Motorevija
PRETRAGA
2008-08-28 , Autor: Tihomir Kotarski, Danijel Puljek , Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Yamaha je na osnovu višegodišnjih uspjeha svojih kros i enduro motocikala proizvela kvalitetan i vrhunski opremljen enduro model namijenjen početnicima i rekreativcima

Iskustva s natjecateljske staze brzo dolaze na cestu, ili bolje rečeno teren, jer novi Yamahin soft-enduro model WR 250 R nastao je upravo na tom principu. Puno moderne tehnologije i profesionalan pristup usmjereni su svakodnevici i početnicima koji uz cestovno korištenje polako upoznaju čari terenske vožnje.



Iako dvoslovno ime WR u Yamahinom proizvodnom programu postoji već neko vrijeme i označava ponajprije njen natjecateljski enduro program s vrhunskim modelima WR 250 i 450 f, ime WR pripisano je i jednom novom projektu. Jedan projekt, dva motocikla - rekli bismo za nastajanje novih enduro i supermoto modela WR 250 R i X.
Na naš terenski test stigao je izvancestovni model R skrojen prema sportskom predlošku WR 250 f-a i prilagođen manje zahtjevnim vozačima. Iako prvi pogled na njegovu „krhku“ građu tjera promatrača da pomisli kako je taj model poddimenzioniran i izrađen jeftino, to nije slučaj. Naime, novi WR rezultat je desetogodišnjeg Yamahinog iskustva u proizvodnji četverotaktnih agregata u takvom tipu motocikala.
Stoga treba započeti sa samim motorom. Za WR 250 R dizajniran je potpuno novi motor koji ima nekoliko glavnih odlika. Od prvih metara najviše dolazi do izražaja lakoća vrtnje i brzo prihvaćanje gasa te povelika snaga koja se linearno razvija do iznimno visokih okretaja što je posljedica moderne koncepcije motora s kovanim klipom, nikasilom presvučenim cilindrom, posebnom „pent-roof“ glavom cilindra i još podosta toga.
Da bi kultivirali motor, dobili snagu i zadovoljili eko-norme, konstruktori su izabrali odnos provrt-hod od 77 x 53,6 mm jednak onom na svojim pobjedničkim natjecateljskim motorima YZ 250 f i WR 250 f. Također, tu su titanski ventili i veliki kompresijski omjer, ali i podmazivanje motora putem klasičnog kartera, čime se izbjeglo smještanje spremnika ulja negdje na okviru, a dobila jednostavnost i bolje centrirana masa.
Trud oko motora nije jedini, jer je i šasija vrlo napredna, sastavljena od prešanih i lijevanih aluminijskih profila s nešto čeličnih profila smještenih ispod motora i pod sjedalom. Ovo je, iako cijeli motocikl čini krhkim, istome donijelo dovoljno čvrstoće u vožnji. Ovjes je također vrhunski s potpuno podesivom prednjom vilicom upside-down i monoamortizerom preko poluga vezanim za aluminijsku vilicu straga. Kočnice također zaslužuju pohvale, i zbog vizualno narebranih diskova i zbog svojih karakteristika.
Zato je pravi užitak otkrivati kako je model s kojim će početnici i rekreativci voziti svoje prve metre na terenu, prije svega agilan motocikl koji ulijeva veliko pouzdanje pri promjeni smjerova vožnje i kontroliranom zanošenju stražnjeg kraja kod naglog skretanja.
Pritom pomaže doista snažan agregat koji obožava visoke okretaje gdje se snaga odlično osjeti i može kontrolirati. No, mora se primijetiti i to da zato u niskim okretajima nema dovoljno snage i da tada maleni četverotaktaš ne može pretjerano „dati“ stražnjem kotaču. Još jednom ponavljamo, za početnike dovoljno.



Povrh toga, ovjes radi dobro na većini terena i uz minimalno podešavanje pravilno i ujednačeno ublažava bez uznemirenja motocikla. No, većina terena pritom ipak ne podrazumijeva teške terene za off-road kakve preferiraju profesionalci jer ondje ovjes brzo dolazi do kraja svojih mogućnosti. Primjetno je da malo ambiciozniji moraju smjerati prema „žešće“ opremljenijem modelu 250 f.
Stoga ergonomija, a posebice komande nude puno užitka prilikom upravljanja. Rad spojke oduševljava - njeno mekano i precizno ponašanje vozača naprosto tjera na pretjeranu igru, a tome svakako pridonosi i solidan šestobrzinski mjenjač. Kočnice su, kako smo već napomenuli, također na zavidnoj razini, iznimno precizne, snažne i s jako dobrim osjećajem na polugicama pri doziranju.
Sve u svemu, idealno okruženje za druženje u prirodi s puno sigurnosnog prostora za početnike. Ipak, mora se samo uzeti u obzir da je „mali“ R ciljano napravljen kako bi spektar njegovih korisnika bio što veći. Ono što se sviđa prosječnom svakodnevnom korisniku, nedostatak je profesionalcu ili ambicioznom vozaču s iskustvom.
Zato je Yamaha kao nožem odrezala vršne sposobnosti svog novog modela točno ispod početnih vrijednosti profesionalizmu više nastrojenog modela WR 250 f. Tako je i s cijenom. WR 250 R nije jeftin motocikl, no nije ni napravljen jeftino već da zadovolji prosječnog kupca koji za njega izdvoji 49.535 kuna i koji će za taj iznos dobiti motocikl najbliže pravom sportskom stroju, a koji će ipak moći koristiti.
WR 250 R napravljen je da svojom lakom građom i lakim korakom vozača koji upoznaje terensku vožnju odvede jako daleko.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha V-max Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda VFR 1200 F Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)