Motorevija
PRETRAGA
2007-09-02 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

MP3 je bio prvi svoje vrste u moderno doba. Revolucionarno vozilo na tri kotača probilo je led, a sad je na sestrinskoj gileri fuocu da privuče vi±e sportski i ekskluzivnije orijentirane kupce. U tome će joj pomoći novi motor master 500



Cijela povijest civilizacije dokazuje da onaj tko je ispred svog vremena obično zavr±ava ismijan od gomile ili čak, u najgorem slučaju, spaljen na lomači.
Vremena su se, dodu±e, promijenila, nema vi±e inkvizicije ili despocije, ali za neku tvornicu motocikala u dana±njem je vremenu financijski fijasko nekog modela potpuno identičan lomači - tvornica prije ili kasnije na kraju „izgori“.
Gilera fuoco ima tu sreću, ili moµda i nesreću, da nije prvi trocikl modernog doba koji kruµi na±im cestama. Pretekao ju je MP3, revolucionarno vozilo iz sestrinske kuće Piaggio, koji je na na±e trµi±te stigao u prvoj polovici ove godine i o kojem smo već dvaput pisali (Motorevija 4 i 8 iz 2007.).
Fuoco nudi ono ±to MP3 nema - agresivan, sportski ±tih i, dakako, jači motor - novi master 500 s dvjema svjećicama. Sportski geni nimalo ne čude jer su oduvijek bili za±titni znak te marke. Primjerice, skuter runner sinonim je za strastveni duh na dva kotača, a nexus je čak kreirao potpuno novu klasu skutera koju neki puno veći proizvođači sad poku±avaju kopirati.
Motor od 500 ccm µeljno smo očekivali, naprosto zato ±to nam se činilo da 250-ica nema dovoljno „mi±ića“ da potjera vozilo koje je 30-ak kilograma teµe od svoje inačice na dva kotača.
Snaga od 40 KS osjeti se već pri prvom doticaju ručice gasa. Osjeti se i ne±to kasniji odaziv na komandu gasa, i to u okretajima vrlo blizu praznom hodu. Fuoco kreće uz ne±to glasniji zvuk variomata i drµi se dosta suzdrµano do brzine od 60 km/h, a tad, uz do kraja otvorenu ručicu gasa, grabi vrlo krupnim koracima sve do maksimalne brzine od 150 km/h (prema instrumentima). To je impresija zvana obujam - i to u čistom obliku!
Fuocova masa vidljiva je od prvih metara. Gotovo 260 kg spremnih za voµnju jednostavno se ne moµe sakriti, pa je odmah jasno da taj Gilerin sporta± nije kralj okretnosti. Zbog velikog međuosovinskog razmaka reakcija na vozačeve impulse ne±to kasni i pritom na niµim brzinama imate osjećaj da upravljač pomalo lebdi u zraku. Taj osjećaj nestaje kad prijeđete brzinu od 30 km/h, a poslije toga fuoco djeluje moćno i sigurno.





Osim većeg međuosovinskog razmaka, veće mase i vi±e snage, obujmom jači motor donosi i niµi smje±taj glavnih stajnih noµica. Na lijevom kraju skutera, gdje je i poluga noµica, kontakt s asfaltom puno je brµi nego na suprotnoj strani. Tako će svaki malo vje±tiji vozač pri prolasku kroz lijevi zavoj, osim radoznalih pogleda, privlačiti i one koji će pomalo zbunjeni pratiti potpise i ±kripu metala po cesti. Kao da fuoco već koncepcijski i dizajnerski nije dovoljan mamac za poglede, pa mu jo± treba i ovo. No, to je boljka poznata jo± s nexusa 500.
Kočnicama se nema ±to prigovoriti. Prednja je snaµna i lako se dozira, a učinak joj je fenomenalan, dok je straµnja vrlo osjetljiva na svaki dodir, a hod ručice je vrlo kratak. U kombinaciji su čvrstina s kojom se u svijetu skutera gotovo nitko ne moµe nositi. Naravno, tu mislimo i na sigurnost pri uporabi kočnice.
I ovjes se razlikuje od onog na MP3. Naravno, pode±en je vi±e sportski. To znači tvrđi i izravniji, s boljim osjećajem za podlogu. No, iako je tvrđi, ipak jako dobro upija gradske neravnine. Vidi se to, recimo, pri prelasku preko kanalizacijskih poklopaca koji su osjetno ispod razine ceste. Fuoco gazi preko njih bez ikakva njihova utjecaja na zacrtani pravac ili ravnoteµu vozila.
Cijena od 56.400 kuna nije mala. Vozač za tu svotu dobiva elektrohidraulično zaključavanje prednjeg ovjesa u seriji, a 42-litreni top-case, vjetrobransko staklo podesivo po visini ili alarm morat će doplatiti. Opet kaµemo, nije malo.
No, MP3 250 je sa svojih oko 45.000 probio led i postavio standarde, pa je na fuocu 500 da nađe one koji su za letvicu vi±e spremni izdvojiti i koji novčić vi±e. U nekim je slučajevima i bolje biti drugi po redu.





Yamaha XT660R
nincs k�p

Yamaha XT660R

�daje

Obujam: 659,64 cm3

Snaga: 48 k (35,3 KW) 6000 rpm

Okretni moment: 58,4 Nm @ 5250 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Straľnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 90/90 21

Straľnja guma: 130/80 17

Obujam spremnika: 15 l

Duľina: 165 kg

Maksimalna brzina: 175 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.