Motorevija
PRETRAGA
2011-05-03 , Autor: Tomas Schmieder i Kristijan Tićak , Slike: Bilski, Kunstle, Loll, Schmieder, Sdun
Bookmark and Share

Što očekivati od motocikla koji se zove mana, a koji u svoj koncept unosi elemente iz svijeta skutera? Pogađate, predrasude! Test izdržljivosti na 50.000 km prava je prilika da se one - ili potvrde ili otklone


 Motogalerija Aprilia mana 850 GT ABS
Aprilia NA 850 Mana

Vozač Suzukijevog bandita siguran je u jedno: „Ovo voze samo oni koji su previše lijeni za mijenjanje brzina.“ Odgovaramo: „Ne, nema to veze s lijenošću. Sve je stvar praktičnosti.“
Uostalom, aprilia mana pored automatskog moda ima i mogućnost manualnog mijenjanja sedam brzina, klasično preko poluge, ili pak na tzv. tiptronic, odnosno na tipke. Čak i u automatskom modu uvijek možete pred ulazak u zavoj prebaciti u stupanj niže.
Ipak, klasični strah od novog, od mane 850 je već u začetku stvorila neželjenog gosta u svijetu motocikala.

„Manipuliraju s nama. Zar uistinu misle da ćemo voziti variomat!“ Intenzivni strahovi usmjereni u beskompromisnu eliminaciju spojke i mjenjača, a uvođenjem rješenja zvanog variomat ustvari su i bili polazna točka ideje testa izdržljivosti tog motocikla. Uz to, bili smo sigurni da će se u 50.000 km otkriti štošta što će u narednom razdoblju zainteresirati motociklistički puk.

A puk je i dalje, kao i sve ove godine, poprilično zatvoren za nove ideje. Jer, kako drukčije objasniti tek 300 kupaca na tržištu koje je donedavno „gutalo“ gotovo sto tisuća motocikala godišnje.
U redakciji su mišljenja oko mane bila podijeljena, no oko nekih je ipak vladao konsenzus. Dnevnikom vožnje stalno se provlačilo: „Dobar motocikl, udoban i izuzetno pogodan za putovanja.“ U to se uvjerio i autor ovog teksta nakon što je odradio turu oko Crnog mora.

  Motogalerija Aprilia mana 850 GT ABS  Motogalerija Aprilia mana 850 GT ABS   Motogalerija Aprilia mana 850 GT ABS

Posebno oduševljenje aprilijom iskazivao je naš stručnjak za skutere Werner Enzmann. „Upravljivost je izvrsna, stabilnost uzorna, a automatika je pravi dobitak. No da se razumijemo, mana je sve samo ne skuter. Kontakt vozača u predjelu spremnika za gorivo je znatno intenzivniji, kočnice su izvrsne, motociklističke, te ulijevaju puno povjerenje.“

Međutim, kritičari su se intenzivno okomili na tipično skutersko obilježje - trzajući zvuk, te čak i ironično dodavali - napokon smo doživjeli da imamo skuter s izvrsnim ovjesom i kočnicama.
Također, sve koji tako razmišljaju, podsjetit ćemo da ipak postoji i gilera GP 800, maksi skuter identičnog agregata.

Premda bi V2 agregat hlađen tekućinom trebao razvijati 76 KS, od toga nema ništa. Točnije, ima samo 59 KS koje smo izmjerili na stražnjem kotaču, a pri brzini od 60 km/h mana razvija 48 KS. Nakon toga variomat okretaje drži na optimalnoj vrijednosti, u srednjim režimima.
A da je mana bezrazložno podcijenjena, potvrđuje i naše mjerenje - od 60 do 100 km/h treba joj tek 2,7 sekundi - što je vrijednost u rangu supersportaša.


 Motogalerija Aprilia mana 850 GT ABS

Što se potrošnje tiče, prosjek je bio oko umjerene 5,3 litre na 100 km. Pritom je većinom jurila njemačkom autocestom, i to s ugrađenim opcijskim bočnih koferima i top-caseom.
Uz to, do pretkraj testa vozila se po principu toči-vozi. Točilo se isključivo gorivo, a potrošnja ulja u intervalu između dva redovita servisa nije bila mjerljiva. Isto tako, tu je i naslijeđe sa skutera - svakih 20.000 km potrebno je zamijeniti remen koji stoji oko 1000 kuna (montaža je uključena).
Mijenjao se i redoviti potrošni materijal poput pogonskog lanca koji je izdržao 30.000 km. Njih je mana svladala već u prvih šest mjeseci svoje dužnosti. Zračni filtar smješten je kao na harleyju - s lijeve strane, dok je u „lažnom“ spremniku goriva mjesto za kacigu.

Povrh toga, svi potrošni dijelovi kao i rezervni iznenadili su nas povoljnom cijenom. Tako smo primjerice zračni filtar plaćali tek 90 kuna, a za brtvu na ispušnoj grani izdvojili tek 160. Ručica kočnice također je povoljna - košta 220 kuna. Kočne pločice mijenjane su dvaput, a svi su dijelovi u trenu bili raspoloživi kod ovlaštenih Aprilijinih prodavača što nas je osobito ugodno iznenadilo.
S druge strane, neugodno nas je - po tko zna koji put - iznenadio dunlop qualifier koji dolazi kao serijska ugradnja. Kao osjetno bolja opcija nametnuo se roadsmart, guma iz iste kuće. Za preporuku su i metzeler Z6 interact te pirelli diablo strada.

No, valja nešto reći i o tamnim stranama našeg maratona s NA 850. Na 10.556 km pojavio se problem s nevraćanjem gasa koji na motociklu bez pritiska spojke, može biti pogubno opasan. Za sve je kriva prljavština koja se nakupila na sajlama, a pored tijela ubrizgavanja. Aprilia je reagirala opozivom te ugradila zaštitu koja bi ubuduće trebala spriječiti te ili slične slučajeve.

 Motogalerija Aprilia mana 850 GT ABS

U zimi 2008./2009. su problemi s hladnim startom prouzročili zamjenu akumulatora. Alternative nije bilo, jer manu je strogo zabranjeno paliti na guranje. A i nemoguće, jer da biste pokrenuli motor, morate najprije stisnuti kočnicu. Da, cinici dolaze na svoje - baš kao na skuteru.
Prije kraja testa gospodin defekt je udario svom silinom. Indikator za ulje je - iako je razina ulja bila korektna - blještao crveno poput semafora. Iritirajuće, baš kao i cviljenje remena variomata. To je ujedno i bila naznaka potrošenosti rolica - skuteraška tehnika ipak je pretkraj testa pokazivala svoje slabosti.

No, u usporedbi s operacijom na kraju, prava sitnica. Šef testnog parka Rainer Froberg začuo je tuckanje, i na 41.918 km zabranio svaku daljnju vožnju. V2 je morao na hitnu operaciju nakon koje je utvrđeno da je bolcna na klipnjači stražnjeg cilindra - ovalna. U gornjem oku klipnjače bili su vidljivi tragovi habanja i risevi. Uslijedilo je rastavljanje do najsitnijeg dijela, ugradnja dviju novih klipnjača, kao i nove radilice.

U konačnici je taj veliki kvar pokvario ukupno dobru sliku maratona mane. Aprilia je navela kako nije imala pritužbi ili garantnih zahtjeva na sličan kvar. Tko zna, možda je riječ o tek izoliranom slučaju. Ili je pak sve variomatska manipulacija?

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




2011-05-03 23:24:54

Aprilia NA 850 Mana 2007-

Aprilia NA 850 Mana

�daje

Obujam: 839 cm3

Snaga: 76 k (56 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 73 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 229 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X BMW K 1600 GTL (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Gilera Runner 50 SP Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Ducati Diavel (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R Honda VFR 1200 F BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750