Motorevija
PRETRAGA
2011-03-07 , Autor: Gert Thole, Danijel Puljek, Slike: Ducati
Bookmark and Share

Ducati poznaje čarobnu formulu za stvaranje uzbudljivih nakeda, zabavnih funbikeova te strastvenih sportaša. No, iz Pandorine je kutije nedavno izašlo novo „čudovište“. Ime mu je diavel, a u prvu smo vožnju krenuli zajedno s Ducatijevim direktorom Claudijom Domenicalijem

 

Sunce se polako probija kroz gusti jesenski oblak magle. Iako je pred nama predivan sunčan dan, cesta je vlažna i skliska, još uvijek mokra od jučerašnje obilne kiše. Želite li u tim uvjetima voziti cruiser sa stražnjom gumom širine 240? Pitanje koje i čelične profesionalce poput nas tjera u razmišljanje, a dvojba je trajala sve dok Ducatijev direktor Claudio Domenicali nije iz najudaljenijeg kuta velike mračne hale osobno izgurao novog kralja Bologne - ducati diavel!
Tako je početna dilema odjednom isparila poput magle na jutarnjem suncu, i sve je u trenu bilo spremno za našu prvu vožnju. Dakako, riječ je o prototipu diavela, a serijski će motocikli biti spremni tek početkom veljače, nakon što ih Ducati i službeno predstavi struci.




„Izgleda moćno, zar ne? U vožnji je još spektakularniji, vidjet ćete.“ - dobacuje Domenicali. Budući da je šef izabrao magistralnu cestu s obiljem zavoja, iznimno smo radoznali kako će diavel „plesati“ po žiletu zvanom talijanska cesta. No, u svakom slučaju, mi ćemo mu puhati za vratom, i to na multistradi S.

Dvije su stvari postale jasne već nakon nekoliko kilometara vožnje. Najprije, Domenicali je izvrstan vozač, jedan od ponajboljih među menadžerima. Ili je možda najbolji menadžer među vozačima? Uostalom, nije ni važno, već je samo bitno da je vožnja s njime zabavna i uzbudljiva.
I drugo, znatno značajnije - diavel se s labirintom zavoja te klizavom cestom vrlo dobro nosi, prikazujući se iznimno dinamičnim, okretnim te agilnim motociklom, pa smo se svojski namučili da ga sustignemo, čak i kada smo „kabl“ povukli do kraja.



Već i površna analiza tog power cruisera objašnjava zašto je tomu tako. Naime, pogonski agregat je V2 testastretta, a potječe upravo iz multistrade. U diavelu je dodatno oplemenjen, i to novim ispušnim sustavom te izmijenjenim usisnim kanalima. To mu je u konačnici donijelo nekoliko „konja“ više te poboljšalo potisak iz donjih režima okretaja. Službeno, Ducati deklarira 162 KS, dok je naša procjena da bi nakon homologacije ta brojka mogla pasti na 155. Usporedbe radi, multistrada je homologirana na 148 KS, što je potvrdio i naš mjerni uređaj u redakciji.
Da se tolika količina snage u V2 agregatu sama po sebi pretvara i u toliko željeni božanski potisak, leži u prirodi stvari. Ili bolje rečeno, u kombinaciji nekoliko parametara. Naime, nisko smješteni centar težišta, dugi međuosovinski razmak te urnebesne performanse motora omogućuju uraganska ubrzanja s golemom količinom trakcije, jer motocikl ne tendira podizanju na stražnji kotač.

„Ubrzava bolje od 1198, vjerujte mi na riječ!“ - kaže Claudio. Već sada nam napamet padaju razne ideje te maštoviti dvoboji. No, jedna yamaha V-max je snažnija, a triumph rocket III ima znatno više obujma.
Međutim, Claudio na te provokacije odgovara s neprikrivenim smiješkom zadovoljstva - „Da gospodo, ali oni imaju i kojih stotinjak kilograma više. Imajte to na umu. Siguran sam da će ih naš Sotona pojesti za doručak.“
Uistinu je tako, jer diavel bez tekućina na vagi pokazuje tek 207 kg.
Ducati je prvi u tu klasu uveo koncept gradnje od lakih materijala, pa stoga nije ni čudo kako je agilno diavel klizio kroz naizmjenične kombinacije zavoja.



S druge strane, čudilo nas je s kakvom se lakoćom motocikl spuštao u nagib, i to unatoč straga montiranom pravom „valjku“ širine 240. No, Domenicali i za to ima spreman odgovor: “Htjeli smo postaviti nove standarde i mjerila klase. Diavel je ponajprije agilan i vozan motocikl koji je potpuno u rangu jedne multistrade, pa čak i sportaša 1198.“
Uobičajeno talijansko pretjerivanje ili trenutak zanosa uzrokovan emocijama? Taj nam se put ipak činilo da je šef u pravu, ili bar na dobrom tragu da bude u pravu.




Uz to, da bi izbjegnuli tipičan osjećaj „preklapanja“ široke stražnje gume, Ducati je u suradnji s Pirellijem razvio posebnu konturu i dimenziju stražnje gume. Pritom se ne radi o uobičajenom promjeru kotača od 18 cola, već o novom od 17, a guma je u rubnim dijelovima gazne površine šiljatija od svoje konkurencije.
Također, oštra kontura stražnje gume omogućuje brzo padanje u zavoj, a cijeli je nagib neutralan, s izrazito čistim linijama prolaska zavoja.

A na ravnome? Autocesta je pokazala da diavel može svojski potegnuti, i to bez znakova umaranja. „Ne, nismo još testirali kolika je najviša brzina“ - bila je jedina Domenicalijeva rečenica u kojoj nam nije ponudio odgovor na naše pitanje. No, to će mu odgovoriti redakcija Motorrada, i to već poslije prvog testa tog motocikla koji slijedi odmah nakon službenog predstavljanja. Jedva čekamo da vidimo što talijanska Sotona uistinu može.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Ducati Diavel

�daje

Obujam: 1198,4 cm3

Snaga: 162 k (119 KW) 9500 rpm

Okretni moment: 127,5 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 265 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 240/45 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 210 kg

Maksimalna brzina: 250 km/h

Ducati
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750