2006-10-13 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Kristijan Tićak | |
Piaggio ovaj model proizvodi u dvije verzije, a mi smo testirali življu, s dvotaktnim motorom Hi-PER2. Zbog agresivnijeg izgleda liberty 50 S kategoriziran je kao prvi sportski skuter s velikim kotačima
Piaggio liberty 50 čest je na našim cestama. Elegantan i okretan, plijeni poglede. No, možda ste primijetili i nešto drukčiju verziju, na kojoj upečatljivo narančasto slovo S označava sport. Čak da i ne znate što to slovo znači, pogled na liberty 50 S reći će vam sve: graciozni liberty dobio je „trkaću“ notu i postao prvi sportski skuter s velikim kotačima.
Za razliku od ovalnog svjetla na upravljaču, S ima svjetlo u obliku slova V, integrirano u prednji dio skutera. Pokazivači smjera također su premješteni i sad su na upravljaču, a zašiljene linije prednje oplate skuteru daju robusnost. Kromirani dijelovi standardne izvedbe (prigušivač, retrovizor, vilica), kao i naplaci, sad su crni, a sportskom izgledu doprinose i tattoo-grafike.
Usprkos agresivnom izgledu, liberty 50 S vrlo je udoban. Mekano sjedalo u sivo-crnoj boji i s narančastim prošivima pruža maksimalan komfor, a položaj sjedenja nimalo ne umara. Kad sjednete i krenete, osjećate potpunu kontrolu, preglednost i upravljivost. Sve dok ne treba kočiti. Iako poluge pritisnete gotovo do kraja, maksimalan učinak kočenja izostaje - sigurni smo da div poput Piaggia to može odraditi i bolje. Treba pritom imati na umu da je naš skuter bio limitiran na 50 km/h, a u suprotnom bi zaustavljanje bilo i problematičnije.
Zbog spomenutog zakonskog ograničenja izbjegavali smo ceste izvan grada, gdje ovaj skuter ne može parirati putnoj brzini ostalih vozila. U minuse bismo mu mogli upisati i malo mjesta za noge te nešto bučniji agregat. Ali, zato je pluseva mnogo više. Veliki kotači osiguravaju mu lak i siguran prelazak preko tramvajskih tračnica, rupa i neravnina na cesti. Mala potrošnja omogućuje mu puno prijeđenih kilometara s jednim spremnikom, a mala masa veliku upravljivost.
Ploča s instrumentima vrlo je pregledna, a uz uobičajene, kao što su brzinomjer (u kilometrima i miljama, također izgleda sportski), brojač kilometara, pokazivač razine goriva i lampice, tu je i sat. Okrugli retrovizor je uz lijevu ručicu na upravljaču i pruža dobru preglednost. Ispod sjedala je dovoljno prostora za jet-kacigu, a u prednjoj oplati možete držati sitnije stvari. Odmah iznad pretinca je kukica za vrećicu, ali poveća količina u njoj smetat će vam za noge.
Sve u svemu, liberty 50 S je osvježenje u svijetu skutera s velikim kotačima, a pogotovo u klasi do 50 ccm. Pritom je od standardne verzije skuplji zanemarive 103 kune! Oznaku S, pak, možete shvatiti kao sport, stabilnost, sigurnost ili, naposljetku, kao sloboda, i to agresivnija. Jedino vam još preostaje odabrati između triju atraktivnih boja - crne, crvene i sive.
Obujam: 654 cm3
Snaga: 65 k (48 KW) 7500 rpm
Okretni moment: 67 Nm @ 5500rpm
Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 160/60 ZR 17
Obujam spremnika: 13,5 l
Dužina: 148,5 kg
Maksimalna brzina: 200 km/h
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Royal Enfield Guerrilla 450: Retro za tanak novčanik |