2008-12-20 , Autor: Rolf Henniges | |
Nakon prezentacije tehnikalija - 11 KS i 127 kg - slijedilo je i upozorenje: 'Molim vas da pripazite, jer neki su kolege već uletjeli u policijski radar sa 135 km/h!' Da, i sa 125 ccm svijet se može doživjeti brzo, barem na nizbrdici
Cesta se počinje spuštati. Vrijeme je za izazov svih izazova, tj. testiranje najviše brzine! Zvuči dramatično, zar ne, no ne trebate početi prerano gristi nokte od nervoze, jer ipak se radi o zračno hlađenoj 125-ici sa samo 11 KS.
Ipak, i ona statični svijet prilično uspješno pretvara u vrlo dinamičan. Kazaljka pokazivača brzine polako se približava brojci 140 km/h, ali nakon nakon nekog vremena pada na „čvrstih“ 135 km/h. Za tu vrstu motocikla CBF 125 na pravcu je izuzetno miran i stabilan, unatoč vrlo uskom profilu guma.
Nizbrdica prestaje, svijet se vraća u uobičajne okvire A1-kategorije. Stvarnost - 104 km/h, s krajnjim naporom.
Stop, dosta! Težište ovog testa uopće nije trebalo biti nabiranje brzinskih rekorda, nego svakodnevna uporaba, niska cijena i niski troškovi održavanja.
CBF 125 ima navedene karakteristike, pa stoga u Hondinom proizvodnom programu u ovako teškim vremenima zasigurno ima i budućnost. Nakon što su XR 125 i mali varadero uklonjeni iz ponude za 2009. godinu, ispod CBR-a 125 nastala je mala praznina. CBF bi je trebao popuniti svojom svestranošću. Njegova klijentela trebala bi biti opuštenija i mlađa, ali ujedno i šira od one koja je dosad gledala isključivo štedljivu ANF 125 innovu. Za razliku od nje, CBF je motocikl za svakodnevicu koji, uz to, nudi i određenu dozu šarma.
U usporedbi s nježnom CBR-kom, CBF djeluje starije i ozbiljnije. Upravljač je širi, oplate korpulentnije, zaštita od vjetra učinkovitija, sjedalo profiliranije te smješteno nešto više. I, što je najvažnije, motor se čini snažnijim! Pomalo paradoksalno, jer zračnjak razvija čak tri „konja“ manje od „vodenog brata“, no zato ima snažniji potisak, pogotovo iz nižih i srednjih režima, dok je odgovor na gas vrlo čist i mekan. Najviša snaga je na 8000 o/min, što vozač vrlo prisno osjeća. Naime, tada se na nožnim osloncima i oko spremnika goriva prepoznaju sitne vibracije.
Izuzmemo li to posljednje, CBF se ponaša izuzetno kultivirano. Tu prije svega mislimo na finu spojku, koja je mekana kao da je pritišću sitne opruge iz kemijske olovke, te na precizan mjenjač s vrlo kratkim hodom.
Ni okvir, a ni motor nisu posljednji krik tehnike, ali to ih ne sprečava da cijeli paket učine uzornim i dobro odmjerenim. To nije čudno, jer osnova ovog motocikla ima puno iskustva. Njegov dvoventilski motor te čelični okvir dokazali su se u jednoj od najmnogoljudnijih zemalja - Indiji, gdje se već dulje vrijeme za Hondu i proizvode. Na postojeću bazu dograđeni su moderna gornja oplata, trostazni katalizator te funkcionalni instrumenti.
Mislili smo da će mjesta za ozbiljnije prigovore možda biti u segmentu kočnica, jer je straga bubanj, no preverili smo se. Doziranje je precizno, a učinak vrlo pristojan, pa se CBF 125 bez razmišljanja može okarakterizirati i sigurnim početničkim motociklom. Ovjes mu je udoban, ali nije nestabilan, a upravljivost je agilna i precizna, što je osjećaj koji u konačnici godi, i to bez obzira vozite li se na indijskim gumama TVS ATT ili novorazvijenima conti GO.
Ako je vjerovati tvorničkim navodima, CBF 125 na 100 km troši samo 2,2 litre goriva. Uklopite li taj podatak u relativno izdašan spremnik goriva od 13 litara, ispada da vam je doseg oko 600 km!
No, dobro, na neke stvari kod ove honde morate i zažmiriti. Primjerice, na kvalitetu završne obrade, jer ona nije na Hondinoj razini. No, zato je i cijena pristupačnija.
Honda je 2009. godine planirala u Europi prodati 12.000 CBF-a 125, u što je uključena i Hrvatska. S obzirom na sve što taj motocikl nudi, mislimo da je cilj ostvariv.
Obujam: 125 cm3
Snaga: 11 k (8,3 KW) 8000 rpm
Okretni moment: 10 Nm @ 7000rpm
Stražnja kočnica: 130 mm , , koďż˝nih klipova
Prednja guma: 80/100
Stražnja guma: 100/90
Obujam spremnika: 13 l
Dužina: 119 kg
Maksimalna brzina: 114 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |