2010-04-19 | |
Ducati 1098 je kod svih testnih vozača pobudio lavinu emocija. Da je granica između ljubavi i mržnje uistinu tanka, potvrđuje i naš test izdržljivosti koji je otkrio sve nedostatke predivne crvene zavodnice iz Bologne
Vožnja ljepotice iz Bologne rasplinula je mnoge moje predrasude - upisano je u dnevniku vožnje na 48.000 km, a potpisnik redaka je testni vozač Volkmar Jacob. Nakon te rečenice uslijedili su uglavnom hvalospjevi na račun stabilnosti, preciznosti, potiska motora u nižim okretajima te eksplozije snage u višim režimima.
No, kada bi se taj unos u dnevnik vožnje promatrao izolirano, reklo bi se da je riječ o strastvenoj njemačko-talijanskoj ljubavi. Međutim, tek 200 kilometara kasnije, isti se vozač prisjetio i zašto je imao predrasude prema talijanskim motociklima. Naime, talijanska ga je ljepotica usred tunela - ostavila. Točnije, defektni regler „isisao“ je svu struju iz akumulatora i time je Volkmarovo putovanje u smjeru austrijskih Alpa bilo okončano.
Ducati 1098 na trkaćoj stazi osjećao se kao kod kuće, dok je svakodnevica bila muka i njemu i vozaču
Štoviše, tih je situacija u drugoj polovici testa bilo napretek. Netko će reći da se radi o uobičajenim sitnicama svojstvenima talijanskim markama, no valja se prisjetiti da je ducati 1098, osim uobičajenih „sitnica“, imao i izuzetno ozbiljan kvar. Naime, na 25.952 km došlo je do puknuća klipa o kojem smo detaljno izvijestili u Motoreviji broj 10/2008 u okviru međubilance tog motocikla.
Ducati se kasnije očitovao o tom kvaru: „Ne radi se o generalnom problemu. Ispitali smo kvalitetu klipova koja u svakom slučaju zadovoljava sve standarde“.
Samo na jednom brijegu bregaste osovine vidljivi su tragovi habanja
Uz to, Ducati je nekoliko puta naglašavao da nije primao nikakve pritužbe na takve ili slične kvarove. Ipak, neke su se činjenice i prešutjele. Primjerice, da većina vlasnika tog motocikla nije ni približno dosegnula razinu kilometraže koju je naš maratonac u vrijeme kvara skupio na brojaču. Kao ni to da je samo nekoliko mjeseci kasnije obujam motora povećan na 1198 ccm te da su izmijenjene vrijednosti promjera i hoda.
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |