Motorevija
PRETRAGA
2011-07-06 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Model 303 R 125 opremljen je četverotaktnim motorom i agresivnom vanjštinom, a zapravo je vrlo priručan i praktičan gradski skuter.



Kao vatra crven ili kao noć crn, fordov legendarni model shelby cobra već godinama opsjeda maštu kolekcionara i ljubitelja brutalne snage. Na njegovu sliku i priliku nastao je sportski dizajniran i u agresivnu kombinaciju crvene ili crne sa središnjim bijelim linijama bojan TGB-ov skuter 303 R.
Već poznati gradski mališan u ovoj verziji pokreće četverotaktni agregat obujma 125 ccm. Namijenjen je onima koji posjeduju vozačku dozvolu A kategorije i žele nešto kapacitetnije vozilo. Tako model 303 R izgleda vrlo agresivno i atraktivno. S podnicom ukrašenom aluminijskim sportskim pokrovom i kružnim instrumentima orubljenim kromiranim prstenima, kao i njegov slabiji model, ovaj 303 R mogao bi biti vrlo popularan među stunterima i trkačima.
Također, svidjet će se i onim smirenijim vozačima koji traže praktičnost i malu potrošnju. Za sve ponešto. Tako je vozačka pozicija zadovoljavajuće ergonomski oblikovana s dovoljno visokim upravljačem i nešto višom podnicom. Iako je podnica viša, prostora za noge ima dovoljno, kao i za koljena viših vozača. Sjedalo je udobno i meko, te je dobro profilirano sprijeda što omogućuje i nižim vozačima doticanje podloge pri kreni-stani vožnji i pri manipulaciji na mjestu.
U vožnji djelomično smeta samo nagnutost površine sjedala prema naprijed, koja stražnjicu vozača lagano „gura“ prema upravljaču. To izaziva dojam skučenosti u odnosu na upravljač, a zapravo nije tako. Retrovizori su dobro postavljeni i pregledni, a miran četverotaktaš ne uznemiruje ih gotovo nimalo.



Instrumente čine analogni brzinomjer, pokazivač razine goriva i nekoliko kontrolnih lampica. Iako je sportski nastrojen, nema brojača okretaja što donekle možemo oprostiti, no svakako instrumentima nedostaje digitalni sat – u gradskoj gužvi vrlo vrijedno pomagalo.
Cijeli skuter djeluje lagano i uistinu i je lagan, što će cijeniti prvenstveno vozačice. One će također cijeniti ugodnu suvozačku poziciju s kromiranim rukohvatima i dodatnim sportskim osloncima na preklapanje. U vožnji skuter krotko prati zadanu putanju i lako se vozi. Također, motor tiho i linearno odgovara na komandu gasa, odlično ubrzava i gura do gotovo 100 km/h. Pri tome ne troši gotovo ništa, ili točnije 2,4 litre na 100 km.
Nakon pogleda na agresivnu vanjštinu, vožnja otkriva smirenu, priručnu stranu ovog skutera. Kočnice rade dobro, a i prednji disk i stražnji bubanj na dodir su dovoljno transparentni. Smeta samo malo tvrđi osjećaj na polugicama, koji će smetati nježnim ženskim rukama. Ovjes je tvrđe podešen i nešto grublje upija veće neravnine, a primjetno je i „metalno“ ublažavanje prednje vilice koja vjerojatno zbog laganog prednjeg kraja na isti prenosi svoj rad. Ništa što bi utjecalo na sigurnost no kvari umjetnički dojam. Dojam popravljaju 13-colni kotači koji osim što dobro izgledaju, dijelom „ravnaju“ gradske neravnine.
Još malo o praktičnosti – skuter se lako postavlja na centralni nogar, a posjeduje i bočni. Zato pod sjedalo stane kaciga, ali samo jet model dok za integralnu mjesta nema iako je prtljažnik prostran. Također nema ni prednjih pretinaca nego samo kukica za vrećicu.
No zato ima opasnog izgleda na pretek, a to je ono što će privući poglede mnogih. Za 303 R 125 treba izdvojiti 12.990 kuna što je svojevrstan prosjek klase, barem što se njenog „istočnog“ segmenta tiče. Za taj novac dobiva se korektan skuter ugodnih voznih osobina, kvalitetne mehanike i oštre sportske pojave. Mnogi još uvijek žele upravo to, stoga će rado posegnuti za TGB-ovom opasnom igračkom.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)