Motorevija
PRETRAGA
2008-02-28 , Autor: Andreas Bildl, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Modelom 848 Ducati se oslobađa strogog pravila o obujmu koje potječe iz moto sporta i usredotočuje se na sintezu male mase i velike snage

Ono što se ne može uklopiti u općeprihvaćene norme obično ima neku posebnu draž. Ista je stvar i sa sportskim motociklima koji nemaju uobičajenih 600 ili 1000 ccm.
Pomislit ćete ponajprije na triumph daytonu 675 ili suzuki GSX-R 750. No, i Ducati se modelom 749 uputio u tu “ničiju zamlju”. Dok je njime u prvenstvu u klasi super sport smio nastupati protiv četverocilindarskih motora sa 600 ccm, novi 848 toga se mora odreći. Ducati je manjim bratom 1098-ice išao na ruku onima kojima je bliža sportska svakodnevica nego potraga za desetinkama na natjecateljskoj stazi. Odabir manjeg obujma zaslađen je ukusnim smanjenjem mase.
Podacima iz prospekta morate dopustiti da vam se rastope na jeziku - 134 KS i 168 kg suhe mase, tvrdi Ducati. 125 KS - govore homologirani dokumenti motocikla, i još „vitkih“ 196 kg sa svim tekućinama i punim spremnikom - kaže vaga u redakciji.
Razliku u snazi ne razumijemo, jer je mjerni stol atestirao 130 KS. Dakle, nema razloga za uzbunu. Samo da vas podsjetimo, prije četiri godine ducati 999 je na utrku krenuo sa 124 KS i „masnih“ 214 kg.
Uza sve to, na motoru 848-ice ne može se naći skupi titan. Ni na klipnjačama, a ni na ventilima. Talijani su ipak na V2 opremljenom magnezijskim poklopcima ventila uspjeli uštedjeti pet kilograma. Zahvaljujući novoj tehnici lijevanja 3,5 kg na kućištu motora, a ostatak na radilici i spojci u uljnoj kupelji. Stražnji kraj okvira - za suputnika izrađen od čelika - sa svojih 2,8 kg ne teži gotovo ništa više nego iz aluminija izliveni filigranski suparnik na hondi CBR-u 600 RR.
Kompletan ispušni sustav sa stijenkama grane debelima 0,8 mm teži 9,4 kg. Tako su Talijani skidali gram po gram i svoju “lakoću” stavili na vitku 180-ku, na kojoj bi upravljivost trebala biti predivno laka.



Dosta teorije, oblačimo zaštitno odijelo, spuštamo vizir i izlazimo na stazu Almeria u Španjolskoj. Prvi zavoj i - opsa, šta se tu događa? 848 se pokazuje kao pravi zvrk! Tako se lako dosad ni jedna trkaća diva iz Bologne nije kretala po parteru. Velika je razlika u priručnosti u odnosu na prethodnika 748 ili 1098. Čak i kroz opako uski zavoj na stražnjem dijelu staze 848 prolazi kao vjetar. To možda nije u cijelosti na razini japanske konkurencije od 600 ccm, ali je zato 848 pokazao svoju tipičnu ducatijevsku stabilnost.
Nije ni čudno jer su okvir, stražnja vilica i elementi ovjesa isti kao na modelu 1098. Zato kroz duge brze zavoje prolazi nesmetano, iako na izlazu iz zavoja pri ubrzanju zahtijeva malo veći angažman da bi ostao na željenoj liniji.
Dakle, nema iznenađenja što se tiče okvira i ovjesa, barem dok podešenje Showinih elemenata odgovara onom na 1098. S prilično kruto podešenim stražnjim amortizerom dobro se slaže prednja vilica s komotnim, ali ne premekanim ublaženjem.
Budući da Brembov kočni sustav na 848 ni u kojem pogledu nema munjevit ugriz koji pronalazimo na 1098, prednja vilica pri prvom pritisku na polugu kočnice ne uranja tako naglo. Kočnice na 848 reagiraju sasvim dobro, žustrom krugu po običnoj cesti dorasle su u svakom pogledu. Jedino onaj tko traži kočenje na zadnjoj granici treba pritisnuti malo jače.
A motor? Prvi akustični nastup mu je odličan. Nema agresivno i masivno bubnjanje kao 1098. Prije bi se moglo reći da se radi o ugodnom mumljanju basa, koje pri „powerplayu“ poprima oštru notu. Po pitanju kulture rada mali testastretta je čak i u prednosti. Kultiviran iz samog podruma okretaja, cijelo vrijeme precizan na gasu, V2 očarava svog pilota. Ipak, divlji potisak iz dubine nije mu jača strana. Dok 1098 od samog početka kreće kao orkan, 848 do 6000 o/min svira lagani pianissimo. Tek poslije konji kreću u galop.
Drukčije ni ne može biti. Ipak motor s kratkim hodom maksimalnu snagu postiže tek na 10.000 o/min. S golema 94 mm promjera, koji prave mjesta za velike usisne ventile promjera 39,5, te „gigantskim“ ovalnim leptirastim tijelima promjera 56 mm jasno je - znakovi ne ukazuju na „debelu“ elastičnost, nego na oluju u višim okretajima. Kad se V2 izvukao iz rupe oko 6000 okretaja, tada se i 848-ekspres pokreće.
Ipak, ne s eruptivnom maksimalom snagom, ali tako ravnomjerno da u prvi mah uopće nemamo dojam da se radi o agregatu sa 130 KS. Prednost je takvog razvoja snage što se komanda gasa može otvarati brzo i bez ustručavanja. Vrtnja motora do limitatora na 10.800 o/min i paljenje svih četiriju signalnih lampica za izmjenu stupnja prijenosa ne donose puno, a precizna izmjena na 10.000 o/min - suprotno tomu - daje puno više.
Tradicionalisti će možda plakati zbog mokre spojke. U svakom slučaju, tiša je od zveketave suhe, a dozira se odlično. Tako se precizan ovjes, žustra upravljivost, „ljepljive“ gume pirelli dragon supercorsa pro te decentan motor koji gura sa zadrškom na trkaćoj stazi skladno slažu u pravu cjelinu.
Za običnu cestu 848 pruža dovoljno snage u svakom slučaju. Ostaje cijena: 124.800 kuna i nije baš malo. Za to možemo dobiti, a da nam usput čak i ostane koja „kinta“, 180 KS snažan japanski četverocilindarski motor. S druge strane, 1098 košta gotovo 30.000 kuna više. Između njih je crvena olovka napravila razliku u nedostatku amortizera upravljača, serva elektropokretača te podešenja visine na potisnoj poluzi polužja stražnjeg amortizera. Ducatisti koji se mogu odreći potiska koji pruža 1098 u 848 će naći pravu žustru alternativu.





Ducatti 848

Ducatti 848

�daje

Obujam: 849,4 cm3

Snaga: 134 k (98,5 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 96 Nm @ 8250rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 168 kg

Maksimalna brzina: 265 km/h

Hyosung
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)