Motorevija
PRETRAGA
2017-10-06 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Trend je da obujam u srednjoj klasi raste, pa je Aprilia svoj naked Shiver 750 'nabildala' na 900 ccm. Kakve je sve promjene donijelo povećanje obujma?

Vratimo se na trenutak u prošlost, u godinu 2007. Aprilia je tada premijerno predstavila naked Shiver 750, koji je trebao biti velika prekretnica za mladu tvrtku iz Noalea. Shiver je bio vrlo važan model, i to ne samo zbog pripadnosti segmentu koji je tada nosio većinu prodaje u Europi, već i stoga što je Aprilia prvi put koristila pogonski agregat iz vlastite radinosti. Naime, V2 s kutem od 90 stupnjeva razvijao je 95 KS pri 9000 o/min i mogao se pohvaliti čak i tehnologijom ride-by-wire.


Deset godina kasnije 750-ka je otišla u ropotarnicu povijesti, a pred nama je Shiver 900 koji udovoljava normi Euro 4. Talijani su, kao što i sami vidite, iskoristili postojeću tehničku osnovu te povećali obujam putem većeg hoda (promjer ostao 92 mm). Dakle, hod sada iznosi 67,4 mm, što je 11 mm više no dosad. Mnogi će sada pomisliti da je i snaga porasla, no ništa od toga - V2 i dalje razvija 95 KS, ali na nižih 8750 o/min. U Apriliji kažu da su to svjesno napravili kako bi zadržali potencijalne kupce s vozačkom dozvolom A2 kategorije. S druge strane, okretni je moment porastao 11 Nm, što znači da Shiver 900 razvija 90 Nm pri 6500 o/min.

No, promjene se ne svode isključivo na povećanje obujma, već je Aprilia doradila i neke tehničke detalje u unutrašnjosti motora. Naime, ugradila je lakše klipove, unaprijedila ride-by-wire, s V4-modela prenijela ECU Marelli 7SM te prilagodila kontrolu trakcije. Ugradila je i lakše naplatke, novi ispušni sustav te prednju vilicu Kayaba promjera 41 mm.



No, znatno važnije od nabrajanja promjena je odgovor na pitanje - kako se novi Shiver 900 vozi? Upravljač je ugodno svijen i dobro leži u rukama, sjedalo na visini od 81 cm je vrlo udobno, a komande su sve odreda podesive (ručica spojke i kočnice) pa će svatko pronaći svoju idealnu poziciju. Od trenutka kretanja s mjesta odmah je jasno - Shiver se vratio! Djeluje istovremeno ugodno i snažno, a duboki bas koji dopire iz ispušnih topova naglašava njegov šarm. Inače, umetci na krajevima ispušnih topova trebali bi plinove usmjeravati više u stranu, a manje na suvozačeva leđa - što je prije bio slučaj.

Vozaču su na raspolaganju tri moda vožnje - sport, touring i rain - a može ih se mijenjati i u vožnji, baš kao i kontrolu trakcije. Rain smanjuje snagu na 70 KS te ublažava reakcije na gas, dok touring ne smanjuje snagu agregata, ali ublažava reakcije. Sport je pak izravan i oštar, i kao takav je potpuno primjeren karakteru Shivera na otvorenoj cesti.



Nakon vožnje kroz alpski krajolik postaje jasno da 900-ka nije čudo agilnosti. Naime, zavoje prolazi neutralno, no traži vrlo konkretan impuls, što je možda djelomice i zasluga Dunlopovih pneumatika Sportmax Qualifier D 209. Subjektivni osjećaj podupire i pogled na tehničke podatke - uz predtrag od 109 mm, kut glave okvira od 64,1 stupnja i međuosovinski od čak 1465 mm, teško da može biti drukčije no što jest.

S druge strane, Shiver je na pravcu izuzetno stabilan, a novi ovjes nudi dovoljne rezerve za svladavanje najizraženijih neravnina na cesti. Isto vrijedi i za vrlo učinkovite kočnice koje nadzire Continentalov dvokanalni ABS - doziranje je jasno i čisto, a točka kočenja se ni nakon nekoliko uzastopnih oštrih kočenja ne mijenja. Isto tako, hidraulična spojka je meka i precizna, kroz mjenjač se prolazi ugodno i bez zastajanja.

Dodamo li tome osjetan porast okretnog momenta te široko radno područje koje započinje već na 2000 o/min, jasno je da je Shiver vrlo iskoristiv motocikl za svakodnevicu. Kontrola trakcije intervenira prerano u trećem stupnju podešenja, a vožnja je znatno ugodnija i primjerenija prebacite li u prvi ili drugi stupanj. Pohvalno - kontrola trakcije i ABS se po želji mogu sasvim isključiti.



Promjene u kokpitu su također godile. TFT-instrumenti su vrlo pregledni, prolazak kroz menije intuitivan, a individualna podešenja se izvode lako i brzo. Promjene su Shiver ponovno pretvorile u konkurentan motocikl na tržištu, a koliko je zaista konkurentan, pokazat će usporedni testovi koji slijede.


TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni V2 s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 52 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 450 W, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 44:16
Promjer x hod 92 x 67,4 mm
Obujam 896 ccm
Kompresija 11,0:1
Snaga 95 KS (70 kW) pri 8750 o/min
Okretni moment 90 Nm pri 6500 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, stražnji dio od alu-legure vezan maticama, prednja vilica upside-down promjera 41 mm, podesiva po stlačivanju opruge i povratu, dvostruka aluminijska stražnja vilica, monoamortizer direktno montiran, podesiv po stlačivanju opruge i povratu

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, ABS

Kotači i gume
Alu-legura 3,50 x 17; 6,00 x 17
Sprijeda 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije

Međuosovinski razmak 1465 mm, kut glave okvira 64,1 stupanj, predtrag 109 mm, hod sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 810 mm, masa praznog vozila 218 kg, spremnik goriva/rezerva 15/3,5 litara
Garancija dvije godine
Boje srebrna
Cijena 74.690 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R