2009-07-24 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Milagro | |
Piaggio grupa u Milanu je predstavila nove agregate u vespinim modelima LX 50, S 50 i GTS 125 te tako otvorila novu eru u razvoju tog svjetski poznatog skutera
Noć se malo-pomalo spuštala na već dobrano ugrijani, svibanjski Milano. Gužva na ulicama nije jenjavala, no blješteća svjetla lokala i automobila gradu su davali neki magičan sjaj. Vjerojatno je upravo to Milano o kojem svi s oduševljenjem govore – od provincijskih ljepotica koje teže uspjehu na modnoj pisti pa sve do onih koji ondje dolaze u šoping ili kazalište. Napokon se i nama posrećilo da vidimo grad zaogrnut noćnom odjećom, a ne samo u prolazu, na prometom zagušenoj obilaznici.
Konačno je stigao trenutak da vidimo noćni život Milana, a u grad smo došli radi jedne, sada već legendarne modne ikone – Piaggiove vespe. Naime, skuter koji vjerojatno nikad neće biti zasijenjen ni jednim drugim skuterom, prešao je dug put od 1946. godine. Tada je pokrenuo osiromašenu Italiju te sudjelovao u njenom industrijskom razvoju, postao svakodnevnim i pouzdanim vozilom milijuna ljudi, a danas ga Piaggio predstavlja gotovo kao nezaobilazan modni detalj na kotačima. Stoga ne čudi da je prezentacija dvaju novih modela bila upravo u gradu mode.
Party, vespi u čast, otvorio nam je svoja vrata u pomodnom milanskom klubu u dubokom podrumu jedne srednjovjekovne zgrade blizu centra. Vrhunski bend svirao je sjedeći na vespi, kokteli su putovali iz ruke u ruku, a kako je vrijeme odmicalo i približavala se ponoć, tako su se u društvo neprimjetno uklopile te famozne ljepotice svilene puti kojima život započinje tek kasno noću. Izvrsna atmosfera polako je postajala još boljom, no žensko je društvo te večeri imalo nepobjedivu konkurenciju – vespu.
Dok smo se u ritmu glazbe lagano ljuljuškali, osmijeh na naše lice mamilo je društvo najboljeg komada te večeri – s koktelom u ruci sjedili smo na crvenoj vespi parkiranoj u sredini plesnog podija. Piaggio je dobio što je želio – promatrali smo je kao prekrasan objekt žudnje, proučavali njene obline i boje, željeli smo s njome uskladiti garderobu, a tehničke novine radi kojih smo zapravo došli, mogle su čekati sutra.
Jutro je uvijek pametnije od večeri pa je dobro što počinjemo s tehnikalijama, a nastavljamo vožnjom novih modela. Kako bi se prilagodio novim ekološkim normama te kako bi njegovi modeli bili u skladu s filozofijom o što manjem utjecaju na okoliš koju zastupa, Piaggio je predstavio novi četverotaktni motor obujma 50 ccm s četiri ventila koji će biti ugrađivan u postojeće modele LX 50 i 50 S. Uz to, novi motor osim zadovoljavanja strožih ekoloških normi, donosi nešto što je dosad četverotaktnim agregatima u odnosu na dvotaktne nedostajalo, a riječ je o snazi. Zbog ugradnje četiri ventila snaga novog mališana je solidnih 4,35 KS (jedna konjska snaga više nego postojeća četverotaktna verzija s dvama ventilima), performanse su iznimno dobre, a potrošnja niska.
Također, proizvođač deklarira potrošnju od samo 2,5 litara na 100 km, a probna vožnja kaotičnim milanskim ulicama pokazala je odličan potencijal novog motora. Za razliku od onog što očekujete od četverotaktaša, agregat 4V4T, kako ga nazivaju tvorci, povlači izuzetno linearno te snagu razvija tako da se prometa iza vas ne trebate bojati. Prihvaćanje snage je gotovo u trenu, a prosječna putna brzina te ubrzanja na razini su dvotaktne konkurencije. Povrh toga, sve prati ugodan zvuk ispuha i već spomenuta niska potrošnja.
Za grad pun pogodak, no da bi učinak bio kompletan, važnu izmjenu pogona prati i decentno dotjerivanje ionako privlačne vanjštine. Tako je oplata dobila nekoliko kromiranih detalja kao primjerice prednje grilje koje još više naglašavaju retro stil tog modela koji bi trebao biti mamac vozačima svih dobnih skupina te oba spola.
Isto tako, valja reći da je na osnovi već poznatog modela GTS 300 super predstavljena i nova vespa GTS 125 opremljena agregatom s ubrizgavanjem. Uz ekološku svijest, prezentacija tog modela vezana je i za nešto znatno svakodnevnije, to da je u osobito popularnoj europskoj klasi (zbog zakonske mogućnosti da vozači s vozačkom dozvolom B-kategorije voze skuter ili motocikl obujma do 125 ccm i snage do 15 KS) Piaggiu dosad – za razliku od konkurencije koja je imala takve modele – nedostajao model vespe opremljen ubrizgavanjem. Također, i unutar grupe, novi motor obujma 125 ccm s ubrizgavanjem je najprije ugrađen u model gilera nexus 125, što više neće biti slučaj.
Naime, budući da je brend vespa jedan od najpoznatijih brendova uopće, strateška je odluka da će odsad sve tehničke novotarije Piaggio grupe isprva biti ugrađene u vespu, a zatim – kako bi se još više dobilo na ekskluzivnosti – u ostale modele kuće.
Sve u svemu, prezentacija novih agregata ustvari je početak trenda koji će se kriti iza zavodljivih oplata tog vječnog modela, a mi možemo nadodati da smo se u Milanu odlično proveli, ali da vespa party nije završio. Naprotiv, on tek počinje.
Obujam: 124 cm3
Snaga: 14,9 k (11 KW) 9750 rpm
Okretni moment: 12 Nm @ 7500rpm
Prednja kočnica: 220 mm , , koďż˝nih klipova
Stražnja kočnica: 220 mm , , koďż˝nih klipova
Prednja guma: 120/70-12
Stražnja guma: 130/70-12
Obujam spremnika: 9,5 l
Dužina: 151 kg
Maksimalna brzina: 121 km/h
Obujam: 49,9 cm3
Snaga: 4,35 k (3,2 KW) 8250 rpm
Prednja kočnica: 200 mm , , koďż˝nih klipova
Prednja guma: 110/70-11
Stražnja guma: 120/70-10
Maksimalna brzina: 121 km/h
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Royal Enfield Guerrilla 450: Retro za tanak novčanik |