2007-09-02 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
MP3 je bio prvi svoje vrste u moderno doba. Revolucionarno vozilo na tri kotača probilo je led, a sad je na sestrinskoj gileri fuocu da privuče vi±e sportski i ekskluzivnije orijentirane kupce. U tome će joj pomoći novi motor master 500
Cijela povijest civilizacije dokazuje da onaj tko je ispred svog vremena obično zavr±ava ismijan od gomile ili čak, u najgorem slučaju, spaljen na lomači.
Vremena su se, dodu±e, promijenila, nema vi±e inkvizicije ili despocije, ali za neku tvornicu motocikala u dana±njem je vremenu financijski fijasko nekog modela potpuno identičan lomači - tvornica prije ili kasnije na kraju „izgori“.
Gilera fuoco ima tu sreću, ili moµda i nesreću, da nije prvi trocikl modernog doba koji kruµi na±im cestama. Pretekao ju je MP3, revolucionarno vozilo iz sestrinske kuće Piaggio, koji je na na±e trµi±te stigao u prvoj polovici ove godine i o kojem smo već dvaput pisali (Motorevija 4 i 8 iz 2007.).
Fuoco nudi ono ±to MP3 nema - agresivan, sportski ±tih i, dakako, jači motor - novi master 500 s dvjema svjećicama. Sportski geni nimalo ne čude jer su oduvijek bili za±titni znak te marke. Primjerice, skuter runner sinonim je za strastveni duh na dva kotača, a nexus je čak kreirao potpuno novu klasu skutera koju neki puno veći proizvođači sad poku±avaju kopirati.
Motor od 500 ccm µeljno smo očekivali, naprosto zato ±to nam se činilo da 250-ica nema dovoljno „mi±ića“ da potjera vozilo koje je 30-ak kilograma teµe od svoje inačice na dva kotača.
Snaga od 40 KS osjeti se već pri prvom doticaju ručice gasa. Osjeti se i ne±to kasniji odaziv na komandu gasa, i to u okretajima vrlo blizu praznom hodu. Fuoco kreće uz ne±to glasniji zvuk variomata i drµi se dosta suzdrµano do brzine od 60 km/h, a tad, uz do kraja otvorenu ručicu gasa, grabi vrlo krupnim koracima sve do maksimalne brzine od 150 km/h (prema instrumentima). To je impresija zvana obujam - i to u čistom obliku!
Fuocova masa vidljiva je od prvih metara. Gotovo 260 kg spremnih za voµnju jednostavno se ne moµe sakriti, pa je odmah jasno da taj Gilerin sporta± nije kralj okretnosti. Zbog velikog međuosovinskog razmaka reakcija na vozačeve impulse ne±to kasni i pritom na niµim brzinama imate osjećaj da upravljač pomalo lebdi u zraku. Taj osjećaj nestaje kad prijeđete brzinu od 30 km/h, a poslije toga fuoco djeluje moćno i sigurno.
Osim većeg međuosovinskog razmaka, veće mase i vi±e snage, obujmom jači motor donosi i niµi smje±taj glavnih stajnih noµica. Na lijevom kraju skutera, gdje je i poluga noµica, kontakt s asfaltom puno je brµi nego na suprotnoj strani. Tako će svaki malo vje±tiji vozač pri prolasku kroz lijevi zavoj, osim radoznalih pogleda, privlačiti i one koji će pomalo zbunjeni pratiti potpise i ±kripu metala po cesti. Kao da fuoco već koncepcijski i dizajnerski nije dovoljan mamac za poglede, pa mu jo± treba i ovo. No, to je boljka poznata jo± s nexusa 500.
Kočnicama se nema ±to prigovoriti. Prednja je snaµna i lako se dozira, a učinak joj je fenomenalan, dok je straµnja vrlo osjetljiva na svaki dodir, a hod ručice je vrlo kratak. U kombinaciji su čvrstina s kojom se u svijetu skutera gotovo nitko ne moµe nositi. Naravno, tu mislimo i na sigurnost pri uporabi kočnice.
I ovjes se razlikuje od onog na MP3. Naravno, pode±en je vi±e sportski. To znači tvrđi i izravniji, s boljim osjećajem za podlogu. No, iako je tvrđi, ipak jako dobro upija gradske neravnine. Vidi se to, recimo, pri prelasku preko kanalizacijskih poklopaca koji su osjetno ispod razine ceste. Fuoco gazi preko njih bez ikakva njihova utjecaja na zacrtani pravac ili ravnoteµu vozila.
Cijena od 56.400 kuna nije mala. Vozač za tu svotu dobiva elektrohidraulično zaključavanje prednjeg ovjesa u seriji, a 42-litreni top-case, vjetrobransko staklo podesivo po visini ili alarm morat će doplatiti. Opet kaµemo, nije malo.
No, MP3 250 je sa svojih oko 45.000 probio led i postavio standarde, pa je na fuocu 500 da nađe one koji su za letvicu vi±e spremni izdvojiti i koji novčić vi±e. U nekim je slučajevima i bolje biti drugi po redu.
Obujam: 659,64 cm3
Snaga: 48 k (35,3 KW) 6000 rpm
Okretni moment: 58,4 Nm @ 5250 rpm
Prednja kočnica: 298 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Straľnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 90/90 21
Straľnja guma: 130/80 17
Obujam spremnika: 15 l
Duľina: 165 kg
Maksimalna brzina: 175 km/h
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Royal Enfield Guerrilla 450: Retro za tanak novčanik |