Motorevija
PRETRAGA
2008-11-20 , Autor: Peter Mayer, Slike: Ducati
Bookmark and Share

Veliki monster vraća se svojim korijenima. Nema hlađenje tekućinom, nema ni glavu motora s četiri ventila, ali zato opet ima obilje šarma koji mu je posljednih godina silno nedostajaoVeliki monster vraća se svojim korijenima. Nema hlađenje tekućinom, nema ni glavu motora s četiri ventila, ali zato opet ima obilje šarma koji mu je posljednih godina silno nedostajao



Prisjetimo se 1993. Ducatijevi inženjeri iz okvira modela SS „čupaju“ svoj najjači zračno hlađeni V2 obujma 900 ccm i ubacuju ga u čelični okvir sportskog modela 888. Nova skulptura dodatno se aranžira u već prepoznatljivom stilu nakeda i uspjeh ne izostaje. Monster 900 ostao je do danas poseban jer je kao rijetko koji model ujedinio sve ducatiste - od tradicionalnih pa sve do obožavatelja orijentiranih prema lifestyleu i sportu.
Vrijeme teče, jesen je 2008. Opet se sve vrti oko voluminoznog, zrakom hlađenog dvocilindarskog L-motora iz Bologne. Agregat poznat iz atraktivnog funbikea hypermotarda, obujma 1079 ccm, s dva ventila po cilindru, ponovno počinje ujedinjavati Ducatijevu scenu nakeda. Svi zajedno osjećaju da se veliki monster vraća svojim korijenima. Hladnjak tekućine, debela i uz okvir svijena crijeva, glatke i sjajne vanjske površine cilindara - od 2001. godine tehnička unapređenja donijela su podosta razdora i na kraju urodila bojkotom kupaca tehnički najnaprednijeg i najvećeg monstera pod kodnom oznakom S4.
Jasan znak da je vrijeme za povratak izvornoj filozofiji zračnjaka uz manje tehničke dorade.
Čelični cjevasti okvir ostao je stara priča, baš kao što motor još služi kao nosivi dio. Novost je da je stražnji kraj sad izrađen od legure aluminija i može ga se odvojiti od ostatka okvira. Stražnji amortizer pozicioniran je centralno, bez polužja, 15-litreni spremnik goriva znatnim dijelom se proteže čak ispod sjedala, a oblik i konstrukciju dvostrukih ispušnih topova već smo vidjeli sredinom ove godine na manjem modelu „čudovišta“. Ipak, po dobroj staroj Ducatijevoj tradiciji, manji monster ostao je rezerviran za jeftinija tehnička rješenja, dok kod velikog štednja ni dalje nije prioritet.
Masivna jednostruka stražnja vilica, prednja vilica upside-down podesiva po svim parametrima ili pak radijalne hidraulične armature spojke i prednje kočnice - Ducati je već u početnoj izvedbi ponudio vrlo pristojnu opremu.
Sa 383 ccm obujma razlike spram modela 696, monster 1100 vratio je i dio svoga samopouzdanja „urlikom“ koji ni klapna u ispušnom sustavu ne može prigušiti. Dakako, ducati ne bi bio pravi talijan kad bi dopustio da mu netko „začepi gubicu“, pa radilo se i o njegovim konstruktorima. No, nevidljiva ruka zakona ipak je uredila dotjerivanje nekih elementa, poput recimo - suhe spojke. Veselo zveckanje njezinih suhih lamela izolirano je zatvorenim bočnim poklopcem, dok se otvoreni može pronaći u Ducatijevoj dodatnoj opremi.



Upravo je pritisak spojke prva u nizu radnji prije kretanja u vožnju. Ubacivanje u prvu brzinu i krećemo! Samo će rijetki primijetiti da je zbog dužih prednjih vilica i stražnjeg amortizera monster porastao četiri centimetra, jer visina sjedala od 810 mm većini je Europljana sasvim prihvatljiva.
Vidi se da se poradilo i na poboljšanju ergonomije. Sjedi se uspravnije, a vozač je osjetno manje opterećen u usporedbi s modelom 696, pa je osjećaj razvučenosti preko spremnika goriva napokon nestao. Ukratko - na monsteru 1100 sjedi se puno aktivnije i sportskije, ali ujedno i vrlo komforno. Od naslijeđa staroga modela ostao je još samo čudno svijeni upravljač koji u duljoj vožnji zna umoriti ručne zglobove.
Motor osvaja već od prvih trenutaka. To je ono što je prije nedostajalo i upravo za takvim agregatom monster je vapio godinama. Počinje s minimalnim zatrzavanjem ispod 2000 o/min, a nakon toga kreće strujanje čarobne magije velikog obujma. Moćno i suvereno V2 s cilindrima pod kutem od 90 stupnjeva vuče poput divovske lokomotive. Nema ni traga gladi za visokim okretajima jer sve se odvija u donjoj polovici radnog područja. Puni nastup iz niskih okretaja potpuno zasjenjuje činjenicu da zračnjak razvija samo 90 KS.
No, broji se „udarac iz podruma“, a sve ostalo u ovom trenutku pada u drugi plan. Čak i vrlo važne činjenice poput meke spojke koja se dobro dozira, svilenog primanja gasa, lako izmjenjivih brzina u mjenjaču ili pak malih vibracija prepričavaju se tek satima nakon prvih iskustava iz vožnje.
Ciklistika nije doživjela znatnija osvježenja, jer monster se i dalje vozi naglašeno preko prednjeg kraja. Lakoća upravljanja i prebacivanja iz zavoj u zavoj vrlo je slična kao kod manjeg člana iste obitelji, iako je širina stražnje gume sa 160 povećana na 180.
Kočnice se doziraju vrlo precizno, za razliku od prethodne generacije, kad je osjetno nadostajalo povratne informacije. Nje nimalo ne nedostaje ni od ovjesa. Prednja vilica upside-down i stražnji monoamortizer usklađeni su uobičajeno ducatijevski, tj. tvrđe, no još dovoljno komforno da bi se monster koristio i u svakodnevnoj vožnji. Naravno, prednja je vilica podesiva po svim parametrima - tvrdoći opruga, povratu i kompresiji - dok se stražnjem monoamortizeru namještaju tvrdoća opruge i povrat.
Ovjes čini razliku između monstera 1100 s oznakom S i onoga bez nje. Ohlinsove komponente i mnoštvo dijelova izrađenih od karbona zasigurno će dodatno podebljati svotu koja u ovom trenutku za hrvatsko tržište još nije poznata. No, mnogo je važnije od toga da je monster na pravom putu, putu povratka na staze slave i to zato što se vratio - svojim korijenima.





Ducati Monster 1100 1100S

�daje

Obujam: 1100 cm3

Snaga: 95 k (69,8 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 103 Nm @ 6000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 180/55 ZR17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 168 kg

Maksimalna brzina: 220 km/h

Ducati
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Ninja 250 R Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.