo. Zahvaljujući svojoj uskoj silueti, rambla će vas sigurno voditi kroz nepregledne kolone automobila u popodnevnim satima. Probleme bi pritom mogli stvarati samo retrovizori, odnosno ne bi bilo naodmet da su nešto većih dimenzija i postavljeni malo više. Podatke o brzini, kilometraži, razini goriva u spremniku i točnom vremenu daju iznimno pregledni instrumenti koji su kombinacija digitalnih i analognih elemenata.
Iako nije opremljena velikim vjetrobranskim staklom za izlete izvan grada, ramblom 250i lako ćete svladavati međugradske relacije, a prednja oplata pružit će vam dobru zaštitu od vjetra. Budući da su otvori koji odvode topao zrak iz hladnjaka smješteni sa svake strane gornjeg dijela prednje oplate te i za hladnijih dana pružaju toplinu, zima također neće biti nikakav problem. Ugodnu vožnju moglo bi pokvariti jedino tvrđe sjedalo koje nakon dulje vožnje umara stražnjicu. No, pod njim ima dovoljno prostora za smještaj jet-kacige srednje veličine, a sitnije stvari, poput mobitela, novčanika i rukavica, možete odložiti u pretinac sprijeda.
Osim toga, podnica je dovoljno prostrana, no postavljena je pomalo ukoso pa stopala mogu skliznuti naprijed. Između sjedala i prednjeg dijela noge će bez problema moći smjestiti i viši vozači. Suvozač će se također udobno osjećati na rambli. Naime, oslonci za noge i držač za ruke na pravom su mjestu.
Odaziv na gas je trenutačan, a razvijanje brzine linearno. Međutim, zaletite li se prebrzo, a vozilo ispred vas naglo zakoči, dva diska sprijeda i jedan straga na mjestu će vas zaustaviti. Što se tiče kočnica, mogu se izvrsno dozirati te ulijevaju veliku sigurnost u vožnji. 15-colni kotači i meko podešen ovjes upijaju sva ulegnuća i pružaju osjećaj da je cesta ravna. Rad ramblina srca, četverotaktnog agregata koji zadovoljava normu Euro 3, iznimno je tih, no tijekom stajanja na mjestu javljaju se osjetnije vibracije.
Kao što je španjolski pjesnik Federico Garcia Lorca za Ramblu rekao da je to jedina ulica na svijetu koja ne bi trebala imati kraj, tako smo i mi poželjeli da ramblin test vječno potraje. Štoviše, ne sumnjamo da će budući vlasnici tog skutera biti zadovoljni kombinacijom odličnih voznih karakteristika koje će doći do izražaja izvan grada, kao i male širine i okretnosti koja će olakšati vožnju u gradskoj gužvi.





MV Agusta Brutale 1078 RR

MV Agusta Brutale 1078 RR

�daje

Obujam: 1078 cm3

Snaga: 154 k (113 KW) 10700 rpm

Okretni moment: 117 Nm @ 8100rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 210 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 258 km/h

MV Agusta
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)