Motorevija
PRETRAGA
2011-03-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

U GT ruhu koje dijeli s jačom inačicom, X-motion 125 ustvari krije praktičnu i prostranu „dušu“ namijenjenu ponajprije gradskim vozačima



Poslije testa njegove jače inačice obujma 250 ccm, TGB je predstavio i slabiji, ponajprije gradskoj vožnji namijenjen model X-motion 125. Budući da je vanjski oblik tih dvaju skutera gotovo identičan, možda u opisu tog tajvanskog 125-kubikaša nije zgorega krenuti od ergonomije koju smo već dosad upoznali.
Vozačka je pozicija, baš kao što i priliči GT ustroju skutera, izuzetno prostrana te bi se njime nesumnjivo moglo – kada bi motor to dopustio – potegnuti i na udaljenija odredišta. Upravljač je pravi motociklistički, širok i dobro postavljen, sa zanimljivo riješenim dvostrukim srednjim dijelom. Uz to, podnica je poprilično uska, dvodijelna, s istaknutim središnjim grebenom koji skriva spremnik goriva obujma 13 litara.
Uzme li se u obzir „pristojna“ potrošnja od 2,5 litara naviše, doseg je više nego dovoljan, a posjeti benzinskoj rijetki. Iako za noge preostaju dvije uske podloge, one se mogu komforno osloniti. No, komforno nažalost nije sjedalo. Naime, premda je iznimno prostrano i dobro oblikovano, ujedno je i podosta tvrdo, pa gradske neravnine često dopiru do vozačevih leđa. Također, s obzirom na performanse motora i najvišu brzinu nešto višu od 100 km/h (prema instrumentima) - iako se vjetrobran naoko čini nedovoljnim i uskim - zaštita od vjetra zadovoljava. Ipak, od hladnog će vjetra najprije stradati koljena, i to ne zbog uske prednjice već karakterističnog V-izreza njenih bočnih stranica.



Osim toga, u gradu se suvozač vozi komforno na širokom sjedalu i nogu oslonjenih na široke te glomazne preklopive oslonce nogu. Osim što i njemu tvrdo sjedalo zna katkad zagorčati život, vozač sa suvozačem straga mora – budući da je silueta skutera s otvorenim osloncima suvozačevih nogu poprilično široka - dobro paziti kuda se provlači.
Kada je o dinamičkim osobinama pak riječ, X-motion 125 ponaša se predvidljivo i u skladu sa svojom mehanikom. Drugim riječima, kao i većina skutera svoje kategorije namijenjen je ponajprije putovanju od točke A do B u gradu, a tek onda „obaranju“ rekorda. Isto tako, performanse tekućinom hlađenog motora u skladu su s osnovnom primjenom pa je i bez nekih adrenalinskih šokova vožnja posve staložena.
Što se motora tiče, on od praznog hoda linearno vuče sve do svoje najviše brzine, a slično se ponaša i u vožnji udvoje kada nije primjetan pretjeran pad performansi. Kako je opremljen rasplinjačom, tako motor pri oštrijem dodavanju gasa reagira glasnijim batom iz dvostrukog ispuha te bi u cjelini mogao možda biti uglađeniji. No, zato je potrošnja korektna, a vjerojatno i trajnost s obzirom na TGB-ovo iskustvo sa sličnim strojevima, a posebice variomatima. Uz to, start na toplo i hladno jednako je lak, a jedino gdje bismo poželjeli više snage poneko je pretjecanje na bržim gradskim dionicama, kada je potrebnu razliku brzine uistinu teško postići.
Također, valja spomenuti i tvrd i ne pretjerano rafiniran ovjes, no zato skuter do najviše brzine lako drži i krutim i mirnim. Kako se isti elementi koriste i na jačem modelu, tako vozač cijelo vrijeme ima osjećaj da je za taj motor ovjes predimenzioniran pa se komotno moglo poraditi na njegovom „razblaženju“ za gradsku upotrebu i niže brzine. Naime, tada bi vožnja bila osjetno udobnija, a dinamičke osobine istodobno ne bi bile lošije.
No, što reći za kočnice? Ukratko - kako s ovjesom tako i s kočnicama. Tvrde na dodir i bez pretjerano točno definirane točke najjačeg hvatanja ipak više nego suvereno zaustavljaju skuter u svim situacijama. Također, prisutna je tvrdoća na polugicama koju zbog čeličnim nitima opletenih crijeva možemo dijelom oprostiti, no zato nipošto ne možemo trešnju prednjeg diska na testnom skuteru zbog neprecizne izrade. Jedno je sigurno, tvrtka poput TGB-a koja izrađuje stotine tisuća vozila od tih boljki ne bi smjela bolovati.



Budući da je namijenjen gradu, a time i muškim i ženskim vozačima, treba nešto reći i o vanjskom dojmu. Naime, instrumenti su digitalno-analogno izrađeni, i iako imaju podosta nepotrebnih informacija poput kružnog LCD-prikaza brzine pomoću „pravokutnika“, u cjelini su solidni. Uz to, retrovizori s ugrađenim pokazivačima smjera podosta su povučeni unazad, no još uvijek se mogu dobro podesiti. Treba li negdje popravljati, prema našem mišljenju prvi su na redu završna obrada i kombinacija boja.
Isto tako, prava je šteta da inače privlačne linije skutera koje podsjećaju na Yamahin bestseler X-max nisu - kako bi njihova fluidnost bolje došla do izražaja - obojene u više kombinacija boja. Tada bi svakako X-motion na prvi pogled privukao više pogleda negoli sada.
Kao šećer na kraju ostavili smo najbolje – prtljažni prostor. Dakle, tražite li gradski skuter s kamionskom nosivošću i prostorom, tada je X-motion nedvojbeno za vas. Osim nešto luksuza poput 12-voltne utičnice, prtljažnici osvajaju najvažnijim – prostorom. Naime, pod sjedalo stanu dvije integralne kacige ili prava gomila „špeceraja“, a i prednji pretinac „za rukavice“ uistinu podosta toga guta. Da bi dojam bio potpun i na razini talijanskih proizvođača, prije svega Piaggia koji još uvijek diktira trendove u tom segmentu, bilo bi dobro da se prtljažnici otvaraju pomoću elektrobravica, a ne staromodno preko bravice na bočnoj oplati.
No, kada bi to bilo tako, tada bi i cijena bila viša – talijanska, a ne osobito privlačna TGB-ovska od 22.990 kuna. Sve u svemu, tko skuter primarno ne koristi za pokazivanje na trendseterskim mjestima, već traži prostrano i pouzdano vozilo za grad, svakako treba promisliti i o X-motionu.





TGB X-motion 125

TGB X-motion 125

�daje

Obujam: 124,6 cm3

Snaga: 13 k (9,6 KW) 8500 rpm

Prednja guma: 120/70-14

Stražnja guma: 140/60-13

Obujam spremnika: 13 l

Dužina: 155 kg

TGB
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.