Motorevija
PRETRAGA
2022-03-10 , Autor: Uwe Seitz, Slike: Ducati
Bookmark and Share

Nova izvedba Pikes Peak s dodatkom V4 odustala je od neke svoje multifunkcionalnosti, ali je učinila velik iskorak na asfaltu u smjeru sporta. Čini li to Pikes Peak boljim izborom od osnovne izvedbe?



Cestari su pri gradnji na planinskim obroncima u Palm Valleyju, nedaleko Los Angelesa, doista dali sve od sebe. Asfaltna traka vijuga poput zmije kroz stjenovit krajolik te završava dolje, daleko u pustinji. Na nekim mjestima to čini tako jasnim i zavodljivim omega oblinama, da vožnja u sedlu motocikla jednostavno nalikuje letenju. Da skratimo, Ducati je za prvu vožnju nove Multistrade V4 Pikes Peak pronašao idealan ambijent u ovim zimskim mjesecima.

Posebna izvedba Multistrade dobila je naziv po dobro poznatoj planini u Coloradu, gdje se od 1915. održava popularna brdska utrka 'do oblaka'. Nedavno, nažalost, s negativnim naslovima kada je Ducati u pitanju, jer je višestruki pobjednik Carlin Dunne upravo ovdje 2019. kobno skončao - na Ducatiju. I otad nitko više ne želi imati motocikle u toj utrci.



Ali od svih Multistrada prodanih prije V4-ere, svaka šesta bila je i verzija Pikes Peak. Sukladno tome, nisu samo Amerikanci željeli takvo novo izdanje u V4-formatu, već i Europljani. Samo, ovaj je put došlo do problema. S potpunim redizajniranjem Multistrade, Ducati je pred sobom imao jedan jedini, ambiciozan cilj - 'spržiti' moćni BMW R 1250 GS u 'dual-segmentu'. Iz tog razloga, Multistrada V4 je morala imati prednji kotač veličine 19 cola koji je podjednako prikladan za off-road i touring vožnju.

A upravo to je stajalo na putu vrlo sportskim ambicijama klasične Multistrade Pikes Peak. Sada su u Bologni morali jednostavno zamijeniti prednji kotač, 'poprskati' V4-izdanje tipičnim Pikes Peak bojama s bijelim poljima i - gotovo! Međutim, za Ducati bi to bilo prelako. Osim 17-colnog kotača i detalja inspiriranih Moto GP-om, novo je izdanje dobilo i nekoliko dodatnih obilježja. Osim veličine prednjeg kotača, to uključuje i izbor materijala. Marchesinijevi kovani kotači od lake legure na vagi pokazuju četiri kilograma manje nego na standardnoj izvedbi. Nekoliko karbonskih dijelova, poput blatobrana i obloge kokpita, kao i odvojeni štitnik ispušnog topa, također su skinuli još nekoliko kilograma.



Ako naručite trkaći auspuh, možete uštedjeti dodatnih pet kilograma. Poluaktivan ovjes iz Öhlinsa radi na isti način kao i na Panigaleu V4 S. Iako je izvedba Pikes Peak zadržala kočne čeljusti Brembo Stylema sa standardne Multice, kočne pločice posuđene su sa superbikea Panigalea. Velika jedinstvena vizualna prepoznatljiva posebnost u odnosu na osnovnu Multicu, uz već spomenutu dimenziju prednjeg kotača, je jednostruka stražnja vilica. Tu je i atraktivna sportska ergonomija, koja je pak osjetna kada zajašete u sedlo Pikes Peaka. Upravljač je znatno ravniji, oslonci za noge su viši i pomaknuti unazad. No to nipošto ne znači da ćete se na Pikes Peaku razvući preko spremnika goriva kao na superbikeu - ovdje jednostavno ima previše mjesta koje je iskorišteno na sasvim drugačiji način. Doduše, osjeti se jasniji naglasak na prednji kotač, ipak je ovo najsportskija verzija Multistrade.



I krećemo, pravac na planinu! Promjenu u odnosu na osnovni model možete odmah osjetiti, no najprije valja proslaviti nesmetani rad nepromijenjenog V4 motora s vršnom snagom od 170 KS u gradskom prometu Palm Springsa. Odziv, okretni moment, promjene stupnjeva prijenosa, kretanje s mjesta, vožnja pri konstantnoj brzini u niskim okretajima - četverocilindraš bez desmodromske kontrole ventila je pogon iz snova. Isprva u načinu vožnje Touring, potom na planini i u Sportu. Potonji se razlikuje po izravnijem odazivu prilikom okretanja ručice gasa. I to je jedan od onih trenutaka koje Pikes Peak slavi, kad napregne mišiće na izlazu iz zavoja te vas stoički mirno ispali na pravcu kao iz katapulta.

No prvi 'aha doživljaj' već čeka na ulazu u zavoj. Tu se točno može osjetiti koje prednosti donosi nova ergonomija u usporedbi sa standardnim modelom. Ili kako manja masa motocikla - posebno rotirajućih masa - utječe na lakoću upravljanja. Ili pak kako neznatno promijenjena geometrija olakšava spuštanje u nagib i do vozača prenosi jasnije povratne informacije s podloge. Pikes Peak se u nagib spušta s divljom odlučnošću, precizno i stabilno prolazi zacrtanom putanjom i nikad se ne čini nesigurnim ili 'klimavim'. Bez napora 'plete' s jedne na drugu stranu te gotovo žudi za zavojima s besprijekornim asfaltom. Upravljivost je nevjerojatna za tako veliki motocikl koji teži 239 kilograma.

 

Pikes Peak izgleda jako pahuljasto na ovoj vrsti ceste, a opet je iznimno stabilan, za što je vjerojatno zaslužan nešto duži međuosovinski razmak (+28 mm) te ravniji kut glave upravljača (+1,25 stupnjeva) s više predtraga (+17,5 mm). Sportski stil, koji je na Pikes Peaku tako očit, nije podržan samo sportskim gumama Pirelli Diablo Rosso IV, već i izvrsnim, podesivim i odlučnim kočnicama u tri razine funkcioniranja ABS-a te zastrašujuće brzim quickshifterom/blipperom.

Elektronika, preuzeta izravno s Panigalea i prilagođena samo za Pikes Peak, također se uklapa u ovu sliku. No isto tako, na Pikes Peaku možete 'krivudati' okolo koristeći jasnu i intuitivnu navigaciju, birati načine vožnje te podešavati pojedinačne parametre kao što su wheelie-control, kočenje motorom ili slide-control. Sve ovo funkcionira tako dobro da, primjerice, na niskoj razini zaštite podizanja na stražnji kotač, gotovo svatko može voziti poput stuntera. Dodajte tome izvrsno podešen Öhlinsov ovjes, koji na prednjoj vilici ima identičan hod od 170 mm preuzet od standardne Multistrade, dok je straga hod skraćen deset milimetara.



Pogled s odmorišta na pustinju u dolini i divlje staze koje vode s ceste lijevo i desno, podsjećaju vas zašto bi možda standardna verzija Multistrade bila bolji izbor za ovaj okoliš. Da, Pikes Peak je gotovo uvijek u nepovoljnijem položaju u usporedbi s Multistradom V4 kada ceste postanu uže i grublje ili čak šljunčane i pješčane. No s druge strane, sportski duh kombiniran s ugodnom ergonomijom zasigurno će ponovno pronaći nemali broj poklonika.

Zaključak
Pikes Peak je sportska avantura i stoga je kao 'dual bike' nedvojbeno najsportskiji te vrste. Mnogo je 'napetiji' od standardne Multistrade i od svakog svog prethodnika. Međutim, takva postavka ujedno smanjuje sve mogućnosti koje nudi model sa 19-colnim prednjim kotačem. Ako vas zanimaju samo asfaltirane zavojite ceste, a volite sjediti visoko, u Pikes Peaku ćete pronaći idealnog partnera.


TEHNIČKI PODACI
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Motor V4 s cilindrima pod 90 stupnjeva, 1158 cm3, 170 KS (125 kW)
pri 10.500 o/min, 125 Nm pri 8750 o/min
Okvir i ovjes Alu-monocoque, upside-down vilica, jednostruka vilica
od aluminija, spremnik goriva 22,0 l, visina sjedala 840–860 mm, masa
sa svim tekućinama 239 kg, gume 120/70 ZR 17, 190/55 ZR 17
Cijena od 234.990 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)