Motorevija
PRETRAGA
2008-11-01 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Hyosungovom GT 650 R-u dvije se stvari nipošto ne mogu osporiti - ozbiljan izgled i povoljna cijena. Isto tako, ne može se ni poreći da neki segmenti nisu na razini japanske i europske konkurencije



Razlike oklopljene varijante Hyosungova modela GT 650 poznate pod oznakom R, u usporedbi s onom ogoljenom već su na prvi pogled vidljive. Nabrajanje se svodi tek na puni profil oplata, okomito i usko prednje svjetlo te sportski tip upravljača. Pridodamo li tome još „nevidljive“ razlike, kao primjerice šest kilograma više na vagi te isto toliko manje u dopuštenoj nosivosti, listu nabrajanja smo zaključili.

No, uvelike važnije od tih izmjena sasvim je drukčija R-ova koncepcija. Vozač više ne sjedi uspravno kao na nakedu, već je „razvučen“ preko duguljastog i uskog spremnika goriva te je znatno više opterećen na ručne zglobove. Dakle, danak sportskom štihu i impozantnoj pojavi na koncu se morao platiti.
A da je pojava tog koreanca itekako dojmljiva, uistinu jest. Štoviše, pri pogledu na njegove oštre i zavodljive linije brojni su poznavatelji motocikala ostali bez teksta. Prvo - uopće nisu računali s time da Hyosung može proizvesti atraktivan sportski dizajn, a drugo - ni na kraj pameti im nije bilo da se kao pogonski agregat koristi kopija proslavljenog Suzukijevog motora V2 poznatog iz modela SV 650. Uz to, karizmatičan dvocilindraš oduševljava iznimno širokim uporabnim područjem te robusnim nastupom. Ipak, mjesta za poboljšanja još uvijek ne nedostaje. Primjerice, svakako bi se moglo poraditi na uglađenosti u nižim okretajima, smanjenju vibracija u srednjim režimima te na preciznosti i finoći mjenjača.



Na početku naše testne vožnje sve smo to promatrali s aspekta propusta, no kako smo se s tim motociklom sve više upoznavali, tako se nametnuo zaključak da je to ustvari nužni popratni dio cjelokupne priče GT 650 R-a. Naime, vidljiva nedorađenost pokazala se gotovo u svim segmentima. Bila riječ o završnoj obradi, motoru, ovjesu ili okviru, posvuda su ostale manjkavosti koje treba poboljšati. Takav se postupak može u svakoj situaciji opravdati cijenom. Naime, GT 650 R pripada najpovoljnijim dvocilindrašima koji je trenutačno na hrvatskom tržištu bez prave konkurencije. Također, odnedavno na akcijskoj cijeni od 42.990 kuna gotovo je sedam tisuća kuna udaljen od najljućeg konkurenta kawasakija ER-6 f-a, naravno u povoljnijem smjeru.

Međutim, uz povoljnu cijenu treba istaknuti i činjenicu da GT 650 R u voznim svojstvima nije dosegao razinu japanske ili europske konkurencije. Te se vozne osobine ne mogu opisati neagilnim ili nervoznim, no za spuštanje u nagib i mijenjanje pravca potrebno je ipak osjetno više angažmana i impulsa nego što smo to naviknuli kod njegove konkurencije.
Štoviše, kada ga takvog i položite u nagib, putanje su izuzetno neprecizne i nestabilne, glavni krivac je ponajprije premekana prednja vilica koja uvelike smanjuje osjećaj na prednjem kraju, a u nešto ekstremnijoj vožnji očigledno i proširuje putanju prolaska.

S druge strane, zaštita od vjetra je dobra. Vjetrobransko staklo poprilično je okomito konstruirano što vozaču omogućuje da se bez većih akrobatskih napora uspješno skrije pod nju. Uz to, pod punim opterećenjem u šestoj brzini u tom slučaju digitalni instrumenti mjere brojku od 217 km/h, što je - uzme li se u obzir - snaga i obujam agregata - iznimno solidna brojka.
U konačnici se svi nedostaci, osim kočnica, koreancu mogu progledati kroz prste. Kritike pritom ne idu na račun učinka, već ponajprije u smjeru transparentnosti i finoće doziranja. Također, potrebna je - kako bi se zaustavni putevi sveli na najmanju moguću mjeru - uistinu velika uporabna sila na polugu kočnice, a tada vozaču nedostaje povratna informacija.



Hyosungova niska cijena, iznimno skromna potrošnja (koja je u nekim režimima pala i na četiri litre na 100 km) te provjerena pouzdanost agregata čine ga jednim od najatraktivnijih izbora za ulazak u srednju početničku klasu pa bismo ga odmilja mogli prozvati - odraslim maloljetnikom. A što je s manama? One su sastavni dio cijele priče i kao takve ih naprosto morate prihvatiti.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750