Motorevija
PRETRAGA
2009-08-30 , Autor: Danijel Puljek, Slike: GEC
Bookmark and Share

Kymco je svoj poznati maksi skuter predstavio u pojačanoj sportskoj inačici opremljenoj jačim motorom i ubrizgavanjem




Već dobro poznati Kymcov maksi skuter Xciting predstavljen je u novoj sportskoj inačici R koja izgleda izvrsno te pokazuje kako dosad nisu bili iskorišteni svi dizajnerski potencijali tog modela. Uz to, novi R je – i po pitanju izgleda i po pitanju mehanike – pravi pomak. Dok je vanjski izgled dotjeran dobro odmjerenim sportskim detaljima, kao primjerice valovitim kočnim diskovima, u crveno bojenim kočnim čeljustima te prepoznatljivim R-oznakama na izvrsno izabranoj bijeloj boji, promjena ima i ispod oplata.



Naime, kako mu i ime kaže, tako novi model pokreće novi agregat većeg obujma od dosad „standardnog“ motora od 250 ccm. Iako je povećanje obujma „stalo“ ustvari na 270 ccm, nekoliko dodatnih ccm i još važnije – umjesto rasplinjača ubrizgavanje goriva – donijeli su osjetnu promjenu karaktera. Tako je R iznimno snažan u svim režimima rada i u paru s uvijek dobrim Kymcovim variomatom izvrsno ide i u gradskom režimu kreni-stani i na otvorenoj cesti. Također, potrošnja se zadržala unutar granica klase i na 100 km kreće se prosječno oko četiri litre, a najveći je pomak vidljiv u međuubrzanjima. Dok je motor opremljen rasplinjačem tu pokazivao manjak želje za primanjem gasa, novi motor kreće kao ispucan te do najviše brzine iznad 130 km/h ne posustaje. Osim toga, na zavojitoj magistralnoj cesti više raspoložive snage u srednjim okretajima popravilo je dinamičke osobine skutera pa – što se motora tiče – Kymcu se mogu uputiti samo pohvale.




No, s druge strane, kod okvira i ovjesa stvari su ostale bliže izvorniku. Tako je ovjes – kao i vozačko sjedalo – još uvijek podosta tvrd. To uvjetuje dobro ponašanje skutera po pravcu i u bržim zavojima, no pri prelasku neravnina vozačeva stražnjica i leđa su izloženiji udarima. Kočnice zadovoljavaju te izuzetno korektno zaustavljaju skuter, no nedostaje im transparentnosti na polugicama te je nešto teže odrediti točku najboljeg hvatanja. Stoga valja pohvaliti mogućnost podešavanja poluga po odmaku kao i cjelokupnu završnu obradu skutera.


Iako se Kymco već i ranije isticao brigom za detalje i iznimno kvalitetnim detaljima te opremom, na modelu R sve je podignuto na još višu razinu. Tako su uz sveprisutni sportski štih dotjerani instrumenti pa odsad imaju bijelu podlogu i istaknut logo R. Premda izgledaju osobito privlačno, brojke na LCD-displejima su presitne, a pri jakom suncu teže se čitaju i simboli signalnih lampica. Po pitanju ergonomije, Xciting je oduvijek nudio mnogo, a i sada je tako. Tako vozač sjedi na prostranom sjedalu kojem može zamjeriti tek tvrdoću, noge drži na prostranoj podnici s dva položaja, a gotovo idealnu krstareću poziciju pomalo kvari, prema našem mišljenju, previše otvoren upravljač. S druge strane, suvozač se nema ni na što žaliti, osim možda na – kako bi dohvatio oslonce nogu – poprilično širok hvat nogama preko oplata skutera, no to više ovisi o stasu suvozača nego o Xcitingu.




Osim toga, prtljažni je prostor također kvalitetno izrađen, a sastoji se od prtljažnika na prednjem dijelu sjedala, bočnog prtljažnika koji se može zaključati na desnom boku prednjice te standardnog prtljažnika pod sjedalom. Potonji se ne može pohvaliti najvećim obujmom u klasi, ali se svakako može ponositi opremom. Naime, u njega stane jedna integralna kaciga i ponešto sitnica, ali za dvije jet-kacige za koje je Kymco namijenio dvije kopče ispod prednje strane sjedala – nema mjesta. Zato u prtljažniku – budući da je podstavljen – možete fiksirati i napuniti mobitel te odložiti laptop bez bojazni od oštećenja. Dodatnu dozu luksuza daje i hidraulični podizač sjedala koji ga drži u otvorenom položaju, no ne bi bilo naodmet da se sjedalo može podići nešto više.


Sve u svemu, nameće se zaključak da je model Xciting tek u tom sportskom ruhu prodisao punim plućima te da za 36.995 kuna možete u svojoj garaži imati isplativ, a dobar motocikl. Uz to, vjerojatno će neki cijenu proglasiti visokom ili niskom, no činjenica je da je Kymco kao brend odavno prošao fazu dokazivanja i svojevrsnog imidža zamjenskog vozila za talijanske ili japanske marke. To potvrđuje i visoka kvaliteta testiranog skutera pa – pripadate li onima koji prednost daju tim modelima – za vas je novi model R uistinu dobar izbor. Uzme li se u obzir kako ide slovo R, doima se kao da potječe od riječi raketa.





2011-05-06 17:07:27

Kymco Xciting 300Ri

�daje

Obujam: 270,6 cm3

Snaga: 23 k (17,5 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 41,4 Nm @ 5500rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 15

Stražnja guma: 150/70 - 14

Obujam spremnika: 12,8 l

Dužina: 185 kg

Kymco
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R