Test | CFMoto 700 MT: Najbolja ponuda?
CFMoto 700 MT je u 2025. prošao preobražaj iz crossovera u adventurea, promijenjen mu je dizajn te je nakrcan s još više opreme. Imali smo prilike saznati kako su ove promjene odrazile na njegovu voznu dinamiku
Vrijeme između letova na aerodromima najbrže prolazi u društvu kolega. Pauzu od tri sata na rimskom aerodromu prilikom povratka s moto prezentacije na Sardiniji prije dvije godine nismo niti osjetili. Grčki kolega Maniatis iscrpno nas je informirao o ulasku CFMota na grčko tržište – “Pred CFMotom je svjetla budućnost. Za koju godinu će biti među najprodavanijim brendovima, vidjet ćeš.” Tada smo njegove izjave doživljavali preoptimističnima, danas je to stvarnost.
Primjerice, hit-adventure CFMoto 450 MT je samo godinu i pol dana nakon našeg razgovora u Grčkoj s 1200 jedinica u godini jedan od najprodavanijih motocikala na tržištu, baš kao i u Hrvatskoj. Press konferencija u Faru potvrdila je pozitivne trendove ove kineske marke. Naime, CFMoto je s prihodom od 1,6 milijardi američkih dolara ostvarenih u tri kvartala prošle godine već 21 posto iznad rezultata kompletne 2023. godine.
Jedan od motocikala koji bi trebao dobrano popraviti brojke prodaje u 2025. je CFMoto 700 MT. Ne, nije riječ o uvođenju potpuno novog modela, već o vrlo opsežnom redizajnu postojećeg MT-a 700 koji je već neko vrijeme u modelskoj gami. Naime, 700 MT-u su do sada glavni uzori i konkurenti bili Kawasaki Versys 650 (s kojim dijeli i izvornu pogonsku jedinicu) i Yamaha Tracer 7, budući da se kotrljao na 17-inčnim aluminijskim kotačima. Sada su na njihovo mjesto uskočili oni žbičani, sprijeda veličine 19 a straga 17 inča. Kinezi su to odigrali vrlo mudro, budući da je 2024. završna godina proizvodnje za Suzukijev V-Strom 650/XT, čime se za kineski adventure otvara velik krug potencijalnih kupaca. Uostalom, prodajni rezultati Benellija TRK 702 X – kako u Hrvatskoj tako i u Europi - pokazuju u kojem smjeru idu trendovi.
Nudi li CFMoto 700 MT ono što kupci doista žele? Ruku na srce, tehnička platforma pripada ‘trećoj dobi’, no zahvaljujući hrpi opreme (vidi okvir) i primamljivoj cijeni od 7490 eura, kineski adventure je jednostavno predodređen za uspjeh. Cijena je doista senzacionalna, a u nju je uključena i promjena dizajna po uzoru na 800 MT te pet godina jamstva (2+3). E sad, svatko tko za ovaj iznos novca očekuje otmjene komponente, fine i istančane sklopove definirane do posljednjeg detalja je prilično nerealan. Za spomenutih 7490 eura kupac 700 MT-a dobiva putni enduro ugodne ergonomije sa spremnikom od 20 litara, ovjesom KYB (hod sprijeda/ straga samo 150/148 mm) i podužom listom elemenata za povećanje komfora i sigurnosnih pomagala. Dakle, ako umjesto dinamike vožnje cijenite stavke poput prilagodljive zaštite od vjetra, grijanih ručica i sjedala, zaštite ruku ili povezivosti, s Mtom 700 biste mogli biti itekako zadovoljni.
Dobro poznati paralelni twin obujma 693 ccm je sa svojih 67 KS i 60 Nm nešto slabiji u odnosu na prethodnika iz 2024. Logično, jer pogonski agregat u aktualnom MT-u 700 udovoljava standardu Euro5+, što je postignuto nauštrb smanjenja snage od sedam KS i potiska od pet Nm. Masa motocikla je porasla za čitavih 22 kg, pa sada 700 MT na vagi pokazuje priličnih 240 kg, što se itekako osjeća prilikom rangiranja. Ipak, bez obzira na ove brojke MT-ov forte je i dalje ležerno krstarenje, a to mu prilično dobro polazi za rukom. U režimu magistralne vožnje doduše bilježi nešto veću prosječnu potrošnju (5,9 l/100 po putnom računalu), no s druge strane ne otkriva neke veće slabosti. Pozicija sjedenja je naglašeno u motociklu te pomaknuta prema nazad, koljena su ugodno svijena, upravljač preširok i preblizu vozača. Prednji kotač je stoga subjektivno i fizički prilično udaljen od vozača.
