Motorevija
PRETRAGA
2024-10-22 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Ante Radić
Bookmark and Share

Iako nudi kvalitetniju opremu po nižoj cijeni, cestovno orijentirana izvedba Benellija TRK 702 nije prvi izbor domaćih kupaca. Otkrivamo koje su joj prednosti



Za početak, malo o brojkama. Benelli je ove godine, zaključno s 1. rujnom, u Hrvatskoj isporučio ukupno 142 motocikla, što je bilo dovoljno za izvrsno šesto mjesto u uspješnosti prodaje. Od toga, čak 82 jedinice otpada na hit-model TRK 702 koji je drugi najprodavaniji motocikl u Hrvatskoj! Zaključimo ovaj uvod s još jednom brojkom – tek je svaki deseti od spomenutih 82 TRK-a onaj cestovno orijentiran, s aluminijskim 17-colnim kotačima!



Publika očigledno luduje isključivo za adventure stilom, jer kako drugačije objasniti da se isti motocikl s boljom opremom (radijalne kočne čeljusti) po 300 eura nižoj cijeni prodaje deset puta lošije. A pri tom je zapravo set-up cijelog motocikla znatno primjereniji crossover izvedbi kakvu sada vozimo no adventureu kojeg smo testirali početkom godine.

U principu, 70 KS snažan TRK 702 razvijen je po istom obrascu kao i slabiji TRK 502 koji je zamišljen kao A2-motocikl. Dakle, riječ je o agresivno dizajniranom putnom enduru kojem je primarno mjesto na asfaltu. Na njemu prevladava klasična tehnologija, uključujući konvencionalne sajle za gas, zbog čega nema promjenjivih modova vožnje niti kontrole proklizavanja. Paralelni twin pretvara vozačeve želje u potisak na pomalo neodlučan način - u donjim režimima oklijeva. Tek od 4000 o/min pa nadalje naglo oživljava, a veselje traje sve do uključivanja limitatora. Gornja trećina radnog područja nije izuzeta od vibracija, no kontrabalansna osovina ih reducira na prihvatljivu razinu.



Općenito, TRK 702 tijekom žustrije vožnje zavojitim magistralnim cestama gotovo uvijek tražio stupanj niže no što biste očekivali, a mekana spojka fino se dozira. Benelli po tehničkim specifikacijama obećava potrošnju od 4,6 l/100 km, no mi smo je tijekom testa na magistralnoj cesti nadmašili za gotovo pola litre (4,2 l/100 km). To znači da s punim spremnikom (20 l) imate doseg od gotovo 500 km!



Zahvaljujući serijskim gumama Pirelli Angel GT, gripa na staroj Riječkoj cesti nije nedostajalo, a uz širinu stražnje gume 160 promjene pravca su prilično dobre za motocikl koji na vagi pokazuje priličnih 239 kg. S druge strane, ergonomski trokut sjedalo-oslonci-upravljač ne odaje takav dojam. Previsoko postavljen upravljač odgovarat će pasivnim vozačima nižeg rasta, dok je kut svijanja koljena za naš ukus preoštar.

Ipak, daleko najveći nedostatak TRK-a je ovjes koji se teško nosi s grubim izobličenjima i dubokim utorima. Vozač će u takvim uvjetima imati pune ruke posla, posebno u nagnutom položaju, kako bi motocikl održao na željenoj putanji i brzini. Konkretno, moćna upside-down vilica promjera 50 mm - koja ne nudi mogućnost bilo kakvog podešavanja - vrlo je tvrda i s jako malo povrata, što unosi nemir u ciklistiku. Doduše, ima pozitivan učinak prilikom usporavanja jer ne zaranja previše, što pruža puno stabilnosti tijekom oštrijih kočenja.



Kad je oprema u pitanju, Benelli je prilično korektan: podesive poluge spojke i kočnice, pozadinsko osvjetljenje prekidača, USB priključak odmah do 5-inčnog TFT zaslona u boji, štitnici ruku... Pomno zagledavanje u detalje otkriva malo toga lošeg, izuzev poluga kočnice i mjenjača koje i nisu trebale biti tako jeftina izgleda. Ipak, sve na TRK-u 700 se čini funkcionalnim i čvrstim, jednako dobro kao na mnogim drugim skupljim konkurentima. Jedan od njih je i Suzuki V-Strom 650 koji u međuvremenu košta 600 eura više, budući da je TRK 702 nedavno - malo poskupio.


Tehnički podaci
Benelli TRK 702

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 41 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 320 W, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-Ring, sekundarni prijenos n.p..
Promjer x hod 83,0 x 64,5 mm
Obujam 698 ccm
Kompresija 11,6:1
Snaga 70 KS (51,5 kW) pri 8750 o/min
Okretni moment 70 Nm pri 6000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down promjera 50 mm, stražnja klasična alu-vilica, monoamortizer, direktno montiran, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 260 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura 3.50 x 17; 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 160/60 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1505 mm, kut glave okvira 65,0 stupnjeva, predtrag n.p., hod sprijeda/straga 140/154 mm, visina sjedala 790 mm, masa praznog vozila 239 kg, ukupna dopuštena masa 441 kg, spremnik goriva 20,0/4,0 litara
Garancija dvije godine
Boje siva, zelena, bijela
Cijena 8698 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R