2007-08-02 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Piaggio svoj bestseler beverly nudi i u izvedbi s obiljem kroma i stilskih elemenata koji podsjećaju na cruisere među motociklima. Uz jak vizualni dojam, tu je i poneki ergonomski nedostatak, ali ipak je to admiralski brod među skuterima te klase
Obilje - svi ga volimo i za njim µudimo. Obilje je dokaz uspjeha i dobar preduvjet za uµivanje u µivotu, a tko je imun na to? ?arm - µene koje znaju iskoristiti tu osobinu lako dolaze i do onog prvog. Mi, ljubitelji dvokotača dobili smo oboje - obilje ±arma novog Piaggiovog beverlyja cruisera.
?est godina nakon promocije modela koji je jako utjecao na na±u dana±nju percepciju idealnog gradskog prometala, njegov tvorac - Piaggio - izradio je inačicu s nagla±enim motociklističkim ±tihom. Obilje kroma i stilski elementi namjerno podsjećaju na cruisere među motociklima, ±to je idealna podloga za pokazivanje kromiranih mi±ića, a time i vizualno odvajanje od podjednake osrednjosti. Upravo u tom smjeru zakoračio je Piaggio odlučiv±i dodatno obogatiti i oplemeniti svoj popularni bestseler.
Kombinacija već poznatih vrlina gradskog skutera usklađena s vizualnim elementima iz moto i auto svijeta znatno će pro±iriti krug onih koji će za ovim vozilom okrenuti glavu. Prednje svjetlo, kao prepoznatljivo obiljeµje modela, sad je postavljeno na kromirani upravljač u moto stilu koji vi±e nije skutera±ki zatvoren u plastičnu oplatu. Instrumenti su također bogato stilizirani i iznimno lijepi. Obilje informacija s dva analogna pokazivača i mno±tva kontrolnih lampica na kromiranoj podlozi nije se valjda moglo bolje posloµiti, kao i namjerno izdvojeni pokazivač količine goriva na lijevoj strani prednje oplate.
Vizualna poveznica s cruiserima iznimno je uspjela, čak i predobro, jer - kao i na starim modelima cruisera koji su zbog oblika spremnika grije±ili u pokazivanju količine - to čini i ovaj pokazivač, posebno u prvoj četvrtini, kad nerealno pada. Budući da kroma nikad nije dosta, dorađena su i prednja za±titna rebra koja su sad napravljena u maniri automobila, kao i drugi detalji - kako i dolikuje admiralskom brodu među skuterima. Odličnu zavr±nu obradu ne treba ni spominjati.
Nakon „napasanja očiju“ odvojili smo se od gledateljstva i postali vozači. U voµnji skuter dobro prati zadane putanje, a u nagibe pada i prelako. Agilnost u voµnji na zavidnoj je razini, a ubrzanja smjesta i međuubrzanja osiguravaju vam lako i sigurno prometovanje gradom. Kočnice su iznad razine zadatka, daju dobar osjećaj za maksimalnu točku djelovanja na ručicama, a osjetna je i pripomoć integralnog sustava kočenja.
U voµnji pomalo smeta vrlo tvrd ovjes, koji samo djelomično sprečava da o±tećenja na kolniku dopru do vozača. Iako straµnji amortizeri nude mogućnost pode±avanja tvrdoće opruge, nismo uspjeli u dovoljnoj mjeri skuter „smek±ati“ za na± ukus. Krutost i stabilnost bez lelujanja na visokim brzinama morala se negdje platiti. Pozicija sjedenja već je poznata i prilagođena gradu. Sjedalo je dosta tvrdo i pribliµeno upravljaču, ±to vozača tjera da zauzme poloµaj „prema naprijed“. U gradu takav smje±taj torza i ruku pomaµe pri upravljanju, ali smo stekli dojam da na duµe pruge odgovara samo onima sitnije građe. Ostalima će to biti malo naporno, pa zbog nemogućnosti pomicanja unatrag na sjedalu, ali i zbog lo±ije za±tite od vjetra za noge i nepostojanja vjetrobrana, duµe izvangradske rute nisu situacija u kojoj se cruiser pretjerano snalazi.
Generalno, premalo je prostora za noge na podnici da bi se prevaljivale duµe rute. Krstarenje ipak treba ostaviti za grad i loviti poglede, ali mi smo - gonjeni znatiµeljom -morali napraviti đir po magistrali da bismo to ustvrdili. Uz to, izmjerili smo i prosječnu potro±nju od 3,6 litara na 100 km i najvi±u brzinu od 130 km/h prema instrumentima. Hvalevrijedne performanse s obzirom na aerodinamiku „golog“ gornjeg dijela bez vjetrobrana, a sve zahvaljujući vrlo pouzdanom i nerastro±nom quasaru, agregatu koji smo imali prilike voziti u na±em maratoncu X8 i na čiji rad nemamo zamjerke.
Budući da su vremenske prilike dok smo testirali cruiser bile varljive, moramo pohvaliti snaµno prednje svjetlo koje osigurava vidljivost i po gustoj ki±i, ali i pokuditi za±titu nogu od ki±e. Iako je prtljaµnik predstavljen kao prostor u koji stanu dvije jet-kacige, mi to s na±ima nismo uspjeli učiniti. Stoga predlaµemo biranje jetica iz Piaggiove ponude, ±to nije lo±e rje±enje, jer originalna za±titna oprema prati stil cruisera i moµe se izvrsno s njim uskladiti. Za smje±taj prtljage treba posegnuti za straµnjim koferom, koji Piaggio nudi u dodatnoj opremi s kapacitetom od 38 litara.
Uglavnom, nakon voµnje bili smo zadovoljni, jak vizualni dojam i poneki ergonomski nedostatak natjerali su nas da pomislimo na µene koje nose visoke potpetice. Uvijek izazovan izgled koji mami poglede na kraju dana ponekad zavr±i bolovima u stopalima. No, koja bi zato odbacila tu dragu vrstu obuće? Tako će i cruiser 250 imati publiku koja upravo takvo prometalo traµi i spremna mu je u moru ±arma koji nudi oprostiti poneki nedostatak. Za one kojima to obilje ±arma nije dovoljno, postoji i snaµniji model 500. Zar visoka peta ikad moµe biti previsoka?
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |