Motorevija
PRETRAGA
2022-05-06 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Jorg Kunstle
Bookmark and Share

Što manje a što više. Potpuno kontradiktorni stavovi, no zahvaljujući dobro iskalkuliranoj cijeni, ulazni nakedi odriču se svega onog što nije dio temeljnih postavki motocikla. Ako se složite s tom filozofijom, suživot s njima će biti idealan - čak i u Alpama



Ekvivalent u vrijednosti 719 dnevnih karata (po 27,50 eura svaka) za 'High Alpine Road Grossglockner'! Tolika je razlika u cijeni između najskupljeg stroja na ovogodišnjem Alpenmastersu (Ducati Multistrada V4 S - 209.990 kuna) i najjeftinijeg od 14 motocikala na usporedbi - Yamahe MT-07 (61.557 kuna). Vreća puna vaučera za cestarinu zorno demonstrira pristup kategoriji 'Budget nakeda' - vozite novi po cijeni rabljenog. Ili ne morate baš dati posljednje crveno krvno zrnce da biste vozili nov motocikl! 

Ideja je to koju i Triumph provodi s ove godine predstavljenim Tridentom, čak i ako britanski model proizveden na Tajlandu s quickshifterom (nadoplata) i posebnom bojom malo prelazi granicu od 70.000 kuna. Ipak, dvojac ne ostavlja dojam nabrzinu sklepanih 'jeftilena'. Završna obrada MT-07 je tipičan japanski standard, a Triumph je čak i vrjedniji od toga. Logotipi marki su posvuda, TFT-zaslon i okrenuta vilica plus kontrola proklizavanja (standardno) te spomenuti quickshifter u asortimanu dodatne opreme - razlika u cijeni od desetak tisuća kuna u odnosu na MT-07 je nepogrešiva.

Naplatna postaja u Ferleitenu odavno je nestala duboko u dolini, no osjećaj sjedenja na ovim ekomobilima se ne mijenja. Dvojac vrluda od okuke do okuke lakoćom kojom balerina izvodi pokrete na pozornici. Prednost na strani Yamahe - deset kilograma manje (184 kg) od Triumpha te novi, širi i viši upravljač kao i kratak predtrag (90 mm). Sve to zajedno u MT-07 tvori koncept oštre ciklistike i munjevitog skretanja. Konkretno se radi o najagilnijem i najupravljivijem motociklu na ovogodišnjem izdanju Alpenmastersa. Maksimalan broj bodova (20) u kategoriji 'upravljivost na prijevojima' ne viđa se tako često na Alpen test summitu. A MT-07 ga ima.

 

Odrješenje, međutim, ostaje stvar ukusa jer novi položaj sjedenja donosi i neke promjene. Naime, novi i viši upravljač opušta gornji dio tijela, ali s druge strane rasterećuje prednji dio motocikla i smanjuje povratne informacije koje dolaze s njega. Ako želite kliziti opušteno, udobno, rasterećeno i s potpunim pregledom od zavoja do zavoja - samo izvolite. Oni koji pak više vole 'napad na zavoj' skočit će na - Trident 660. Relativno ravan upravljač i jedan centimetar kraći hod ovjesa (120 do 130 mm) osiguravaju veće opterećenje na prednjem dijelu, dok krući ovjes daje jasnije povratne informacije s podloge. Preciznost upravljanja i transparentne povratne informacije pomažu da se jedva primijeti 10 kg dodatne mase (194 kg) koje Trident nosi na cjevastom čeličnom okviru između doline i planinskih prijevoja.

Vrlo brzo postaje jasno - Triumph se od Yamahe razlikuje po sportskoj orijentaciji. Oba proizvođača potpuno ostaju vjerni tim različito osmišljenim koncepcijama, bez obzira radilo se o pogonskom agregatu ili ciklistici. Yamahin crossplane zvuči kao V2, no isto tako se i vozi. Nastup iz nižih režima je konkretan, sredina postojana i jaka, a vrh radnog područja vam signalizira da je vrijeme za stupanj više. Triumph pak na 8000 o/min pokazuje što znači okretni moment! Kakav festival potiska, dinamike, zvuka... Kontrola proklizavanja? Nikome ne nedostaje. Quickshifter? Kome tako nešto uopće treba na Tridentu.

 

Triumphov triling različito definira užitak u vožnji u alpskom krajoliku od Yamahe. Na izlazu iz zavoja uživate u 'ispucavanju' trocilindarskog motora sve do iznad 10.000 o/min, prebacite u viši stupanj prijenosa te ponovno uživate u high-kicku. To možete učiniti, ali i ne morate. Prvo stoga što 660 tada postaje dosta glasan - što može iritirati - a drugo jer trocilindarski motor može sve odraditi slično s glatkim odzivom gasa i dobrom uglađenošću u srednjim režimima. Britanski prognanik živi od univerzalnog karaktera motora kako bi 'ispeglao' neke druge nedostatke. Recimo, sklonost ka podizanju na prednji kotač prilikom snažnog kočenja, istančaniju funkcionalnost ABS-a te mogućnost podešavanja ovjesa koji je presportski (tvrd) za većinu alpskih cesta. Zaključak je da Trident uspijeva svojom konkretnošću i strogoćom izbaciti MT-07 iz utrke za finale. Planinski festival će se žešće slaviti u sportskom klubu, dok Yamahi ostaje utjeha da je zasigurno best-buy na tržištu.



Zaključak
Motor potpuno prilagođen korisniku i udoban ovjes su glavne odlike Yamahe MT-07 u Alpama. Stoga je svojevrsno iznenađenje da sportski podešen Triumph Trident 660 uspijeva nadmašiti MT-07 u planinama. No samo ako su na programu idealne ceste bez zakrpa te obli i brzi radijusi kojih na visokoj alpskoj cesti ima - napretek.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750