Test | CFMoto 800 MT-X: Kineska putovnica, austrijska domovnica
Nakon niza početnički orijentiranih motocikala, na redu je i jedan koji bi trebao zadovoljiti ozbiljnije avanturističke prohtjeve. Tehnička baza je dobro poznata, hardver je kvalitetan, popis opreme dug
Kineski CFMoto je na našem tržištu jedan od najmlađih brendova, no publika ga je već sada prepoznala kao dobar omjer 'uloženo-dobiveno', pogotovo u slučaju modela 450 MT. Naravno, još uvijek je svima iznad glava hrpa upitnika: kakva je kvaliteta, u kojoj mjeri podnosi eksploataciju, funkcionira li nabavka rezervnih dijelova, na kojoj je razini servisna podrška, uvažavaju li se reklamacije u okviru jamstva, kolika će biti vrijednost prilikom daljnje prodaje...?
Morat će proći još neko vrijeme da odgovorimo na ta i slična pitanja, no činjenica je da u međuvremenu CFMoto 'štanca' nove modele kao da sutra ne postoji. Najnoviji u nizu za sezonu 2025. je 800 MT-X za kojim u Europi vlada priličan interes. Za razliku od konzervativno skrojenog, početničkog i na cestu orijentiranog 700 MT-a (Motorevija 156/25), 800 MT-X je moderan adventure koji se sprijeda kotrlja na 21-inčnom kotaču (straga 18-inčni) te čiji potentan paralelni twin nije nepoznanica među ljubiteljima off-roada. Naime, dvocilindraš obujma 799 ccm s radilicom od 75 stupnjeva je rezultat kooperacije s KTM-om. Iako, CFMoto mudro šuti o udjelu zajedničkih dijelova s modelom 790 Adventure (možda zbog poznatih problema s bregastim osovinama?!) koji se proizvodi u istoj tvornici u Kini.
Na nedavno održanoj prezentaciji u Portugalu gdje su nas ugostili, uporno su izbjegavali odgovoriti na naš upit (i naravno ostalih novinara) no i uz 'silenzio stampu' jasno je da 70 kW i 87 Nm u potpunosti odgovaraju specifikacijama KTM-ovog motora s osam ventila, a promjer i hod od 88,0 × 65,7 mm također su identični. Razlike? CFMoto ističe: „...dinamičku postavku motora i modificirane periferije“. Konkretno, navode da je njihovo rješenje airboxa ispod sjedala učinkovitije te da ga je lakše održavati, a spomenuli su i posebno razvijen ispušni sustav. Izuzev toga, Kinezi se hvale vlastitom optimizacijom i podešenjem kada su u pitanju elektronika motora, e-gas i modovi vožnje.
Slično kao i na ostalim novim modelima CFMota koje smo imali prilike upoznati, Kinezi i kod 800 MT-X-a žele napraviti opipljiv cjenovni odmak u odnosu na konkurenciju. Naime, 800 MT-X - koji je netom prije naše test-vožnje stigao u salone domaćih trgovaca - košta primamljivih 9990 eura! Budući da smo spomenuli KTM, recimo onda da je to punih 3000 eura povoljnije od 790 Adventurea (model 2025.). Čak i u svjetlu aktualnih KTM-ovih 'kriznih popusta' (model iz 2024. se kod nas nudi za 11.390 eura) cijena raskošno opremljenog CFMota još uvijek se čini diskontnom.
Jeftini marketinški trik ili dostojna alternativa? Prva testna vožnja na makadamu i asfaltu pokazuje da bi budući usporedni testovi trebali biti uzbudljivi, i to ne samo u poglavlju motorizacije. Robustan nastup, linearno ubrzanje, dobra upravljivost u gotovo svakoj situaciji – zapravo i nije iznenađenje da 800 MT-X umnogome sliči bliskom rođaku iz Austrije. KTM 790 Adventure smo vozili nedavno, a prema sjećanju reakcije na gas ipak djeluju nešto izravnije i spontanije no na kineskom klonu. Isto tako, 800 MT-X ostavlja drugačiji akustični dojam – čini se jezgrovitiji i robusniji od KTM-a. Osjećaju se lagane vibracije u predjelu stopala, ali one nikad ne postaju uznemirujuće. Mjenjač, uključujući quickshifter i blipper, također ostavlja solidan prvi dojam, izuzev prilikom prebacivanja iz prvi u drugi stupanj prijenosa bez uporabe spojke kada povremeno završi u praznom hodu.
Isto tako, prva je vožnja pokazala da kod podešenosti motora još uvijek ima dosta prostora za napredak. Kada naglo otvorite gas na niskim okretajima, 800 MT-X pati od blagih ali primjetnih oklijevanja, da bi nakon toga (od oko 3300 o/min) ubrzao čisto i linearno. Jednom prilikom se u praznom hodu na gornjoj granici radne temperature čak i ugasio. Kao što smo rekli, Kinezi u ovom poglavlju imaju prostora za poboljšanja. S druge strane, 800 MT-X ergonomski ostavlja sofisticiran dojam i jako dobro pristaje vozačima višeg rasta. Itekako ćete cijeniti široko i udobno podstavljeno sjedalo koje je službeno na visini od 870 milimetara.
