Motorevija
PRETRAGA
2022-06-24 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Uz novorazvijen okvir, kapacitetan Showin ovjes produljenog hoda i gume grubog profila, Aprilijin avanturistički nastrojen skuter ne samo da ostavlja dobar stilski dojam, već se u praksi pokazao kao izuzetno spretan i komforan


Putni enduro motocikli već godinama bilježe snažan uzlazni trend, stoga nimalo ne čudi da se isti fenomen preslikava i na segment skutera. Zapravo, čudno je što terenski orijentirane skutere nismo vidjeli u većem broju još godinama ranije. Tek sada su ozbiljnije nagazili na scenu, nakon što je led probila Honda X-ADV 750 koja je stekla planetarnu popularnost. U međuvremenu je BMW izbacio C 400 X, a početkom godine vozili smo i manju Hondu ADV 350. Sličnu formulu zamiješao je i Kymco s modelom DTX 360, a najnoviji u nizu je Aprilijin uradak nazvan SR GT 200.
 
 

I dok je Honda X-ADV 750 motocikl pod krinkom skutera, koji pritom i nije osobito praktičan, sve ostale avanturistički orijentirane skutere treba doživjeti kao crossovere. Ispod robusne vanjštine s karakterističnim detaljima u pravilu nalazimo platforme postojećih cestovnih modela, sa svim svojim ograničenjima vezanim uz asfalt. Gume terenskog profila ovdje su samo u funkciji estetike, jer je malo vjerojatno da će netko sa skuterom napustiti regularne prometnice.

Tijekom sedmodnevnog testa ni mi se s Aprilijom nismo pretjerano udaljavali od asfalta, premda je ta mogućnost uvijek ostala otvorenom. Naime, SR GT 200 nije samo još jedan talijanski modni hir, riječ je o temeljito promišljenom i nadasve funkcionalnom, novorazvijenom skuteru s tehničkim detaljima koji mu daju određeno offroad pokriće. Prije svega mislimo na kapacitetan Showin ovjes koji se odlikuje dugačkim hodom, od 120 mm sprijeda i 102 mm straga. Iako baš i nema najizravnijih tržišnih konkurenata u segmentu skutera od 200 ccm, prema navodima iz Piaggia, SR GT ima 22 posto dulji hod prednjeg i 7 posto stražnjeg ovjesa u odnosu na konkurenciju.
 

Pretpostavljamo da ovdje misle na Hondu PCX i Yamahu Nmax. Usporedbe radi, bratski Medley ima hod ovjesa od skromnih 88 mm sprijeda i 76 mm straga, pa odmah postaje jasno da je riječ o primjetnoj razlici. Prvi dokaz stiže u trenutku prelaska preko tramvajskih tračnica, šahtova i ostalih vrsta neravnina koje nalazimo na gradskim prometnicama. SR GT 200 svladava ih bez imalo stresa, vrlo podatno i komforno. Tvorničke postavke ovjesa odlično su pogođene, a to posebno vrijedi za prednju vilicu koja je u početnom dijelu hoda mekana, zahvaljujući čemu filtrira sve vrste neravnina. Pritom, ovjes se odlikuje progresivnim radom, pa na snažnim kočenjima pruža dovoljno potpore i stabilnosti. Ne treba očajavati što se sprijeda nalazi samo jedan disk promjera 260 mm, njegova je zaustavna moć prikladna, što u kombinaciji sa stražnjim diskom (čudno, ali bez ABS-a) osigurava kratke zaustavne puteve.
 

