Motorevija
PRETRAGA
2010-08-19 , Autor: Pere Casas, Danijel Puljek, Slike: Aprilia
Bookmark and Share

Uz promjene u ergonomiji koje se razvijaju u smjeru zabavnije vožnje te estetski naglasak na novoj stiliziranoj masci, Aprilia shiver 750 postala je nešto zrelija, i to u sportskom smislu



Aprilia je pokrenula evoluciju shivera, svoje uzdanice u segmentu nakeda srednje klase, te prihvatila činjenicu da njegov mehanički karakter (V2 motor, miješani cjevasti okvir itd.) te slabo naglašen dizajn nisu mogli lako osvojiti kupce zaljubljene u klasični i karizmatični monster ili motoriste koji vjeruju da motocikli „moraju imati četiri cilindra“, poput japanskog horneta ili fazera. Zato je odlučila ne ostaviti shiver tamo gdje je bio, u postojećem komercijalnom sektoru, nego naglasiti njegovu osobnost i jedinstvenost, naslijeđene od te marke mladog karaktera. Aprilia se doista nosi kao da ima dvadeset godina.

Sve ima smisla na prvi pogled: novi model Aprilia shiver za 2010. godinu izgleda agresivnije zahvaljujući estetskim modifikacijama na kočnicama kao što su valoviti diskovi koji su naglašeni uz lijepu masku kod prednjeg svjetla te uz neke nove i izazovne boje. Međutim, još je očitija promjena u ergonomiji, počevši od upravljača, a te modifikacije pojačavaju shiverov sportski duh te mu daju više onoga što se od aprilije uvijek očekivalo...

Na prezentaciji smo vozili primorskim alpskim cestama blizu francuske Azurne obale te smo mogli osjetiti da je napuštanje starih mjerila doista još više razvilo karakter modela Aprilia shiver - novi sportski izgled, novi valoviti diskovi te iznad svega novi položaj sjedenja. On se može okarakterizirati kao „spreman za utrke“ zahvaljujući novom 50 mm užem i 10 mm nižem sjedalu, osloncima za noge koji su podignuti i pomaknuti unazad te upravljaču koji je više nagnut prema prednjem kotaču. Druge modifikacije uključuju nešto uži stražnji kotač, novih dimenzija 5,5x17 inča umjesto šest inča, koji je poboljšao upravljivost i na zavojitim cestama i u gradu, čak i uz montažu istih guma dunlop sportmax 180/55. Ako je model Aprilia shiver prije ostavljao mjesta sumnji kako ga najbolje iskoristiti, sada te sumnje više nema. Po svim zavojitim cestama sada se vozi kao pravi sportaš. Nema potrebe za blažim riječima.

Znači li to da je shiver postao manje udoban ili manje koristan za svakodnevnu upotrebu? Po našem mišljenju - ne! Iako sada izgleda kao pravi rasni trkač, ipak nije neudoban u vožnji. Nadalje, moderni V2 motor sa 90 stupnjeva između cilindara mijenja karakteristike po volji vozača pritiskom na tipku kojom se bira jedan od tri moda rada - sport, koji potpuno ostavlja „gas u rukama“ uz izravnu vezu između ručice gasa i reakcije motora, zatim touring, koji ima fluidnije karakteristike i progresivniji odgovor za smirenu upotrebu, te konačno rain, za uvjete kada grip nije idealan, u kojem reakcija postaje nježnija te, naravno, sigurnija.

Dinamičke karakteristike motora nisu pojačane pa ostaje jednako „neuzbudljiv“ kao i prije. Iako je dosta mišićav, Aprilijin V2 penje se brojem okretaja bez strasti koja bi naglasila njegovih deklariranih 95 KS pri 9000 okretaja u minuti (nema izmjena u snazi za novi model) i bez previše karaktera. Nasuprot tome, linearni razvoj snage na cesti omogućuje uglađenu vožnju.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Aprilia Shiver 750 GT
Aprilia Shiver 750 GT

Aprilia Shiver 750 GT

�daje

Obujam: 749.9 cm3

Snaga: 95 k (70 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 81 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 217 km/h

APRILIA
Aprilia shiver 750

Aprilia SL750 Shiver

�daje

Obujam: 749,9 cm3

Snaga: 95 k (69 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 80,9 Nm @ 7000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 220 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750