Motorevija
PRETRAGA
2011-05-08 , Autor: Rolf Henniges , Slike: fact
Bookmark and Share

Novi BMW R 1200 R u izvedbi classic izgleda uistinu sjajno, a podjednako se dobro i vozi. No, ima li na tom motociklu uopće mjesta oštrijim kritikama?

BMW R 1200 R Classic

Novo je sjedalo stepenastog oblika, suvozač je na znatno višoj poziciji, a vozač nema pravog kontakta i dodira s njime. No, u Munchenu su detektirali taj problem pa su ugradili rukohvate za suputnika koji pružaju izvrstan oslonac u vožnji. Osim toga? Hm, rubrika „nedostaci“ je prazan list papira, barem nakon prvog dana vožnje u kojem smo prevalili nešto više od 200 km.
No, krenimo otpočetka. Jutarnje ispijanje kave nije trajalo dugo. Ništa neobično, jer radije ćemo uživati u vizualnoj kulisi prelijepih alpskih panorama, nego u oskudnom te sumornom hotelskom predvorju.

Bijela središnja linija kao glavni klasični detalj

Klasična izvedba BMW-a R 1200 R-a od standardne se razlikuje po dvobojnom laku, kao i po kromiranim ogledalima te ispušnom topu. Međutim, glavnu razliku čine žbičani kotači, dok su na standardnoj verziji ugrađeni uobičajeni od legure aluminija. Uz sve dužno poštovanje prema BMW-ovom inžinjerskom odjelu, moramo reći - dečki, ideja je dobra, no žbičani naplaci te nekoliko kromiranih detalja su sve samo ne povezani s klasikom. Dakle, od vas očekujemo i bolje.
S druge strane, instrumenti su novi, a zvuk koji dolazi iz boxer agregata identičan je onom koji nas je oduševio i na modelu GS. Nova glava motora s dvjema bregastim osovinama te četiri ventila u kombinaciji s većim promjerom tijela ubrizgavanja kao i većim zračnim filtrom, odrazila se na živahnost motora te bolji odaziv na gas.

Žbicani kotači vraćaju nas vizualno u prošlost

Uz to, spojka je ostala mekana i precizna, a mjenjač uglađen i točan. Prisjetimo se, to nije bilo oduvijek tako. Naime, prije samo koju godinu zbijali smo šale na račun sklopa mjenjača i buke koju je proizvodio, a sada stvari funkcioniraju gotovo savršeno. Kapa dolje.
Motor se vrti sve do 8500 o/min, što je 500 okretaja više od njegova prethodnika. Okarakterizirali bismo ga uglađenim te energičnim, s osjetno više potiska u donjim i srednjim režimima rada. Također, kako bi sve bilo pod kontrolom, BMW je na novom motoru optimizirao rad hladnjaka ulja. Drugim riječima, osigurao je bolju cirkulaciju ulja te povećan protok zraka kroz njega.

Iako klasičan, tehnološki moderan R 1200 R ima klapnu u ispuhu

Isto tako, dotjeran je i ovjes. Telelever s cijevima promjera 41 mm je posve nova konstrukcija. Njegov rad je čist i osjećajan, a stražnji monoamrtizer je potpuno usklađen s njime. U vožnji se R 1200 R doima stabilnim i čvrstim, a da mu pritom ni u jednom trenutku nije narušen komfor. Osjećaju sigurnosti pridonose i izvrsne gume metzeler roadtec Z8 koje se ističu neutralnošću te vrlo dobrom upravljivošću. Zbog novog amortizera upravljača koji se ugrađuje ispod donjeg mosta vilice, motocikl se pri niskim brzinama osjeća tromo i barem 10 kg teže u odnosu na svog prethodnika. Naravno, sve s razlogom, jer BMW je želio povećati stabilnost na višim brzinama, u čemu je potpuno uspio. Kočnice su izvrsne, a ABS se dozira suvereno i precizno.

Dvocilindarski bokser u četveroventilskom izdanju

Ako ste nadoplatili 5200 kuna, tada tvrdoću ovjesa možete mijenjati pritiskom na dugme (ESA), čak i u vožnji. Nadalje, popis dodatne opreme za taj je motocikl uistinu bogat, odnosno svaki kupac može poprilično individualizirati svoj R 1200 R. Classic dolazi isključivo u crno-bijeloj kombinaciji te u standardnoj verziji stoji 115.645 kuna. U pravu ste, to s cijenom „klasičnog“ motocikla te klase nema isuviše dodirnih točaka. No, to je i jedina ozbiljna kritika na R-ov račun. Sve ostalo je na tom motociklu postalo - bolje.



Garancija
dvije godine
Servisni intervali svakih 10.000 km

Cijena 115.645 kuna (R 1200 R 109.724 kune)
Dodatna oprema integralni ABS (8732 kune), ESA (5200 kuna), ASC (2200 kuna)






2011-05-08 20:30:49

BMW R850R 1994-2001
BMW R850R 1994-2001

BMW R850R 1994-2001

�daje

Obujam: 848 cm3

Snaga: 70 k (52 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 77 Nm @ 5600 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 170/60 ZR 17

Obujam spremnika: 20,5 l

Dužina: 238 kg

BMW
BMW R 1200 R/Classic (2011.)

BMW R 1200 R/Classic (2011.)

�daje

Obujam: 1170 cm3

Snaga: 110 k (81 KW) 7750 rpm

Okretni moment: 119 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 265 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 18 l

BMW
BMW R 1150 R
BMW R 1150 R

BMW R 1150 R

�daje

Obujam: 1130 cm3

Snaga: 85 k (61,2 KW) 6800 rpm

Okretni moment: 98 Nm @ 5300rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 170/60 ZR 17

Obujam spremnika: 20,4 l

Dužina: 218 kg

Maksimalna brzina: 218 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)