Ukratko, SR GT 200 uvelike podsjeća na Aprilijine motocikle, donoseći njihov pedigre u segment skutera. Osim što bočnom siluetom, s izraženim središnjim grebenom, stilski nalikuje motociklima, tu je i povišeni upravljač širokog hvata za totalnu kontrolu. Zanimljivo, etiketa Made-in-Vietnam ne poziva ni na kakve kompromise po pitanju kvalitete i završne obrade. SR GT 200 je besprijekorno sastavljen i sve komponente odišu kvalitetom, a pojedini detalji, uključujući spretnu imitaciju karbonskih vlakana, dodatno zaokružuju vrlo pozitivan dojam. Osim spomenutog ovjesa koji zaslužuje pohvale, tu su i gume grubog profila, također od renomiranog proizvođača (Michelin Anakee). Ne bismo ih baš uvaljali u blato, ali kraća makadamska dionica potvrdila je da SR GT 200 može proširiti horizonte i neće zapeti na prvoj prepreci, čemu u prilog ide i pozamašan odmak od tla, od ukupno 175 mm. Čisto ilustrativno, to je vrijednost koju nalazimo kod SUV-a i crossovera na četiri kotača.
 

Sljedeće ugodno iznenađenje tiče se pogonske jedinice nove generacije, koja se prepoznaje po oznaci 'i-get'. Radni obujam ipak nije 200 ccm, već 174 ccm, što daje naslutiti da je riječ o temeljito dorađenom motoru od 155 ccm koji nas je ugodno iznenadio u modelu Medley 150. Budući da dijele vrijednost hoda klipa od 58,7 mm, povećanje promjera s 58 na 61,5 mm rezultiralo je povećanjem obujma na spomenutih 174 ccm. Uz opsežne zahvate s ciljem optimizacije termodinamike ugrađen je aluminijski cilindar s premazom od nikasila, kao i novi klip s novom geometrijom krune. Rezultat je nominalno povećanje snage tek nešto više od 1 KS, na ukupno 17,7 KS pri 250 okretaja niže.


Uz CVT s većom spojkom, SR GT 200 vrlo poletno starta sa semafora i bez oklijevanja ispisuje 100 km/h na digitalnom ekranu. Do najviših 124 km/h ipak treba nešto više strpljenja, no subjektivan dojam je da u pojedinim režimima djeluje kao da je riječ o motoru od 250 ccm iz prethodne generacije. U svakom slučaju, motori od 200 ccm nude sasvim dovoljno potencijala za prigradsku vožnju i lijepo ih je ponovno vidjeti na sceni. Ovaj ima i sustav start-stop koji radi dosta dobro, ali smatramo da ušteda tih nekoliko kapi goriva nije od nikakvog značaja jer smo test zaključili s prosjekom od 3,8 l/100 km. Sustav start-stop redovito smo držali isključenim, ipak je bolje da motor prilikom stajanja na semaforima radi jer tada se ne prekida hlađenje. Inače, motor nema ni klasičan elektropokretač, već uređaj bez četkica instaliran izravno na radilici. Upravo zato je startanje gotovo bešumno i klip neviđenom lakoćom započinje kretanje gore-dolje.
 

Za kraj treba prokomentirati i cijenu koja je vrlo pošteno odmjerena. Za iznos od 32.740 kn ne samo da nećete pronaći ništa slično, već ćete uštedjeti 20.000 kn koliko biste trebali nadoplatiti za recimo Hondu ADV 350 koju treba čekati više mjeseci. Istina, to je stepenica više po pitanju snage i ukupnih performansi, ali za dinamično kretanje gradom SR GT 200 nudi sasvim dovoljno potencijala. Osim toga, dostupan je odmah, a ljeto je – već počelo.
 
 

TEHNIČKI PODACI
Aprilia SR GT 200

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT, sustav start/stop
Promjer x hod 61,5 x 58,7 mm
Obujam 174 ccm
Snaga 13 KW/17,7 KS pri 8500 o/min
Okretni moment 16,5 Nm pri 7000 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični cjevasti okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica promjera 33 mm, straga dva amortizera s podesivim predopterećenjem opruge
Kočnice sprijeda disk promjera 260 mm, dvoklipna kliješta, straga disk 220 mm, ABS na prednjem kotaču
Gume sprijeda 110/80-14, straga 130/70-13, Michelin Anakee

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 799 mm, hod ovjesa sprijeda straga 120/102 mm, masa sa svim tekućinama 148 kg, spremnik goriva devet litara
Garancija dvije godine
Boje crna, siva, plava (Sport: žuta, siva, crvena)
Cijena 32.740 kn (verzija 125 ccm od 30.740 kn)









Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)