2009-07-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak | |
Kako se izdvojiti iz prosjeka? Obučete „odijelo“ oštrih linija i elegantnih boja, ponudite ponešto zanimljivo izvedenih detalja te umjesto jednog prtljažnog prostora ponudite – dva! Recept za novi vivacity 50 je zgotovljen
Peugeot vivacity na fotosessionu u Dubrovniku. Model: Sanja Šušnja
„Viva la revolution!“ Proslavljeni povik poznat iz Francuske revolucije u 18. stoljeću pred sobom je rušio sve znane sile tadašnjeg vremena – do zuba naoružanu i organiziranu vojsku, velike kamene zidine, oštre drvene barikade te na kraju i samog kralja Louisa XVI.
Nazivati novi Peugeotov vivacity 50 2T revolucionarnim skuterom koji ruši sve pred sobom bilo bi zaista deplasirano i nerealno, no isto tako se – neka njegova originalna rješenja koja bi u budućnosti mogla postati sastavnim dijelom te klase – nipošto ne mogu osporiti.
Primjerice, kao jedini u klasi skutera od 50 ccm, vivacity nudi dva pretinca za kacige. Prvi se nalazi u uobičajenom prtljažnom prostoru pod sjedalom i obujma je 22 litre, a drugi je smješten u prednjem štitu, volumena 13 litara.
Tako se ukupan prtljažni obujam zaokružuje na 35 litara što je najviša vrijednost koju jedan skuter obujma 50 ccm nudi. Uz to, u oba se prostora bez problema mogu smjestiti jet-kacige s vizirom, ili pak jedna kaciga te podosta prtljage. Naravno, prijevozu tereta i stvari pridonijet će i ravno izvedena podnica u kombinaciji s kukicom.
Budući da sve ostalo što se nudi pripada svakodnevnom prosjeku, tu ustvari počinju i prestaju sva pozitivna iznenađenja novog vivacityja. Uz to, dvotaktni agregat koji zadovoljava normu Euro 2 pristojno odgovara na komandu gasa te taj skuter ubrzava do zakonski ograničene brzine od 50 km/h. Radi li se kao u našem slučaju o cesti s nekakvom uzbrdicom, ovo potonje ne vrijedi. Naime, katkad smo se na strmim dubrovačkim ulicama pri startu uz puni gas – ne bismo li uopće započeli akcelerirati – morali dodatno nožno odgurnuti.
Također, 12-colni kotači ulaze u prosjek klase. Zahvaljujući njima, kao i iznimno niskom težištu, Peugeotov križanac kompakta i GT-a se vozi izuzetno agilno i reaktivno. Budući da će ih brzo padanje u nagib te minimalni impulsi potrebni za promjenu pravca u početku natjerati na pojačanu dozu opreza, za početnike možda i mrvicu preagilno.
Osim toga, prednja bi disk kočnica mogla biti i agresivnijom, dok stražnji bubanj nerijetko ostavlja dojam da bi se na tom segmentu moglo znatno više poraditi. No, kaže se – koliko para – toliko muzike! Vivacity se, nema dvojbe, nudi za – malo para, jer 9999 kuna je tek za oko deset do dvadeset posto više od cijene skutera nekih kineskih proizvođača. Dakle, razlika koja čini prevagu!
Povrh toga, Peugeot se od konkurenata distancirao na vrlo mudar i domišljat način. Naime, isluženu tehnologiju dvotaktnog agregata koji se hladi zrakom nadopunio je zanimljivim detaljima poput aluminijskog rukohvata za suputnika, sjedala izrađenog od dviju vrsta materijala, dodatnog bočnog oslonca te 12-voltne utičnice. Pridodate li već spomenuta dva prtljažna prostora te elegantne i otmjene boje, jasno je zašto se vivacity 50 2T čini dobrim ulaganjem.
Obujam: 50 cm3
Snaga: 4 k (3 KW) 7000 rpm
Okretni moment: 5 Nm @ 5800rpm
Prednja kočnica: 200 mm , , koďż˝nih klipova
Stražnja kočnica: 110 mm , , koďż˝nih klipova
Prednja guma: 120/70-12
Stražnja guma: 120/70-12
Obujam spremnika: 8,5 l
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |