Test | Benelli Leoncino 125: Mali lav
Benelli napada A1-klasu! Šarmantni neo-klasik Leoncino bi u svome najmanjem izdanju trebao privući mlade vozačice i vozače koji preferiraju urbani stil i moderne tehničke dodatke
Lavlji brlog je u međuvremenu osjetno porastao. Benelli je tijekom posljednih nekoliko godina širio ponudu modela u svim smjerovima, pa je tako nakon snažnijih izvedbi Leoncina (250, 500 i 800) prošle godine na red došla i verzija za najmađe vozače.
A najmanji Leoncino - s kojim se može upravljati A1-kategorijom - donosi dopadljiv neo-retro dizajn, te je baš poput svoje veće braće i tehnički vrlo impresivan. Novi tekućinom hlađeni jednocilindrični motor s većom kompresijom trebao bi – po navodu proizvođača - funkcionirati malo snažnije nego na drugim Benellijevim motociklima za početnike. Na papiru stoji da isporučuje 12,8 KS (9,4 kW) pri 9500 o/min i 10 Nm pri 8500 o/min. Ima jednu bregastu osovinu u glavi i četiri ventila, ubrizgavanje s leptirastim tijelom promjera 28 mm, spojku u uljnoj kupelji i mjenjač sa šest stupnjeva.
Kako funkcionira u praksi? Leoncino 125 je krčkim cestama ubrzavao uz robusni zvuk usisa, te nas je cijelo vrijeme pozivao da marljivo radimo na šeststupanjskom mjenjaču. Jednocilindraš se vrlo živahno vrti kroz cijelo radno područje, sve do uključivanja limitatora na oko 10.000 o/min, te postiže najvišu brzinu od oko 110 km/h (prema instrumentima). Bravo Benelli!
Po slovu zakona, skuteri i motocikli u klasi 125 ne moraju imati ABS. Alternativno je dozvoljen i CBS (kombinirani kočni sustav), koji je zapravo jeftinija te samim time za proizvođače i isplativija varijanta. A ako je suditi po završnoj cijeni motocikla, ovaj se potez isplatio. Jer, 3599 eura je vrlo konkurentna cijena za moderan motocikl s LED-svjetlima i pokazivačima smjera te LCD-instrumentima, koji je uz to i vrlo solidne završne obrade. A što je sa spomenutim CBS-om? Isti je zapravo jedina točka kritike na Leoncinu 125, budući da i najmanji dodir stražnje kočnice istovremeno uzrokuje poniranje prednje vilice. Zbog toga je teško kočiti u zavoju, tj. nagibu, budući da se motocikl odmah počinje uspravljati.
Šteta, jer ciklistika odiše sportskim štihom i čini ovaj mini-naked doista zabavnim za vožnju. Ovjes nudi dobar kompromis između sporta i komfora, a ergonomija je skrojena na način da motocikl pristaje i vozačicama i vozačima višeg rasta. Kut svijanja koljena je nešto oštriji no što smo očekivali, dok visina sjedala i upravljač pristaju gotovo pa savršeno. Riječ savršeno s druge strane ne bismo mogli upotrijebiti za izbor guma na Leoncinu. Nama potpuno nepoznate CM-NK01 nisu zračile povjerenjem, pa stoga nismo istraživali niti granice njihova prijanjanja. No, taj se element – za razliku od CBS-a – lako može riješiti.
Zaključak
Najmanji Leoncino je iznenađenje, i to u pozitivnom smislu. S jedne strane nudi vrlo živahan i karakteran motor, s druge tu su za ovu klasu respektabilna tehnička rješenja i posvećenost detaljima. Da nije iritatnog CBS-a, zaslužio bi ocjenu vrlo dobar!
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta u glavi, 4 ventila, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 28 mm, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest stupnjeva prijenosa, pogonski lanac
Promjer x hod 54,0 x 55,5 mm
Obujam 125 ccm
Kompresija 11,6:1
Snaga 12,8 KS (9,4 kW) pri 9500 o/min
Okretni moment 10 Nm pri 8500 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, prednja upside-down vilica promjera 35 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer, sprijeda disk promjera 280 mm i čeljust s tri klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust s dva klipa, CBS
Gume 100/80-17, 130/70-17
Serijske gume CM-NK01
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1370 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 125/60 mm, visina sjedala 795 mm, masa sa svim tekućinama 145 kg, nosivost 185 kg, spremnik goriva 12,5 l
Garancija: dvije godine
Boje: crna, zelena
Cijena: 3599 eura
Zajednica | Komentari