Motorevija
PRETRAGA
2010-01-07 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Ivan Lacković
Bookmark and Share

Koliko se skutera može pohvaliti tehničkim poslasticama koje čak uzore ne nalaze ni među velikim motociklima? Peugeot je tu vrijedan radnik jer ugradnjom mehaničkog kompresora vraća starinski natjecateljski duh

Moderan proizvod koji dobro popunjuje sve popularniju klasu
Moderan proizvod koji dobro popunjuje sve popularniju klasu
Nekoć smo vozili jet-force. Bio je zabavan i glasan, čak i bučan. No, najvažnije - imao je i kompresor. Pravi i mehanički, od kojeg smo doduše mnogo očekivali, a u konačnici malo dobili. Što god marketinški moguli tvrdili, nije se - osim možda potrošnjom - približio većim motorima.

Vozačko okružje tipično je francusko. Ugodno, luksuzno i s dovoljno prtljažnog prostora
Vozačko okružje tipično je francusko. Ugodno, luksuzno i s dovoljno prtljažnog prostora

Danas se isti stroj ugrađuje i u satelis. Moderan proizvod koji dobro popunjuje sve popularniju klasu. Dobar kroj čini ga atraktivnim baš kao i zaštita od vjetra, dobro ležanje te obilje prostora. Čak i pod sjedalom ima dovoljno mjesta za kacigu, torbu i sitnice. Izuzetno dobro. Uz to, nisko se sjedi pa je jasno da njime Peugeot računa na gotovo sve vozače, a vjerojatno i vozačice. Također, za ovu je priliku promijenjena i boja pa se šminkersko RS-izdanje u trendovskim mat tamnim tonovima uvelike razlikuje od obične srebrne ili crvene serijske boje. RS-izvedba hvali se i novom kožom po uzoru na alcantaru. Udobnija je i trajnija.

Satelis 125, što se vizualno ne razlikuje od veće braće - 250, 400 i 500, koristi jednocilindarski, četveroventilski vodom hlađeni stroj. Osim 15 KS snažnog stroja, kakav se po EU-normama vozi već sa 17 godina, na raspolaganju je i moćnija verzija od 21 KS. Mi smo, naravno, lošije sreće.

Kroz otvor moderno dizajniranog auspuha često se vidi dim nesagorjelog goriva. Kompresor, uz natpis na oplatama, i time pokazuje svoju posebnost
Kroz otvor moderno dizajniranog auspuha često se vidi dim nesagorjelog goriva.
Kompresor, uz natpis na oplatama, i time pokazuje svoju posebnost

Povrh toga, u Francuskoj smo se pokušali uvjeriti i u njegove sposobnosti. Sada je ekonomičniji i proizvodi manje buke. Dok svi slični skuteri kreću s otprilike 3000 o/min, kompresorsko je čudo “mrtvo“ do 4500 o/min, a tek tada se pokrene. Budući da za skuter još uvijek velikih 100 km/h lovi za 8,8 sekundi, kreće se dobro. Jednom pokrenut plijeni momentom koji je ipak iznad razine klase. Isto tako, pohvale zaslužuju michelinke koje i po hladnom asfaltu dobro drže. U svakom slučaju, satelis se dobro vozi, a mozgovi iz marketinga kažu da nalikuje većim motorima. Možda tek izgledom jer bukom ih nadmašuje, a performansama uvelike zaostaje. Ako se i uspijete naviknuti na “kasno paljenje“, na zvuk zasigurno nećete. Ako vam i taj specifični „Roarrrrr“ sjedne, dim vam se neće svidjeti. Da, taj skuter dimi. Ne kao dvotaktni, već baca nesagorjeli benzin, a norma koju zadovoljava je Euro 3. S dimom ili bez?

Možete li i to prihvatiti pod krinkom ekskluzivnosti jer nitko drugi nema takav skuter, onda ste pravi kupac. Ipak, katkad se zapitajte zašto baš nitko nema ništa slično!





Peugeot satelis 125 compressor RS

Peugeot Satelis 125 Compressor RS

�daje

Obujam: 124,8 cm3

Snaga: 15 k (11 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 16,5 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 210 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70-14

Stražnja guma: 140/60-13

Obujam spremnika: 13,5 l

Dužina: 171 kg

Peugeot
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750