Motorevija
PRETRAGA
2009-04-25 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Mali, ali agresivan hyosung odlučno ruši sve predrasude. Pokazao se kvalitetnim urbanim motociklom, ali i sposobnim terencem



Njegova je cijena 20.700 kuna! Iako inače cijenu spominjemo tek potkraj testa, ovaj smo put – da postavimo stvari u perspektivu – učinili to na početku. Naime, Hyosung je u Koreji poznat po proizvodnji iznimno kvalitetnih bankomata, strojeva kojima dolazimo kada trebamo novac u rukama. S modelom XRX, koji smo odmilja prozvali Kserkso, vjerojatno nećete dobiti novac u ruke, ali zasigurno ćete ga dobro sačuvati. Osim niske startne cijene odlikuje se i minimalnom potrošnjom koja je za vrijeme testa – premda je nerijetko bio izložen višim brzinama i vožnjama udvoje – redovito bila ispod tri litre.

Naravno, nisku mu cijenu nitko nikad nije ni pokušavao osporiti. Često se, međutim, dovodi u pitanje što se za tu cijenu dobiva. Tako ćete po internetskim forumima pronaći dvije vrste kritika – negativne od skeptika te pozitivne od vlasnika koji ga naprosto obožavaju. S druge strane, mi smo mu pristupili bez ikakvih predrasuda – i stalno nas je iznova iznenađivao!

Već na prvi pogled primjetan je atraktivan i agresivan izgled koji nas uvjerava da je riječ o terenskom vozilu. Vizualno je sve na njemu uistinu dojmljivo, a crno-narančasta kombinacija boja stvara iluziju nekog KTM-ovog krosera.

Taj mali enduro ističe se preglednim i minimalističkim LCD-om koji se sastoji od brzinomjera i brojača kilometara uz koje je postavljeno svega nekoliko signalnih lampica – i to je sve. Nema suvišnih informacija, ali ipak smo mu – premda taj nedostatak u toj klasi nije rijedak – zamjerili izostanak pokazivača količine goriva.

Osim toga, otkrivamo praktičan i priručan čok koji se tijekom vožnje može ugasiti te stavljamo ključ u bravicu. Naime, kod jeftinijih motocikala i skutera smo se naviknuli na jeftino izveden mehanizam zaključavanja upravljača, ali ovdje nas iznenađuje izuzetno fina i čvrsta izrada „manje važnih“ detalja.

Također, tu se već dalo naslutiti da nas glavna iznenađenja tek čekaju na cesti. Sjedalo je dovoljno široko i za ugodne dulje vožnje te dovoljno dugo za udoban smještaj suvozača. Zahvaljujući visokom položaju sjedenja vozač se na cesti osjeća nadmoćno, ali nižima će među njima – koji se na semaforima neće osloniti na cijela stopala –  taj sjedeći položaj stvoriti probleme. Uz to, visoki položaj uz široki upravljač i velik odmak od tla još jednom nas intrigira da pomislimo da taj „mališan“ u sebi krije dušu krosera, a ne samo gradskog motocikla za mlade.

Isto tako, brojne su nam loše ceste omogućile da upoznamo i zavolimo njegov udoban ovjes. Široka prednja vilica upside-down velikog hoda, a i stražnji monoamortizer u gradskoj su se vožnji pokazali besprijekornima te – neovisno o podlozi te vozačevoj i suvozačevoj masi – pružili udobnost. Penjanje i silasci s rubnika pak nisu nikakav izazov, a u urbanoj sredini teško da se može naći dostojna prepreka.



Dok je iznimno efikasan u situacijama koje zahtijevaju manevriranje, u vožnji po otvorenoj cesti ipak ima tendenciju odstupanja od pravca što je nedvojbeno cijena mekanog ovjesa i općenito visokog profila. Valja reći da je prednja kočnica – u odnosu na supermoto inačicu XRX-a – relativno malog promjera. Ipak, solidno hvata, čak i u iznenadnim situacijama kada se prednja vilica potpuno stisne. Straga koči bubanj i tu se taj enduro također razlikuje od verzije supermoto, no i on se pokazao dovoljnim. Što se mjenjača pak tiče, pouzdan je i precizan te poprilično kratkog hoda, a omogućuje brzo mijenjanje brzina. No, jedina je zamjerka da se katkad dogodi da preskoči neutral.

S druge strane, motor – budući da nas je on možda i ponajviše iznenadio – spominjemo tek sada. Naime, riječ je o agregatu koji u teoriji stvara snagu od skromnih 13 KS, a nije mu potrebna čak ni zakonska blokada za kategoriju A1. No, u praksi smo za četverotaktnu mašinu osjetili zavidnu količinu snage koje ni kod strmih uspona ni u vožnji sa suvozačem nije manjkalo.



Također, ubrzanje je dovoljno da ostavite promet iza sebe, a najviša je brzina prema pokazivaču, uz malu asistenciju vozača koji se radi smanjenja otpora zraka nagne prema naprijed, na testu bila impresivnih 115 km/h, a sa suvozačem tek neznatno niža. Povrh svega, motor je elastičan i već od nižih režima okretaja dosljedno pruža snagu. U praksi to znači sljedeće – na 60 km/h možete prebaciti u petu brzinu i sve do najviših 115 km/h na raspolaganju vam je solidan okretni moment, a na otvorenoj cesti ni jedna druga brzina nije potrebna. Pri višim se brzinama na upravljaču osjete vibracije motora, ali pravokutni te pregledni retrovizori ipak ostaju savršeno stabilnima, i to toliko da se kroz njih mogu pročitati tablice automobila iza vas!

Zbog svih spomenutih iznenađenja, kao i dubokog profila guma naprosto nismo mogli odoljeti, a da ne odemo na šumske staze. Tako kada sjedenje postane neudobno, čvrsti oslonci za noge dovoljno su veliki i čvrsti da se potpuno osloni na njih. Tada smo uvidjeli da ni makadam nije njegova granica. Naime, taj je motocikl solidan enduro, s ovjesom koji podnosi i prave izazove te motorom koji ima snage i za ozbiljne strmine. Stoga će svima koji se rekreativno upute van ceste nesumnjivo pružiti nebrojene sate terenske zabave, a zatim će još uvijek ostati dovoljno atraktivnim za vožnju gradom.

Dakle, prisjetimo li se cijene s početka, XRX 125 D očigledno je premalo cijenjen. Naime, uz kvalitetu i precizno izvedene detalje nema dvojbe da je Hyosung pretjerano korejski skroman. Što se užitka u vožnji te omjera uloženo-dobiveno tiče, Kserkso je pravi car!





2011-05-06 17:24:05

Hyosung XRX 125 D

Hyosung XRX 125 D

�daje

Obujam: 124,5 cm3

Snaga: 12,8 k (9,53 KW) 8500 rpm

Okretni moment: 11,05 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Obujam spremnika: 7,1 l

Dužina: 120 kg

Hyosung
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Ninja 250 R Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.