Vozači nižeg rasta će pak cijeniti što CFMoto nudi četiri centimetra niže sjedalo i to u kombinaciji s četiri centimetra manjim hodom ovjesa. Sljedeće vrijedi za obje varijante - unatoč tome što je sloboda nagiba potpuno prikladna za asfalt, kut svijanja koljena ostaje opušten i prikladan za duga putovanja. Kapacitetni dijelovi spremnika koji su smješteni na bokovima također asociraju na dobro poznato rješenje KTM-a. Isti ostavljaju dovoljno mjesta za komotan smještaj nogu i primaju 22,5 litara goriva. Tijekom vožnje u stajaćem stavu sviđa nam se sloboda kretanja prema naprijed na usponima i lako dostupna površina za uporište na spremniku kada stvari postanu komplicirane.
Bilo na cesti ili makadamu, CFMoto 800 MT-X ostavlja vrlo solidan dojam po pitanju vozne dinamike. Dovoljan je minimalan impuls na upravljaču da ga dovedete na željeni pravac i pri tom uvijek ostaje neutralan i reagira predvidljivo. Međutim, bezuvjetna agilnost očito je žrtvovana u korist iznimne stabilnosti na pravcu. Pri tom je iznenađujuće osjetljiv, potpuno podesiv KYB ovjes sprijeda i straga savršeno usklađen. Unatoč izravno montiranom monoamortizeru, 800 MT-X nesmetano se kreće po dubokim utorima i šljunku, nikad ne dolazi na blok i nikad ne djeluje potkapacitirano. U isto vrijeme, postoji dovoljno povratnih informacija s podloge na upravljaču i osloncima za noge. Sve u svemu, dobro zaokružen paket. Jedna značajka koju treba spomenuti - svi vijci za podešavanje ovjesa su lako dostupni.
Zahvaljujući podesivoj ručici i polugici kočnice (potonja se sklapa u slučaju pada), kočnice se također lako podešavaju. Hardver dolazi iz J.Juana a riječ je o dvostrukim diskovima promjera 320 mm i radijalnim čeljustima sprijeda, te disku od 260 mm i plivajućoj čeljusti straga. Početni 'ugriz' i doziranje su u redu, ali krajnji učinak bi mogao biti izraženiji. Boschevi sigurnosni sustavi sprječavaju neželjeni gubitak prianjanja. Da, zahvaljujući modernom šestosnom IMU-u, ABS osjetljiv na nagib i kontrola proklizavanja uključeni su u cijenu (serijska oprema). Oba sustava su za vrijeme naše testne vožnje funkcionirala pouzdano, barem u subjektivnom dojmu. Na makadamu je mod 'Off-road' dopuštao dovoljno proklizavanja sprijeda za učinkovito usporavanje, ABS se pak na stražnjem kotaču može potpuno deaktivirati. Na cesti su intervencije nešto suptilnije, kontrola proklizavanja reagira pouzdano ali za naš ukus ipak preoštro.
Dio off-road potencijala 800 MT-X-a zasigurno je izgubljen izborom prve ugradnje guma. Ride Ambro A4 iz CST-a brzo doseže svoje granice na makadamu, a niti na cesti nam nije ulijevao puno sigurnosti. Ako ste napredniji vozač koji želi redovito koristiti 230 mm hoda ovjesa i 240 mm udaljenosti od tla, preporučujemo što skoriju ugradnju off-road guma nekog od etabliranih svjetskih proizvođača. A kada već spominjemo napredne vozače, recimo da će oni zasigurno biti zadovoljni opsežnim paketom serijske opreme. Na popisu su: tempomat, amortizer upravljača, vjetrobransko staklo podesivo jednom rukom, digitalni prikaz tlaka u gumama, USB Type-C i Type-A utičnica za punjenje, okomiti sedaminčni HD-zaslon s Google navigacijom i drugim značajkama povezivanja. Da, popis opreme je impresivno opsežan s obzirom na cijenu od 9990 eura. Nedostaju samo grijane ručke, a njih ćete pronaći u katalogu dodatne opreme. Tu su i nadogradnje poput crash-barova, dodatni spremnik goriva od osam litara, širi off-road oslonci za noge, različita rješenja za prtljagu i grijano sjedalo. Dakle, Kinezi uče i u poglavlju komercijalizacije aftermarket opreme. I to jako brzo.
Zaključak
CFMoto 800 MT-X je ozbiljan konkurent KTM-u 790 Adventureu. Razlika u cijeni je opipljiva, kvaliteta izrade i postavke na sličnoj razini a količina opreme impresivna. U redu, malo više osobnosti i karaktera ne bi bilo naodmet, a i elektronici je potrebno malo finog ugađanja. Unatoč tome, CFMoto 800 MT-X ima sve što je potrebno da se nametne kao ozbiljan igrač u segmentu modernih putnih adventurea s prednjim 21-inčnim kotačem.
Tehnički podaci
CFMoto 800 MT-X
Motor
Paralelni twin, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje, regulirani katalizator, šest brzina, pogonski lanac.
Promjer x hod 88,0 x 65,7 mm
Obujam 799 cm³
Snaga 95 KS (70 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 87 Nm pri 6750 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Dvostruke čelične grede, motor noseći dio, prednja vilica upside-down, Ø 48 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i četveroklipne kočne čeljusti, straga disk promjera 260 mm i čeljust s dva klipa, ABS za zavoje.
Žbičani alu-kotači, 2.50 x 21; 4.50 x 18
Gume 90/90 R 21; 150/70 R 18
Serijske gume CST Ride Ambro A4
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1530 mm, kut glave okvira/predtrag -/-, visina sjedala 830/870 mm, suha masa 220 kg, ukupna dopuštena masa -, spremnik goriva 22,5 litara
Garancija pet godina
Boje plava, crna
Cijena 9990 eura
Zajednica | Komentari