Motorevija
PRETRAGA
2009-07-24 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Piaggio grupa u Milanu je predstavila nove agregate u vespinim modelima LX 50, S 50 i GTS 125 te tako otvorila novu eru u razvoju tog svjetski poznatog skutera



Noć se malo-pomalo spuštala na već dobrano ugrijani, svibanjski Milano. Gužva na ulicama nije jenjavala, no blješteća svjetla lokala i automobila gradu su davali neki magičan sjaj. Vjerojatno je upravo to Milano o kojem svi s oduševljenjem govore – od provincijskih ljepotica koje teže uspjehu na modnoj pisti pa sve do onih koji ondje dolaze u šoping ili kazalište. Napokon se i nama posrećilo da vidimo grad zaogrnut noćnom odjećom, a ne samo u prolazu, na prometom zagušenoj obilaznici.



Konačno je stigao trenutak da vidimo noćni život Milana, a u grad smo došli radi jedne, sada već legendarne modne ikone – Piaggiove vespe. Naime, skuter koji vjerojatno nikad neće biti zasijenjen ni jednim drugim skuterom, prešao je dug put od 1946. godine. Tada je pokrenuo osiromašenu Italiju te sudjelovao u njenom industrijskom razvoju, postao svakodnevnim i pouzdanim vozilom milijuna ljudi, a danas ga Piaggio predstavlja gotovo kao nezaobilazan modni detalj na kotačima. Stoga ne čudi da je prezentacija dvaju novih modela bila upravo u gradu mode.



Party, vespi u čast, otvorio nam je svoja vrata u pomodnom milanskom klubu u dubokom podrumu jedne srednjovjekovne zgrade blizu centra. Vrhunski bend svirao je sjedeći na vespi, kokteli su putovali iz ruke u ruku, a kako je vrijeme odmicalo i približavala se ponoć, tako su se u društvo neprimjetno uklopile te famozne ljepotice svilene puti kojima život započinje tek kasno noću. Izvrsna atmosfera polako je postajala još boljom, no žensko je društvo te večeri imalo nepobjedivu konkurenciju – vespu.

Dok smo se u ritmu glazbe lagano ljuljuškali, osmijeh na naše lice mamilo je društvo najboljeg komada te večeri – s koktelom u ruci sjedili smo na crvenoj vespi parkiranoj u sredini plesnog podija. Piaggio je dobio što je želio – promatrali smo je kao prekrasan objekt žudnje, proučavali njene obline i boje, željeli smo s njome uskladiti garderobu, a tehničke novine radi kojih smo zapravo došli, mogle su čekati sutra.



Jutro je uvijek pametnije od večeri pa je dobro što počinjemo s tehnikalijama, a nastavljamo vožnjom novih modela. Kako bi se prilagodio novim ekološkim normama te kako bi njegovi modeli bili u skladu s filozofijom o što manjem utjecaju na okoliš koju zastupa, Piaggio je predstavio novi četverotaktni motor obujma 50 ccm s četiri ventila koji će biti ugrađivan u postojeće modele LX 50 i 50 S. Uz to, novi motor osim zadovoljavanja strožih ekoloških normi, donosi nešto što je dosad četverotaktnim agregatima u odnosu na dvotaktne nedostajalo, a riječ je o snazi. Zbog ugradnje četiri ventila snaga novog mališana je solidnih 4,35 KS (jedna konjska snaga više nego postojeća četverotaktna verzija s dvama ventilima), performanse su iznimno dobre, a potrošnja niska.



Također, proizvođač deklarira potrošnju od samo 2,5 litara na 100 km, a probna vožnja kaotičnim milanskim ulicama pokazala je odličan potencijal novog motora. Za razliku od onog što očekujete od četverotaktaša, agregat 4V4T, kako ga nazivaju tvorci, povlači izuzetno linearno te snagu razvija tako da se prometa iza vas ne trebate bojati. Prihvaćanje snage je gotovo u trenu, a prosječna putna brzina te ubrzanja na razini su dvotaktne konkurencije. Povrh toga, sve prati ugodan zvuk ispuha i već spomenuta niska potrošnja.

Za grad pun pogodak, no da bi učinak bio kompletan, važnu izmjenu pogona prati i decentno dotjerivanje ionako privlačne vanjštine. Tako je oplata dobila nekoliko kromiranih detalja kao primjerice prednje grilje koje još više naglašavaju retro stil tog modela koji bi trebao biti mamac vozačima svih dobnih skupina te oba spola.



Isto tako, valja reći da je na osnovi već poznatog modela GTS 300 super predstavljena i nova vespa GTS 125 opremljena agregatom s ubrizgavanjem. Uz ekološku svijest, prezentacija tog modela vezana je i za nešto znatno svakodnevnije, to da je u osobito popularnoj europskoj klasi (zbog zakonske mogućnosti da vozači s vozačkom dozvolom B-kategorije voze skuter ili motocikl obujma do 125 ccm i snage do 15 KS) Piaggiu dosad – za razliku od konkurencije koja je imala takve modele – nedostajao model vespe opremljen ubrizgavanjem. Također, i unutar grupe, novi motor obujma 125 ccm s ubrizgavanjem je najprije ugrađen u model gilera nexus 125, što više neće biti slučaj.

Naime, budući da je brend vespa jedan od najpoznatijih brendova uopće, strateška je odluka da će odsad sve tehničke novotarije Piaggio grupe isprva biti ugrađene u vespu, a zatim – kako bi se još više dobilo na ekskluzivnosti – u ostale modele kuće.

Sve u svemu, prezentacija novih agregata ustvari je početak trenda koji će se kriti iza zavodljivih oplata tog vječnog modela, a mi možemo nadodati da smo se u Milanu odlično proveli, ali da vespa party nije završio. Naprotiv, on tek počinje.





2011-05-06 17:11:15

Vespa super GTS 125 i.e.
Vespa super GTS 125 i.e.

Vespa Super GTS 125 i.e.

�daje

Obujam: 124 cm3

Snaga: 14,9 k (11 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 12 Nm @ 7500rpm

Prednja kočnica: 220 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 220 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70-12

Stražnja guma: 130/70-12

Obujam spremnika: 9,5 l

Dužina: 151 kg

Maksimalna brzina: 121 km/h

Vespa
Vespa LX 50 4T 4V
Vespa LX 50 4T 4V

Vespa LX 50 4T 4V

�daje

Obujam: 49,9 cm3

Snaga: 4,35 k (3,2 KW) 8250 rpm

Prednja kočnica: 200 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 110/70-11

Stražnja guma: 120/70-10

Maksimalna brzina: 121 km/h

Vespa
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R