S druge strane, motocikl je stabilan na pravcu a prelazak na 19-inčni prednji kotač je umjesto dinamike donio ležernost koja godi. Udobnost sjedala i opuštenost tijela su impresivni. Veličina (u vožnji) podesivog vjetrobranskog stakla je u XXL-formatu. Dobro štiti od vjetra i vremenskih neprilika, u što smo se imali prilike uvjeriti budući da nas je tijekom testne vožnje nekoliko puta ‘oprao’ snažan pljusak potpomognut orkanskim vjetrom. Ako vam niti takav izdašan serijski vjetrobran nije dovoljan, u dodatnoj opremi možete pronaći još višu verziju. Dakle, da rezimiramo – smještaj za upravljačem je potpuno u duhu snažnijih adventurea. Veličanstveno je uspravan, s iznimno širokim upravljačem a samo visina sjedala od 800 mm djeluje prilično umjereno (više sjedalo je dostupno kao opcija).
U trenutku kada magistralu zamijenite autocestom i brzinu podignete iznad 140 km/h, pogonski agregat postaje bučan te osjetno vibrira iznad 8000 o/min. Spojka bi mogla biti mekša, šeststupanjski mjenjač nije osobito precizan, no u konačnici sve funkcionira u skladu s cjelinom. Kao što smo već napomenuli, uz ovu cijenu su visoka očekivanja potpuno neprikladna. Isto vrijedi i za pomalo tupe kočnice koje su u potpunosti prilagođene vozačima početnicima - nikada ih neće iznenaditi oštrinom, ali će zato podići razinu zaustavljanja nakon snažnog pritiska ručice.
CFMoto 700 MT nema nikakve modove vožnje, podesive sustave asistencije ili quickshifter/ blipper. Da budemo iskreni, niti mu trebaju. Iznimka je ABS, koji se na stražnjem kotaču može isključiti, te kontrola proklizavanja koju je također moguće postaviti u ‘off’. Kao što smo rekli, petinčni TFT-zaslon nudi povezivost uključujući Carplay i Android Auto, tu je i USB utičnica u kokpitu. Opcijske aluminijske kofere (lijevo 25 l, desno 28 l, top-case 35 l) na fotografijama morat ćete nadoplatiti, što vam s obzirom na cijenu motocikla ne bi trebalo teško pasti.
Zaključak
Iza modernog dizajna novog CFMota 700 MT-a zapravo se krije se stari znanac. Motor, kočnice, ovjes i elektronika ispunjavaju najosnovnije prohtjeve, ali su za ovu
klasu sasvim dostatni. Budući da je oprema vrlo opsežna a razina komfora iznad očekivanja, cijena od 7490 je fantastična. Usporedbe radi, Benelli TRK 702 X košta 860 eura više, a nema niti približno tako opsežan paket opreme.
Tehnički podaci
CFMoto 700 MT
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac
Promjer x hod mm
Obujam 693 cm3
Kompresija
Snaga 67 KS (49,6 kW) pri 9500 o/min
Okretni moment 60 Nm pri 6000 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja upside-down vilica promjera 43 mm, podesiva po svim parametrima, čelična stražnja vilica, monoamortizer, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS, kontrola trakcije
Kotači žbičani, 2.50 x 19, 4,25 x 17
Gume 110/80 R19, 150/70 R17
Masa i dimenzije
Međuosovinski 1445 mm, predtrag mm, hod sprijeda/straga 150/148 mm, visina sjedala 800 mm, masa sa svim tekućinama 240 kg, spremnik goriva 20,0 litara
Garancija pet godina
Boje bijela, crna
Cijena 7490 eura
Serijska oprema
• štitnici ruku
• crash-barovi
• grijano sjedalo
• grijane ručice
• kontrola pritiska u gumama
• anti-hopping spojka
• kontrola trakcije (može se isključiti)
• USB-utori (A i C)
• podesivi vjetrobran (ručno)
• podesiva poluga mjenjača
• uklonjivi oslonci za noge suvozača
Zajednica | Komentari