Motorevija
PRETRAGA
2006-09-14 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Zamišljen kao poveznica između motociklističkog i skuteraškog svijeta, ovaj Gilerin model dobio je i sasvim logično ime - nexus. Aduti su mu prije svega sportski dizajn preuzet s većeg brata obujma 500 ccm i atraktivna cijena



U klasiku SF-a s početka 80-ih Blade Runner, replikant Roy Batty iz serije Nexus 6, vraća se na Zemlju i traga za odgovorom na ključno pitanje: gdje je granica ljudskosti i što nas čini čovjekom?
Gilera se također bavi ključnim pitanjem: gdje je granica između motocikla i skutera, gdje počinje jedna koncepcija, a završava druga? Njezina vizija „skutera s dušom motocikla“ zove se, a kako drukčije nego nexus, jer je poveznica između ta dva svijeta.
Godine 2003. komentari testnih vozača i novinara bili su gotovo istovjetni - nexus se vozi gotovo kao motocikl! Pritom su mislili na nexus 500, onog što ga pogoni motor master. Tri godine poslije gotovo da je isto. Gilera je iznenadila kao grom iz vedra neba i izbacila novitet u klasi 250. Nexus 250 je zapravo potpuno nova kategorija skutera, pogodna za svakodnevnu upotrebu, ali uz to nudi užitak i u vožnji izvan grada, naročito na zavojitim dionicama.



Budući da je nexus 250 izgledom identičan starijem i većem bratu koji stoji 52.366 kuna, gotovo nitko nije bio optimist kad se radilo o njegovoj cijeni. Međutim, svi su se prevarili, jer nexus 250 stoji samo 34.900 kuna, čime je u trenutku od potencijalnog tržišnog autsajdera postao glavni favorit. No, uz takvu cijenu, nešto od mogućnosti koje je nudila petstotica moralo je otpasti. Tako je promjer prednje vilice smanjen sa 41 na 35 mm, a revolucionarno rješenje stražnjeg ovjesa poznato pod imenom power drive (progresivni plinski amortizer s mogućnošću podešavanja tvrdoće u sedam stupnjeva) ustupilo je mjesto konvencionalnim dvostrukim amortizerima s četiri stupnja podešavanja opruga. Na 250-ici su izostavljeni i integralni sustav kočenja te dvostruki diskovi sprijeda. Prednji je kotač 14-colni (na 500-ici je 15-colni), dok je na stražnji 14-colni kotač montirana guma širine 140/60 (na 500-ici 160/60).
Pogonski je agregat u 250-ici, naravno, quasar 250, o kojemu smo toliko toga rekli da se više o njemu gotovo i nema što dodati. Snažan, tih, štedljiv, zahvalan za održavanje. Još čekamo i kraj našeg maraton testa s X8 pa da iz prve ruke nešto kažemo i o njegovoj pouzdanosti i kvaliteti.
Variomat je na nexusu podešen tako da s mjesta ubrzava nešto ublaženije, dok kasnije hvata puni zalet i ne posustaje sve do 140 km/h. Strujanje zraka pritom je vrlo osjetno u području glave, a vjetrobransko staklo bilo je podešeno na najvišu moguću poziciju. Prekrasne sportske linije ipak su negdje morale platiti danak, no to govorimo iz perspektive vozača visokog 185 cm, tako da će oni nešto niži možda imati ugodnija iskustva. No, ugodna im neće biti visina sjedala, koja je na ovom skuteru 810 mm od tla, a sjedalo je uz to i dosta široko, što dodatno širi noge i otežava kontakt s podlogom.
Položaj je na nexusu vrlo komforan za skuter sportskih ambicija. Upravljač, na kojem su i kontrolne lampice, ne smeta ni pri punim zakretanjima, a noge se gotovo potpuno uvlače u siluetu prednjeg štita i jako su dobro zaklonjene od vjetra. Ovjes djeluje upravo onako kako treba biti, tvrdo i sigurno, a nailaskom na neravnine nimalo se ne gubi na stabilnosti vozila. 174 kg teški nexus vrlo se dobro vozi kroz zavoje, iako ne onako motociklistički kao petstotica. Kočnice su odlične, bilo da se radi o prednjoj ili stražnjoj. Snažne su, s odličnom mogućnošću modulacije, pa  pravovremeno i osjećajno zaustavljaju nexus u bilo kojem režimu.
Prostor pod sjedalom relativno je limitiran, ali sasvim dovoljan da u njega stanu integralna kaciga i nešto sitnica. Pod sjedalom je i odvojeni pretinac, u koji također mogu stati neki manji predmeti. Za pohvalu je dobar smještaj suputnikovih nogu, zahvaljujući rasklopivim osloncima koji su konstrukcijski i pozicijski jako dobro pogođeni.





Sve u svemu, prekrasne sportske linije i prihvatljiva cijena bit će glavne uzdanice manjeg nexusa u njegovom pohodu na tržište. Nažalost, koncepcija dva svijeta u jednom vozilu više je zakrenula prema skuteraškom univerzumu, ali će nekima upravo to biti razlog više za kupovinu. Nexus 250 je skuter nove kategorije koji pokušava spojiti dva svijeta, ali svima se, kao i ni u čemu drugom, nikad ne može ugoditi.





Gilera Nexus 300 i.e.
Gilera Nexus 300 i.e.

Gilera Nexus 300 i.e.

�daje

Obujam: 278 cm3

Snaga: 22,4 k (16,1 KW) 7250 rpm

Okretni moment: 23 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-15

Stražnja guma: 140/60-14

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 188 kg

Maksimalna brzina: 141 km/h

Gilera
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)