Motorevija
PRETRAGA
2006-08-15 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

LX je 139. Vespin model u 60 godina, a zadržava zaštitne znakove prethodnih generacija - visok stil, komfor, jednostavno upravljane i performanse optimalne za gradsku vožnju. Uz to, jednako je privlačan i muškarcima i ženama

Kad bismo postavili pitanje koje je vozilo na dva kotača bilo izbor mnogih generacija, a pritom zapravo nikad u šest dekada nije izišlo iz mode, većina bi iz prve ispalila - vespa! I odgovor bi, naravno, bio točan.



Ni 139. vespa u povijesti u tome nije iznimka. Pokretana četverotaktnim motorom leader koji se hladi strujanjem zraka, ukrašena okruglim svjetlom i kromiranim bočnim ogledalima, opremljena prostranim sjedalom presvučenim hrapavim materijalom te obojena u vrlo privlačnu srebrnu metalik, djeluje svevremenski atraktivno i magično odolijeva zubu vremena.
Vespa LX nasljednik je modela ET predstavljenog 1996. godine. Svoju  prethodnicu tek treba nadmašiti, jer brojka od 460.000 prodanih jedinica postavlja cilj koji je čak i za vozilo poput „osice“ vrlo visok. Što znamo o ovom Vespinom modelu? Proizvođač navodi da i LX zadržava zaštitne znakove prošlih generacija - visok stilski dizajn, komfor, jednostavnost upravljanja i performanse optimalne za gradsku vožnju. Poznato je također da je oduvijek bila „uniseks“ vozilo, krojena podjednako za žene i muškarce. Pa hajmo onda sagledati stvari i s muškog i sa ženskog aspekta.

Njega će zasigurno privući već spomenuti pogonski agregat leader, koji razvija performanse od 10,3 KS pri 8000 o/min te okretni moment od 9,6 Nm pri 6000 o/min, što je dovoljno da vespu vrlo jednolično ubrzaju do najviše brzine od 95 km/h prema instrumentima. Privući će ga i niska potrošnja od 2,5 do tri litre na 100 km, te komforan položaj i prostrana podnica. Pogled na instrumente potpuno će ga zadovoljiti, jer tu je taman ono što mu treba - pokazivač brzine i razine goriva u spremniku, točno vrijeme, brojač prijeđenog puta te indikatori pokazivača smjera, dugog i kratkog svjetla te razine ulja. Da bi se osjećao sigurno kad svoju vespu ostavi na glavnom ili bočnom osloncu i ode prošetati gradskim trgom, pomoći će mu elektronska blokada protiv krađe koja na LX-u dolazi kao dio standardne opreme.

Učinak prednje disk-kočnice neće ga razočarati, dok bi preblago djelovanje stražnje bubanj-kočnice moglo ostaviti neke želje neispunjenima. Povećanje dimenzija prednjeg kotača sa 10 na 11 cola također mu ne trebalo biti razlog za neku polemiku, jer prednji kraj sad djeluje stabilnije pri prelasku preko neravnina na gradskim ulicama. Definitivno će mu biti potrebna određena doza navikavanja na padanje ove vespe u nagibe. LX-ica, naime, pada prebrzo, što izaziva određeni osjećaj nesigurnosti. Na kraju i o cijeni s njegovog aspekta - 21.011 kuna i tradicionalno proračunatim muškarcima koji neprestano kalkuliraju u kupovinama trebala biti fer ponuda s obzirom na omjer uloženo-dobiveno!



A kako će na vespu gledati nježniji spol? Otprilike ovako. Najveća dvojbe njoj će se pojaviti pri odabiru boje - hm, elegantna plava i srebrna unijet će pravi nemir u njen život. Presudit će vjerojatno boja njenih omiljenih cipela ili možda kompleta nakita, da bi ona i vespa izgledale savršeno skladno. Definitivno će joj se svidjeti prostor pod sjedalom i top-case, koji je dio dodatne opreme, a obujam mu je 32 litre, u koji će moći potrpati sve svoje stvari (ili gotovo sve). Vrlo će joj se korisnom učiniti i kukica za vješanje njezine torbice, koja je ugrađena u vrh sjedala, a izvlači se po potrebi. Prednji široki štit oduvijek joj se sviđao, jer zahvaljujući njemu neće uprljati svoju omiljenu večernju haljinu. Spremnik goriva od 8,6 litara i niska potrošnja omogućit će joj velik doseg, i tako će njena noćna mora zvana „posjet benzinskoj pumpi“ biti svedena na najmanju moguću mjeru. Cijena od 21.011 kuna njoj ne bi trebala biti prepreka, jer to je ionako svota koju „emancipirana ona“ potroši za liječenje osrednje depresije šopingom! One lukavije će reći: „Baš me briga koliko košta, ionako je on plaća!“



Vespa LX, unatoč tomu što je 139. po redu u 60 godina, i dalje je tipična vespa - elegantna, oku ugodna, smirenih linija, praktična, upravljiva i podjednako atraktivna muškarcima i ženama, a popularnost joj nije uspjela poljuljati ni najezda najrazličitijih skutera. I njoj i njemu model LX bit će isto ono što i njegovi prethodnici - svevremenska ikona čija popularnost ne blijedi.





KTM 990 SuperDuke
KTM 990 SuperDuke

KTM 990 Super Duke

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 120 k (88 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 100 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 18,5 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 232 km/h

KTM
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.