Motorevija
PRETRAGA
2009-11-03 , Autor: Danijel Puljek, Slike: GEC
Bookmark and Share

Sportski model GT 250 R za ovu je godinu neznatno dotjeran te je, vozačima koji žele svakodnevno vozilo atraktivnog i agresivnog izgleda, još privlačniji



Najmanji sportaš iz Hyosungove palete na našem je tržištu već poznati model - GT 250 R. Kao i ostali modeli tog korejskog proizvođača za ovu je godinu neznatno tehnički dotjeran te se ¨ponovio¨ i s nekoliko novih boja. Izvana iznimno privlačno oblikovan gotovo je istovjetan svom jačem „bratu“ GT-u 650 R-u. To, ali i vizualna sličnost te dimenzije nalik bilo kojem motociklu klase supersport 600 zaslužni su za mnogo znatiželjnih pogleda tijekom vožnje gradom. Upravo ondje gdje je njegova najveća prednost, a to je cjelokupan izgled te kvaliteta izrade i laka, prema nekim mišljenjima je i njegov najveći nedostatak. Naime, zahvaljujući agresivnom izgledu GT 250 R privlači poglede vozača koji smatraju da će za male novce u GT-u pronaći vrhunski sportski stroj, što nije točno.



GT 250 R je u sportsko ruho obučen svakodnevni motocikl pouzdane, robusne te poprilično jednostavne mehanike. Ustvari, u toj je ulozi i najbolji. Uz to, privlačan je, nudi ugodnu poziciju sjedenja s nešto sportskog štiha i solidne performanse te nisku potrošnju, cijenu i troškove održavanja.

Stoga je pozicija sjedenja ergonomski solidno izvedena, s podosta mjesta za vozačeva koljena oko povećeg spremnika i s osloncima nogu koji ne traže pretjerano svijanje koljena, a koji se za sportski orijentirane vozače mogu staviti u drugu poziciju - više gore i više unazad. Upravljač je korektno otvoren, nije prenisko postavljen, a tek dulja vožnja u gradu rezultira pritiskom na ručne zglobove. Kada se motocikl promatra iz perspektive vozača, treba svakako pohvaliti „radno okružje“ pred njime. Naime, pogled na nove instrumente odsad s bijelom podlogom LCD-displeja, oštre linije retrovizora te mali vjetrobran daju osjećaj da sjedite na GP-jurilici.



Isto tako, za ovu je godinu mali GT došao s izmijenjenom siluetom stražnjeg kraja koja je sada modernija i manja. Promijenilo se tako i sjedalo te rukohvat za suvozača. Iako bolje izgleda, sjedalo je sada manje, podosta tvrdo, a suvozačevo se čini i nešto višim. Uz to, u vožnji udvoje osim osjetnog gubitka potiska, sada na dužim relacijama smeta i sjedalo. Zato su oslonci nogu suvozača ostali na istom mjestu, odnosno preblizu osloncima vozača te će se oni većih stopala često dodirivati i smetati si u gradskoj vožnji kreni-stani.

V-2 motor hlađen kombinacijom ulje-zrak otprije je poznat i rijedak pripadnik svoje koncepcije u toj maloj klasi. Unatoč malom obujmu oduševljava zvukom i drugim manirima V-motora. Iako nema nikakvih službenih podataka o promjenama na motoru, u vožnji se stječe dojam da je krivulja snage izmijenjena u odnosu na prošlu godinu. Tako je sada motor najjači u režimu od 4000 do 8000 okretaja, a potom gubi snagu, dok je prije bio jak samo u višim okretajima. To je donijelo više elastičnosti u gradskoj vožnji te manju potrebu za upotrebom mjenjača koji bi mogao biti i precizniji. Također, kod pokretanja na hladno motor traži oko pola minute „mira“ dok se zagrijava u korektno podešenom praznom hodu, a tek će onda prihvatiti gas. Potrošnja je još uvijek niska te se kreće oko četiri litre na 100 km. Snaga od 28,8 KS, premda se ne ispoljava brutalno već bismo rekli – uporno, dovoljna je da GT „dogura“ do najviše brzine od nešto iznad 160 km/h što je nesumnjivo solidna vrijednost, a ponašanje motocikla je do najviše brzine uzorno.



Što se ovjesa tiče, ostao je nepromijenjen te istih osobina kao i prije. U uobičajenoj vožnji zadovoljava omjerom ublažavanja i čvrstoće potrebne za korektnu voznost motocikla, no pri jačem tempu, većim nagibima te brzoj promjeni smjera pokazuje svoju drugu stranu. Naime, prednja je vilica tada premeka i neusklađena s brzim odzivom stražnjeg amortizera na veće neravnine, što uzrokuje lelujanje u nagibu i širenje putanje. Također, valja napomenuti da sportska vožnja nije GT-ova namjena pa bi svi koji žele obarati brzinske rekorde, trebali razmisliti o doradi ovjesa. Vozne osobine svakako bi bile bolje s primjerenijim gumama od prvougrađenih, posebno stražnje koja ima iznimno oštar profil te u većem nagibu stvara osjećaj „gubljenja“ stražnjeg kraja. No, guma nešto „ravnijeg“ profila stabilizirala bi i umirila motocikl, a donijela bi samo nešto veći otpor padanju u nagib koji bi se zbog GT-ove male mase lako nadomjestio.

Zato se kočnice čine poboljšanima, posebice prednja koja se više ne čini tupom, nego naprotiv, vrlo se lako dozira te transparentno odziva čak i na minimalni pomak polugice. Nedostaje samo onaj fini osjećaj točke najjačeg hvatanja, no i to će vozač navikavanjem brzo „uhvatiti“. Sveukupno gledano, dotjerani GT 250 R i dalje je na tragu svog prethodnika i nema se ni namjere ni potrebe mijenjati. Njegov sklop privlačnog izgleda i nešto jednostavnije tehnike te solidne završne obrade rezultira privlačnom cijenom od 33.650 kuna i potencijalnim zadovoljstvom velikog broja mlađih vozača koji žele privlačan motocikl, ali da za njega ne moraju izdvojiti bogatstvo te plaćati visoke „režijske“ troškove.





2011-05-04 21:32:49

Hyosung GT 250 R

Hyosung GT 250 R

�daje

Obujam: 249 cm3

Snaga: 28,8 k (21 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 21,2 Nm @ 7000 rpm

Prednja guma: 110/70-17 54H

Stražnja guma: 150/70-17 69H

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 171 kg

Maksimalna brzina: 131 km/h

Hyosung
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750