Motorevija
PRETRAGA
2007-11-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Hrvoje Grgić
Bookmark and Share

Moderniziran i stilski dotjeran, udoban i brz putni metropolitan iz  Piaggiove kuće zove se X-evo i u ponudi je s trima agregatima - 125, 250 i 400 ccm. Najjači krase vrlo linearan razvoj snage te iznimna lakoća upravljanja

Kada žarko želite da vam se dogodi nešto lijepo, tada vam se na koncu to uistinu i dogodi. Nakon prvog maratonca u našoj redakciji - piaggia X8 250 - poželjeli smo skuter slične koncepcije i namjene, ali trunku jači. Naravno, „pucali“ smo na novi pogonski agregat obujma 400 ccm i evoluirani X8, koji se u Piaggiovim katalozima od ove godine može pronaći pod nazivom X-evo.



Moderniziran i stilski dotjeran, udoban i brz putni metropolitan osvanuo je tako u našoj redakciji kao maratonac kojim ćemo u sljedećih godinu dana prevaliti 20.000 km i o tome vas redovito izvještavati u svojim izvještajima.
No, za početak smo sabrali svoja prva iskustva i dojmove. Ispod elegantnih linija pokrivenih metalik crnom bojom skriva se mnoštvo promjena u odnosu na prethodnika  - instrumenti, oslonac za suputnika, prednja svjetla, blatobran! Međutim, nama je najzanimljiviji pogonski agregat pa nas je razveselilo što nas je dopao toliko priželjkivani od 400 ccm, a osim s njim, X-evo je dostupan još i kao 125-ica te 250-ica s već okušanim Quasarovim motorom.
Zahvaljujući obujmu od 400 ccm i snazi od 34 KS primjetno su se povećala ubrzanja i najviša brzina. Od 20 pa sve do 150 km/h 400-tka ubrzava nevjerojatno linearno, a kazaljka brzinomjera se na kraju zaustavlja na brojci 165. Stoga ne čudi da se povećanjem performansi povećala i potrošnja, koja je nakon prva dva punjenja spremnika prosječno bila 4,1 litru na 100 km.
Usprkos suhoj masi od čak 197 kg, X-evom se upravlja vrlo slično kao s njegovim prethodnikom, a to znači lako i sigurno. Pritom je njegov ovjes točno na granici udobnog i sportskog, s vrlo dobrim povratnim informacijama i preciznom upravljivošću. Ipak, primjetno je da se taj skuter u odnosu na svog prethodnika ponaša malo više motociklistički, a jedan od razloga su i 14-colni naplaci koji se ugrađuju na 400-tku. Time je skuter dodatno dobio na sigurnosti u zavojima te na stabilnosti pri vožnji na pravcu.
Uski upravljač, koji je podignut nešto više nego je uobičajeno za tu klasu, ne smeta u punim zakretanjima nogama, a sjedalo je široko i udobno poput fotelje u dnevnoj sobi. Samo bi vozačima nižeg rasta moglo biti nezgodno jer je sjedalo na visini od 790 mm, a njegova širina dodatno otežava kontakt nogu s podlogom. Zaštita od vjetra je za pohvalu, osobito za ramena, a jedino vozačev vrat trpi poprilično neugodne udare vjetra. Naime, vrh vjetrobranskog stakla točno je u visini naših očiju pa strujanje zraka završava na vratu, što poslije dulje ture postaje nelagodno.
Već smo napomenuli da je Piaggiov novi GT stilski iznimno dotjeran. Tu prije svega mislimo na bogate i pregledne instrumente, koje i proizvođač naziva „automobilskima“. Analogni brojač okretaja i brzine dominiraju veličinom, nešto je manji pokazivač količine goriva u spremniku, a središnje je postavljen displej s prikazom dnevnog i ukupnog brojača puta. Isto tako, u oči upada šestoznamenkasti prikaz ukupno prijeđenog puta, što dovoljno govori o namjeni tog skutera - gutanje kilometara.
Budući da je verzija od 400 ccm teža i brža od ostalih, trebalo je unaprijediti i kočni sustav. Tako se na najjaču verziju sprijeda ugrađuju dvostruki diskovi promjera 240 mm čije je doziranje precizno, a učinak dovoljno snažan. Mogao bi biti i snažniji, no kočnice su - kao i sve na tom skuteru - podređene linearnosti radi prilagodbe željama njegovih kupaca.
Premda je stražnji kotač 14-colni, mjesta pod sjedalom ima u izobilju, iliti u brojkama - 56 litara. Do prostora se stiže kroz stražnji poklopac ili podizanjem sjedala, i to pritiskom na prekidač na upravljaču ili ključu.
X-evo 400 već je na hrvatskom tržištu, a ni njegova cijena nije nepoznanica - stoji 41.860 kuna. Pritom možete izabrati između triju ponuđenih boja - sive, crne i plave, i nadograditi ga mnoštvom dodatne opreme, primjerice većim vjetrobranskim staklom, alarmom ili koferom.





xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XT660X Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) KTM 690 Duke BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)