2009-10-06 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
Kymcov model super 8, osim sportskog štiha i obilja prostora za vozača, sad nudi i kapacitetniji i munjevitoj vožnji primjereniji dvotaktni motor
Iako nam njegova sportska silueta nije pred očima bila prvi put, Kymcov skuter zanimljivog imena super 8 ipak je naše poglede podugo zadržao na svojim oplatama. Od klasičnog skutera obujma 50 ccm super 8 čini se većim, promjer kotača od 14 cola negdje je između normalnih malih i velikih dimenzija, a sportska vanjština skrojena je tako da skriva iznimno dobru ergonomiju i dosta vozačkog prostora. Super 8 u svemu je pomalo super, a jedino što mu je dosad nedostajalo bio je dvotaktni motor.
Model super 8 Kymco je predstavio prije dvije godine i u njega ugradio nejaki četverotaktni agregat da bi lakše zadovoljio ekološke norme. Iako je oduvijek bio sportski i dinamično oblikovan, s poprilično privlačnom cijenom, nedostatak snage četverotaktnog motora nije bio u skladu s njegovim nastupom. Zbog želje da super 8 postane još zanimljiviji primarno mlađoj populaciji, ali i ostalima koji ga koriste u brdskim i primorskim krajevima s većim nagibima ceste, Kymco za ovu godinu predstavlja dvotaktni model.
Time se dobila gotovo savršena kombinacija već dokazanog zrakom hlađenog dvotaktaša koji je jedan od najzahvalnijih agregata na tržištu uopće i još moderne vanjštine. Da bi se novom modelu dodatno naglasio sportski štih, kotači su obojeni u boju starog zlata, što podsjeća na magnezijeve kotače na sportskim motociklima, donji dio prednje vilice presvučen je folijom zlatne boje te odlično imitira klizno tijelo vilice upside-down, a shema boja dodatno je razigrana.
Sportski oblici oplate nisu spriječili dizajnere da vozačku poziciju učine vrlo prostranom, i to prije svega vrlo niskom i ravnom podnicom te solidnim sjedalom. Upravljač je dobro i visoko postavljen pa ne smeta koljenima, a za gradsku upotrebu odgovaraju uspravan torzo vozača i prema dolje opružene noge, koje su po mjeri i viših vozača. U korijenu upravljača analogni su instrumenti sastavljeni od velikog brzinomjera, pokazivača količine goriva te malenog sata. Za grad dovoljno, ali uz primjedbu na točnost pokazivača količine goriva, koji u „stanje“ rezerve dođe vrlo brzo iako je spremnik otprilike trećinu pun.
Uz to, spremnik je obujma samo pet litara, što ponekad nije dovoljno ni za doseg od 200 km. To nas dovodi i do druge zamjerke tom modelu, koja se odnosi na prtljažni prostor pod sjedalom. Zbog klasičnog Kymcovog smještaja spremnika goriva ispod sjedala, a u ovom slučaju i dodatnog spremnika za dvotaktno ulje, pod sjedalo knap stane samo integralna kaciga.
Za razliku od skučenosti ispod njega, na sjedalu je komforno i vozaču i suvozaču, a ovaj drugi na raspolaganju ima sklopive sportske oslonce nogu i dosta dobar rukohvat straga. U vožnji se skuter ponaša uzorno, ponajprije zbog niskog težišta i već klasično tvrđeg Kymcovog ovjesa. Zato na pravcu i u nagibima nema previše lelujanja, a ima nešto više stresa na neravnijoj podlozi. Kočnice su na visini zadatka, a prednji disk, osim što je narebran, zbog sportskog štiha koči vrlo solidno, a slijedi ga i stražnji bubanj. Iako je osjećaj na polugici bubnja nešto spužvastiji, iz iskustva s našim maratonskim skuterom kymcom vitalityjem 50 možemo reći da će bubanj raditi sve bolje kako bude nizao kilometre.
Motor ne treba posebno predstavljati jer se vrti u gotovo svim Kymcovim skuterima koje vidite oko sebe i tako će biti još dugo. Prihvaćanje gasa je dobro kao i potisak u svim okretajima, iako se radi o „zatvorenoj“ verziji. Potrošnja varira od 2,5 do 3,5 litara na 100 km, a iako je za taj tip motora normalna, korisniku se čini višom zbog malog obujma spremnika. U gradskoj vožnji super 8 vrlo je učinkovit i koristan, a zbog niskog sjedala i centralnog oslonca lako će njime manipulirati i vozačice.
Cijena modela super 8 2T je 12.596 kuna, a s obzirom na kvalitete koje je pokazao, ali i ukupnu pozitivnu sliku o Kymcovoj mehanici i pouzdanosti, nije visoka. Ostaje samo preporučiti ga mlađoj klijenteli jer dobro izgleda i jer je natprosječno prostran. Jedina je nedoumica koja ostaje broj 8 u imenu.
Obujam: 49,5 cm3
Snaga: 3,3 k (2,6 KW) 6500 rpm
Okretni moment: 4,9 Nm @ 6000rpm
Prednja kočnica: 240 mm , , koďż˝nih klipova
Prednja guma: 100/80-14
Stražnja guma: 120/80-14
Obujam spremnika: 5 l
Dužina: 106 kg
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Royal Enfield Guerrilla 450: Retro za tanak novčanik |