2008-08-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Najnoviji skuter iz obitelji dink dosad je najjači new dink 200, novodizajnirani model osebujnog izgleda i solidnih osobina za gradsku i kraću međugradsku vožnju
Novo je uvijek dobro, govorili su naši stari. Pritom su ponajprije imali na umu nerijetku situaciju da novi motocikl ili skuter mogu samo gledati u izlogu, a voziti rabljeni u tko zna kakvom stanju. No, danas se ta stara mudrost može rjeđe čuti jer smo u prilici raspravljati o tome što je među novima dobro, a što bolje. Tako je razmišljao i Kymco kada je predstavio novi, dakle bolji - new dink 200 AFI.
Među iznimno velikom i šarolikom paletom proizvoda tog proizvođača neki modeli uvijek su bili prepoznatljiviji od drugih. Ponajprije zato što su bili više istočnjački oblikovani, što god to značilo. Naime, ti su modeli uvijek imali karakterističnu priču - jednima su bili ružni, a drugima odlični. Kod Kymca takav je oduvijek bio model grand dink, koji je svojom karakterističnom vanjštinom često odskakao od klase i „svijetlio“ u mraku. Tako su na njegovim temeljima, a vjerojatno želeći izraditi za europske oči prikladniji model, Kymcovi dizajneri oblikovali novi model new dink 50, a potom i veće inačice od kojih je posljednja ova o kojoj pišemo.
New dink 200 tako podsjeća na grand, ali ima i dovoljno svoje osobnosti da bi ga se uistinu moglo nazvati novim. Tako je prednjica skutera izmijenjena, s velikim otvorima za zrak, a najvažnija promjena je prebacivanje retrovizora s niske pozicije na oplati na upravljač. Cjelokupna figura izgubila je oble linije i postala više „uglastom“ što tom modelu znatno više pristaje. Prostrano sjedalo, naslon za vozača i stražnji kraj gotovo su jednaki kao na izvorniku.
Uz to, novi je dink stigao negdje između trenutačnog europskog dizajnerskog standarda i pomalo zastarjelih istočnjačkih detalja poput pokraj upravljača izvedenog otvora za spremnik goriva ili grubo, na rate, oblikovane stražnje strane prednjice. No, sve u svemu novi je dink neobičan, ali privlačan i sada od ostalih odskače toliko da bi bio primijećenim.
Kada ga promatrač odluči provozati, prvo što upada u oči je solidna završna obrada i poprilično mnogo zanimljivih detalja. Tako je vozačka pozicija komforna, a sjedalo dovoljno meko za dužu vožnju. Osim toga, upravljač je dignut visoko i možda nešto previše povučen prema nazad, no vozaču osigurava dobru kontrolu skutera. Podnica je također na pravom mjestu, ravna je i gradski nisko postavljena, a vozač može smjestiti noge i na prednje, kose oslonce na prednjici kako to i priliči modelima koji koketiraju s klasom GT.
Međutim, ta je pozicija nažalost samo dobro zamišljena, no zapravo ne previše korisna, jer je kut prednjih oslonaca preoštar i noge ne mogu dugo biti na njima. Ostalo oko vozača je korektno. Pritom svakako treba spomenuti analogno-digitalne instrumente, izrazito lijepe i korisne danju, ali i noću, kada su osvijetljeni plavičastim pozadinskim svjetlom. Za razliku od njih, vjetrobran nije toliko raskošan, nego prati sužavajuće linije prednje oplate i na višim brzinama ograničeno štiti vozača od vjetra.
To je, čini se, tako jer novi dink - osim što dizajnerski koketira s nekoliko klasa skutera - isto čini i sa svojom namjenom. Iako ima neke elemente GT skutera, dink je zapravo gradsko-međugradsko vozilo za svaki dan i tako je i oblikovan što potvrđuje i izbor agregata za njega. Također, Kymco je taj model namjerno smjestio u tzv. međuklasu 200 u kojoj zbog jeftinijih i višestruko iskoristivih skutera vlada poprilična gužva.
Za borbu ovdje dink ima dobre argumente. Zasnovan je na provjerenom motoru obujma 178 ccm opremljenom ubrizgavanjem koji razvija ne pretjerano velikih, no dovoljnih 15-ak KS, te robusnoj mehanici i solidnoj opremi. Zato u vožnji gradom novi dink nema većih nedostataka, a s mjesta grabi punim dahom i brzo postiže gradske putne brzine, ali i najvišu brzinu dobrano iznad 100 km/h.
Također, agregatu koji je nešto slabiji od konkurencije može se spočitavati samo poveća buka pri grubljem radu s ručicom gasa i kolebanje variomata na okretajima tik iznad praznog hoda. Tada nekakav osjećaj zastajkivanja prethodi pravilnom „razmotavanju“ variomata i kretanju prema naprijed.
Uz to, ovjes je za kymco iznimno mek i udoban, a skuter se lako vozi na svim brzinama. U gradskom vijuganju pomažu dobri retrovizori koji su napokon na pravom mjestu. Kočnice tjeraju osmijeh na lice svojim ugodnim doziranjem, čvrstim stiskom, a posebice gotovo motorističkim osjećajem na polugicama pri bilo kojem intenzitetu kočenja. To će, nema sumnji, cijeniti osobito vozačice koje će s manje angažmana moći postići odlične zaustavne puteve u gradu.
Prtljažni prostor dovoljan je za integralnu i u pokojem slučaju i jet-kacigu, što je dovoljno imajući na umu poveći motor ispod podnice. Suvozaču je namijenjeno prostrano sjedalo straga, oslonci nogu na rasklapanje te već poznati naslon za leđa. Premda je njegova funkcija više vizualna nego stvarno praktična, ovisno o stasu suvozača i suvozačice zna koristiti.
Novi dink i cjenovno je privlačan. Naime, u Hrvatskoj stoji nepunih 24.000 kuna što je korektna cijena u odnosu na konkurenciju izvan i unutar vlastite kuće. Štoviše, za taj iznos novi dink nudi poznatu Kymcovu pouzdanost, dosta prostora i komfora te pomalo specifičan izgled.
Dakle, kome se svidi kombinacija, za new dink uistinu može reći - novi je bolji.
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Royal Enfield Guerrilla 450: Retro za tanak novčanik |