Motorevija
PRETRAGA
2008-09-27 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Snalažljiva, okretna i jednostavna - GTS 300 i.e. ostaje potpuno na tragu izvorne Vespine ideje. Osnaženi motor te ponešto izmijenjenih detalja samo dodatno poboljšavaju već ionako legendarnu ikonu


 Službene stranice modela GTS 300

Kopije su ponekad bolje i od samog originala. No, kada je riječ o vespi, stvarnost je otišla u posve drukčijem, rekli bismo jedinom ispravnom i pravednom smjeru. Naime, legendarnu osicu mnogi su pokušavali kopirati, no dosad njezinu slavu nitko nije uspio ni dotaknuti, a kamoli nadmašiti.
Tijekom dugih šest desetljeća postojanja njezina se uloga umnogome mijenjala. Vozilo koje danas budi uzavrele emocije i strast, katkad čak i erotične primisli, tijekom svog dugogodišnjeg postojanja simboliziralo je zapravo sve – od promoviranja životnog stava, slatkog života, snalažljivosti običnog puka, osamostaljenja mladih ljudi, revolta radničke klase, pa sve do svoje osnovne zamisli – jednostavnog, ekonomičnog i brzog prijevoza kroz uzavrelu gradsku vrevu.



Osim toga, GTS 300 i.e. nastavlja tamo gdje je stala njezina prethodnica obujma 250 ccm pod oznakom GTS! Da bi nametnula još žustriji tempo sprintanja gradskim ulicama, motor je sa 244 pojačan na 278 ccm. U praksi to donosi ne tako bitnu jednu konjsku snagu više, no itekako važna dva Nm više! GTS 300 s mjesta kreće kao da ga „goni“ sto vragova, te poput najbržih sprintera s lakoćom „hvata“ stotku na klasično izvedenim instrumentima. Poslije brojke od 100 km/h kazaljka brzinomjera penje se nešto sporije, no na koncu ipak zastaje na iznimno respektabilnih 140 km/h. Više nije moguće – manje zbog performansi motora, a više zbog nedostatka zaštite od vjetra. Tu nikako ne mislimo na noge i koljena, jer njih kupola štiti i više no dobro, već naravno na gornji dio tijela.
No, vratimo se još malo na motor. Njegova podešenost je odlična, primanje gasa izuzetno izravno, a u radu variomata nisu zamjetne ni najmanje „rupe“. Uz to, povećanjem obujma i okretnog momenta konstruktori su ostvarili sniženje radnog režima motora, tako da i na višim brzinama buka agregata nije zamjetan faktor. Ipak, glavni su aduti kod GTS-a 300 odigrani na onaj „prvi trzaj“, odnosno kretanje vozila s mjesta što ju je potpuno afirmiralo željama njezinih tvoraca.
A što zapravo žele Vespini kupci? Primjerice, elegantno vozilo koje se svojom pojavom izdvaja iz mase prosječnosti! GTS svojim smirenim i elegantno decentnim linijama to svakako čini, a jedino što bi mu u budućnosti u tom segmentu moglo dodatno olakšati život je izbor boja. Uz klasičnu crnu i bijelu, izbor bi se nesumnjivo mogao i proširiti jer takva moderna vespa svojom impozantnom pojavom to svakako i zaslužuje.
Također, osim motora promijenili su se i instrumenti. Iako su još uvijek orijentirani na najnužnije, krasi ih novi dizajn, a uključuju pokazivač brzine, temperature, količine goriva u spremniku te sat. Sjedalo je također novooblikovano, a razlika u usporedbi s prethodnikom je ponajprije njegova prostranost. Naime, premda je 300-tka vozilo pojačanih performansi, kratko ju je sjedalo ustvari ograničilo na solo-vespu. U prilog tome govore i oslonci za suputnikove noge koji su preblizu vozačevima te pri spuštanju nogu na tlo posebno smetaju.
Osim tih izmjena zapravo je sve ostalo po starom. Iznimno ugodno i udobno podešen ovjes izvrsno ublažava i komfor postavlja - unatoč tome što se GTS „giba“ na omalenim 12-colnim kotačima - na izuzetno visoku razinu. Povrh toga, padanje u zavoj i dalje je karakteristično za jednu vespu, a to znači – munjevito, a kočnice su vrlo snažne, možda čak i preagresivne. Dok je prednji disk u svom radu, barem u prvom dijelu hoda ručice pomalo suzdržan, stražnji je iznimno agresivan i izravan, i to već u prvom dodiru. Vespa, nema dvojbe, drži korak s vremenom te je od vozila kojem su kočnice i voznost bile „Ahilova tetiva“ prerasla u vrlo sigurnog suputnika za baš svakog - od početnika do iskusnog vozača. Nažalost, prostor pod sjedalom još uvijek je ograničen samo na smještaj jet-kacige, a integralka je tek pusta želja.



Naravno, svaka tehnička evolucija sa sobom nužno donosi i porast cijene. Tako GTS 300 i.e. stoji 35.620 kuna što je u usporedbi sa 250-icom (2006. godine) gotovo 3000 kuna više. Ipak, povećanje cijene ne može zasjeniti njezin daljnji tehnički iskorak koji se očituje u vrsnim poboljšanjima. Pritom ponajprije imamo na umu izvrstan agregat te visoku razinu završne obrade, no isto tako i na golemo naslijeđe iz prošlosti, pregršt pozitivnog imidža te nemjerljivu raspoznatljivost.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750