Motorevija
PRETRAGA
2008-03-07 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Novi Keewayev model opremljen motorom obujma 125 ccm nudi pouzdanost i jednostavno odrµavanje, a novom krugu kupaca dopadljiv izgled

S novom sezonom novi trendovi - pravilo je koje ne vrijedi samo na svjetskim modnim pistama. Naprotiv, i u moto svijetu nove su kreacije uvijek dobrodo±le. Jedni vole avangardno, drugi smireno i učinkovito, a upravo to potonje prona±li smo u novom Keewayevom modelu f-act 125.



Kineski je proizvođač u novu sezonu krenuo s podosta pro±irenom kolekcijom, a jedan od svakako zanimljivijih modela je skuter f-act koji je na trµi±tu dosad bio prisutan u slabijoj inačici od 50 ccm. Budući da taj jeftiniji segment trµi±ta, osim najmlađih vozača, radoznalo promatraju i drugi potencijalni kupci - primjerice ne±to stariji koji u svojim vozačkim dozvolama do punoljetnosti imaju ograničenje obujma motora, te svi koji za svakodnevicu trebaju nezahtjevno i pouzdano prijevozno sredstvo - pojava novog f-acta 125 itekako ima smisla.
Novi model Keeway je zasnovao na gotovo nepromijenjenoj mehanici slabijeg modela u koji je ugrađen zrakom hlađeni četverotakta±, ±to u ne±to izmijenjenom obliku pokreće i neke druge dalekoistočne skutere. Uz to, veza između pouzdanog pogonskog stroja i mehanike pokrivena je dopadljivim oplatama zadovoljavajuće zavr±ne obrade. Osnovne linije skutera meke su i privlačne, a dijelom podsjećaju na Yamahin model aerox, ±to će mu kod potencijalnih kupaca svakako donijeti dodatne bodove. Dodu±e, smje±taj pojedinih vijaka na oplati mogao je biti i spretniji jer bi tada ukupan dojam o obradi bio znatno bolji.



Ergonomija vozačkog poloµaja poprilično je dobra, a iako ±iroka i metalnim dodacima uljep±ana podnica nije pretjerano niska, poloµaj koljena u odnosu na upravljač zadovoljava. Tek u punom okretu vi±i će vozači koljenima doći u neµeljeni dodir s ručicama upravljača. Povrh toga, sjedalo je tvrdo i prostrano, a u gradu i na ne±to duµim relacijama dovoljno udobno. Stoga suvozač mora biti zadovoljan s manje prostora - i za straµnjicu i za noge na malenim osloncima nogu - koji su zapravo nastavak podnice. Budući da je motorizacija tog skutera dostatno kapacitetna za voµnju udvoje, korpulentniji bi se suvozači mogli osjećati vi±kom.
Isto tako, za čistu je pohvalu da je skuter straga opremljen malenim nosačem koji sluµi kao priprema za kofer, a ujedno i suvozaču moµe posluµiti kao rukohvat. Premda je agregat neznatno veći od pedesetice, pod sjedalom ima poprilično mjesta. Duboki prtljaµnik moµe primiti i integralnu kacigu, no ne svaku. Pritom ga ne sprečava kapacitet, nego ±irina otvora u koji ne stanu sve ±koljke, pa će kacigu trebati izabrati i prema prtljaµniku.

Zato na instrumente i elektronsku opremu gotovo da nema prigovora. Dva analogna prikaznika, jednostavno i praktično, pokazuju brzinu i količinu goriva u spremniku, a dopunjeni su s nekoliko kontrolnih µaruljica i digitalnim satom. Ipak, budući da je posve demode, ne±to upada u oči, a riječ je o ručnom uključivanju oborenog svjetla za koje smo već naviknuli da se - zbog zakonskih propisa - kod većine drugih modela uključuje automatski. Naravno, bilo bi osjetno bolje da taj detalj zamijene alarm i daljinsko pokretanje na ključu bez kojeg se, ako niste previ±e razmaµeni, moµe.
U voµnji skuter zadovoljava, a nedvojbeno najvi±e komplimenata stiµe na račun motora koji radi glatko, ima ugodan zvuk te lako i sigurno gura skuter do najvi±ih 90 km/h. Za grad sasvim dovoljno, a imamo li pritom na umu i potro±nju od oko tri litre na 100 km, razloga za nezadovoljstvo uistinu nema. Jedini nedostatak motora je da se po hladnijem vremenu nevjerojatno dugo zagrijava na radnu temperaturu. Iako je opremljen automatskim čokom, to oteµava voµnju. Hladan motor nevoljko prihvaća gas, pa je u početku voµnje potrebno njeµnije dodavati gas, a poµeljno bi bilo - barem djelomice - prije voµnje zagrijati motor.

S druge strane, ovjes je standardno tvrd, no i usklađen, pa na neravnom kolniku i pri vi±im brzinama nema prevelikih lelujanja. Tek pri o±trijem kočenju prednjom kočnicom prednja vilica pokazuje da ipak potječe s manjeg modela i da joj usporavanje s visokih brzina nije pretjerano omiljeno.



I tako na red dolaze kočnice. Kombinacija diska sprijeda i bubnja straga u svim je reµimima voµnje dovoljno učinkovita, ali na ručicama ni jedna kočnica ne ostavlja posebno ugodan dojam. Primjerice, straµnja kočnica (bubanj) je u akciji - prije svega zbog konstrukcije - na ručici poprilično spuµvasta te zahtijeva jači stisak, a slično je i s prednjom. Iako dobro hvata i učinkovito zaustavlja, ne moµe se reći da se idealno dozira. Stoga su sredi±nji oslonac skutera i pristup spremniku iza sjedala, budući da itekako olak±avaju svakodnevni gradski µivot, osvojili same pohvale.

Sve u svemu, kao zaključak proizlazi da je f-act - unatoč ponekom nedostatku koji nekim korisnicima to ni nije - svakako privlačan model. S cijenom od 10.990 kuna f-act je vrlo po±tena ponuda koja ne skriva ni porijeklo ni doseg, a većini kupaca koji ciljaju na taj skuter nudi i vi±e nego dovoljno - jednostavnost i pouzdanost. Kako bi stari Latini rekli, de f-acto zanimljivo.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Gilera Runner 50 SP Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Ducati Diavel (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VFR 1200 F Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Aprilia shiver 750 Yamaha SR125 1997-