Motorevija
PRETRAGA
2008-12-20 , Autor: Rolf Henniges
Bookmark and Share

Nakon prezentacije tehnikalija - 11 KS i 127 kg - slijedilo je i upozorenje: 'Molim vas da pripazite, jer neki su kolege već uletjeli u policijski radar sa 135 km/h!' Da, i sa 125 ccm svijet se može doživjeti brzo, barem na nizbrdici



Cesta se počinje spuštati. Vrijeme je za izazov svih izazova, tj. testiranje najviše brzine! Zvuči dramatično, zar ne, no ne trebate početi prerano gristi nokte od nervoze, jer ipak se radi o zračno hlađenoj 125-ici sa samo 11 KS.
Ipak, i ona statični svijet prilično uspješno pretvara u vrlo dinamičan. Kazaljka pokazivača brzine polako se približava brojci 140 km/h, ali nakon nakon nekog vremena pada na „čvrstih“ 135 km/h. Za tu vrstu motocikla CBF 125 na pravcu je izuzetno miran i stabilan, unatoč vrlo uskom profilu guma.
Nizbrdica prestaje, svijet se vraća u uobičajne okvire A1-kategorije. Stvarnost - 104 km/h, s krajnjim naporom.
Stop, dosta! Težište ovog testa uopće nije trebalo biti nabiranje brzinskih rekorda, nego svakodnevna uporaba, niska cijena i niski troškovi održavanja.
CBF 125 ima navedene karakteristike, pa stoga u Hondinom proizvodnom programu u ovako teškim vremenima zasigurno ima i budućnost. Nakon što su XR 125 i mali varadero uklonjeni iz ponude za 2009. godinu, ispod CBR-a 125 nastala je mala praznina. CBF bi je trebao popuniti svojom svestranošću. Njegova klijentela trebala bi biti opuštenija i mlađa, ali ujedno i šira od one koja je dosad gledala isključivo štedljivu ANF 125 innovu. Za razliku od nje, CBF je motocikl za svakodnevicu koji, uz to, nudi i određenu dozu šarma.
U usporedbi s nježnom CBR-kom, CBF djeluje starije i ozbiljnije. Upravljač je širi, oplate korpulentnije, zaštita od vjetra učinkovitija, sjedalo profiliranije te smješteno nešto više. I, što je najvažnije, motor se čini snažnijim! Pomalo paradoksalno, jer zračnjak razvija čak tri „konja“ manje od „vodenog brata“, no zato ima snažniji potisak, pogotovo iz nižih i srednjih režima, dok je odgovor na gas vrlo čist i mekan. Najviša snaga je na 8000 o/min, što vozač vrlo prisno osjeća. Naime, tada se na nožnim osloncima i oko spremnika goriva prepoznaju sitne vibracije.
Izuzmemo li to posljednje, CBF se ponaša izuzetno kultivirano. Tu prije svega mislimo na finu spojku, koja je mekana kao da je pritišću sitne opruge iz kemijske olovke, te na precizan mjenjač s vrlo kratkim hodom.



Ni okvir, a ni motor nisu posljednji krik tehnike, ali to ih ne sprečava da cijeli paket učine uzornim i dobro odmjerenim. To nije čudno, jer osnova ovog motocikla ima puno iskustva. Njegov dvoventilski motor te čelični okvir dokazali su se u jednoj od najmnogoljudnijih zemalja - Indiji, gdje se već dulje vrijeme za Hondu i proizvode. Na postojeću bazu dograđeni su moderna gornja oplata, trostazni katalizator te funkcionalni instrumenti.
Mislili smo da će mjesta za ozbiljnije prigovore možda biti u segmentu kočnica, jer je straga bubanj, no preverili smo se. Doziranje je precizno, a učinak vrlo pristojan, pa se CBF 125 bez razmišljanja može okarakterizirati i sigurnim početničkim motociklom. Ovjes mu je udoban, ali nije nestabilan, a upravljivost je agilna i precizna, što je osjećaj koji u konačnici godi, i to bez obzira vozite li se na indijskim gumama TVS ATT ili novorazvijenima conti GO.
Ako je vjerovati tvorničkim navodima, CBF 125 na 100 km troši samo 2,2 litre goriva. Uklopite li taj podatak u relativno izdašan spremnik goriva od 13 litara, ispada da vam je doseg oko 600 km!
No, dobro, na neke stvari kod ove honde morate i zažmiriti. Primjerice, na kvalitetu završne obrade, jer ona nije na Hondinoj razini. No, zato je i cijena pristupačnija.
Honda je 2009. godine planirala u Europi prodati 12.000 CBF-a 125, u što je uključena i Hrvatska. S obzirom na sve što taj motocikl nudi, mislimo da je cilj ostvariv.





Honda CBF 125 2009

�daje

Obujam: 125 cm3

Snaga: 11 k (8,3 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 10 Nm @ 7000rpm

Stražnja kočnica: 130 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 80/100

Stražnja guma: 100/90

Obujam spremnika: 13 l

Dužina: 119 kg

Maksimalna brzina: 114 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R