Motorevija
PRETRAGA
2010-01-07 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Ivan Lacković
Bookmark and Share

Koliko se skutera može pohvaliti tehničkim poslasticama koje čak uzore ne nalaze ni među velikim motociklima? Peugeot je tu vrijedan radnik jer ugradnjom mehaničkog kompresora vraća starinski natjecateljski duh

Moderan proizvod koji dobro popunjuje sve popularniju klasu
Moderan proizvod koji dobro popunjuje sve popularniju klasu
Nekoć smo vozili jet-force. Bio je zabavan i glasan, čak i bučan. No, najvažnije - imao je i kompresor. Pravi i mehanički, od kojeg smo doduše mnogo očekivali, a u konačnici malo dobili. Što god marketinški moguli tvrdili, nije se - osim možda potrošnjom - približio većim motorima.

Vozačko okružje tipično je francusko. Ugodno, luksuzno i s dovoljno prtljažnog prostora
Vozačko okružje tipično je francusko. Ugodno, luksuzno i s dovoljno prtljažnog prostora

Danas se isti stroj ugrađuje i u satelis. Moderan proizvod koji dobro popunjuje sve popularniju klasu. Dobar kroj čini ga atraktivnim baš kao i zaštita od vjetra, dobro ležanje te obilje prostora. Čak i pod sjedalom ima dovoljno mjesta za kacigu, torbu i sitnice. Izuzetno dobro. Uz to, nisko se sjedi pa je jasno da njime Peugeot računa na gotovo sve vozače, a vjerojatno i vozačice. Također, za ovu je priliku promijenjena i boja pa se šminkersko RS-izdanje u trendovskim mat tamnim tonovima uvelike razlikuje od obične srebrne ili crvene serijske boje. RS-izvedba hvali se i novom kožom po uzoru na alcantaru. Udobnija je i trajnija.

Satelis 125, što se vizualno ne razlikuje od veće braće - 250, 400 i 500, koristi jednocilindarski, četveroventilski vodom hlađeni stroj. Osim 15 KS snažnog stroja, kakav se po EU-normama vozi već sa 17 godina, na raspolaganju je i moćnija verzija od 21 KS. Mi smo, naravno, lošije sreće.

Kroz otvor moderno dizajniranog auspuha često se vidi dim nesagorjelog goriva. Kompresor, uz natpis na oplatama, i time pokazuje svoju posebnost
Kroz otvor moderno dizajniranog auspuha često se vidi dim nesagorjelog goriva.
Kompresor, uz natpis na oplatama, i time pokazuje svoju posebnost

Povrh toga, u Francuskoj smo se pokušali uvjeriti i u njegove sposobnosti. Sada je ekonomičniji i proizvodi manje buke. Dok svi slični skuteri kreću s otprilike 3000 o/min, kompresorsko je čudo “mrtvo“ do 4500 o/min, a tek tada se pokrene. Budući da za skuter još uvijek velikih 100 km/h lovi za 8,8 sekundi, kreće se dobro. Jednom pokrenut plijeni momentom koji je ipak iznad razine klase. Isto tako, pohvale zaslužuju michelinke koje i po hladnom asfaltu dobro drže. U svakom slučaju, satelis se dobro vozi, a mozgovi iz marketinga kažu da nalikuje većim motorima. Možda tek izgledom jer bukom ih nadmašuje, a performansama uvelike zaostaje. Ako se i uspijete naviknuti na “kasno paljenje“, na zvuk zasigurno nećete. Ako vam i taj specifični „Roarrrrr“ sjedne, dim vam se neće svidjeti. Da, taj skuter dimi. Ne kao dvotaktni, već baca nesagorjeli benzin, a norma koju zadovoljava je Euro 3. S dimom ili bez?

Možete li i to prihvatiti pod krinkom ekskluzivnosti jer nitko drugi nema takav skuter, onda ste pravi kupac. Ipak, katkad se zapitajte zašto baš nitko nema ništa slično!





Peugeot satelis 125 compressor RS

Peugeot Satelis 125 Compressor RS

�daje

Obujam: 124,8 cm3

Snaga: 15 k (11 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 16,5 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 210 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70-14

Stražnja guma: 140/60-13

Obujam spremnika: 13,5 l

Dužina: 171 kg

Peugeot
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.