Motorevija
PRETRAGA
2023-12-28 , Autor: Uwe Seitz, Slike: Ducati
Bookmark and Share

Tvrdolinijaši među obožavateljima Ducatija sada napokon mogu prigrliti i Multistradu V4. Jer, u izdanju RS Ducatijev crossover zapravo ima obilje desmodromičkih i sportskih gena



Pikes Peak je do sada među ljubiteljima Multistrade bio izbor za one koji vole slajderima strugati po asfaltu. Nudio je odgovarajući sportski ovjes, prikladnu ergonomiju i prednji 17-colni kotač, te je kao takav uvijek bio spreman za napad na zavoje. No, za tradicionalne 'ducatiste' ovaj model ima veliki nedostatak - klackalice i opruge otvaraju i zatvaraju ventile. “Pravi Ducati mora imati desmodromiku. Onda je to - to!” Vozači Multistrade V4 morali su bezbroj puta tolerirati ovu beskompromisnu izjavu i uz nju prateći podcjenjivački pogled tvrdolinijaša među štovateljima Ducatija. I to obzira na varijantu modela – bazni V4, V4S, Rally ili spomenuti Pikes Peak. Proizvođač s novom izvedbom RS staje na kraj ovom 'prijeziru'.

 

Multistrada V4 RS zapravo je dobila pogonski agregat Desmosedici Stradale V4 iz Panigalea ili Streetfightera, a s njim dolazi i desmodromika. Povrh toga, tu je i kultna suha spojka. Kako bi mogli ocrtati opseg ove tehničke mjere - koja je dobila kraticu RS po uzoru na nekadašnji Monster S4 RS - Ducati nas je ekskluzivno ugostio na trkaćoj stazi. Na RS-a su nam montirali slickove i ispušni sustav Performance iz Akrapoviča, koji je u ponudi originalne dodatne opreme. S njim bi Desmo Stradale V4 u modu Race trebao isporučivati čak 192 KS.

 

Prema navodima osobe odgovorne za projekt RS, superbike-motor iznova je podešen za namjenu u Multistradi. To znači da bi pri normalnoj vožnji na magistralnim cestama u nižem režimu okretaja, motor trebao dobrućudnije reagirati no onaj u V4 Streetfighteru. Ali, isto tako bi se V4 u visokim okretajima trebao početi žestiti na način koji nijedna druga Multistrada ne poznaje. Bez trkaćeg ispuha, motor sa standardnim sustavom Akrapović (s homologacijom na Euro 5+) isporučuje 180 KS pri 12.250 o/min. Sve ovo je svojevrsni odgovor na pitanje zdravog razuma: treba li nam doista crossover-touring motocikl s tolikom količinom snage? Možemo samo zamisliti inženjere kako umjesto smislenog odgovara 'nabacuju' smiješak i podižu srednji prst.

 

Pitanje namjene motocikla može se osporavati i s obzirom na potpuno redizajniran stražnji dio. Pomoćni okvir je izrađen od titana, a kako bi to mogao vidjeti i svaki promatrač, ne samo da sjaji neobojen ispod sjedala već je Ducati na njega, na jasno čitljiv način odmah do točke prihvata, ispisao naziv materijala. Stražnji dio je oštro izrezan, a ručke za suvozača integrirane su u stražnje dijelove oplata koje su dizajnirane isključivo za model RS. Ne treba smetnuti s uma da dijelovi od titana kao takvi štede 2,5 kilograma u usporedbi s dijelovima okvira ostalih Multica. Kad smo već kod okvira - aluminijski monocoque posebno je konstruiran za prihvat prednjeg 17-colnog kotača i ima ravnije postavljenu glavu okvira.

 

Elektronika je također prilagođena sportskoj orijentaciji motocikla, te je u skladu s tim vrlo kompleksna. Može se podešavati sve, od kontrole trakcije do momenta kočenja motora. Zanimljivo: usprkos silnoj 'nerazumnosti' modela RS, stražnja skupina cilindara se isključuje u praznom hodu i mirovanju, čime se emitira manje topline i troši manje goriva.

Ali, došlo je vrijeme da gorivo spalimo bez trunke milosti – na trkalište izlazimo s vrućim slickovima. Montirani su na Marchesinijevim kovanim naplatcima, koji su 2,7 kg lakši od onih standardnih. Veliki se Multi-brod kotrlja vrlo spretno, sada uz podršku kruto podešenog Öhlinsa Smarta EC 2.0. Slickovi zahtijevaju odgovarajući impuls sile, no kada RS-a spustite u nagib tada leži stabilno i čvrsto. Široki upravljač stvara vam osjećaj kao da držite bika za rogove, osjećate se moćno i u potpunosti vladate situacijom.

 

Odaziv na gas je vrlo izravan, a motor već u prvim krugovima otkriva svu svoju gracioznost. U uskim se zavojima traži umjereno ugađanje pri nižim okretajima, no kada dođete na ravninu, iznad 7500 o/min nastaje pakao. RS leti po trkalištu kao da mora sustići Ducatijevog MotoGP prvaka Pecca Bagnaiju. Motor se vrti i do 13.000 okretaja u minuti, stupnjevi u mjenjaču klize uz pomoć quickshiftera, a trkaći sustav tutnji svom silom. Došlo je vrijeme da probamo i kočnice! Bez pretjerivanja, one su na razini superbikea.

 

Pod djelomičnim opterećenjem i tijekom vožnje u sporijem tempu, u trenutku dok prebacujete visoki motocikl s jedne na drugu stranu, možete čuti zujanje suhe spojke. Bizaran scenarij, ali svakim sljedećim krugom postaje sve zabavniji. U trenutku kada smo ostali bez daha, ne samo da spuštamo brzinu niže u glavi, već biramo i cestovni mod vožnje. I da, sada se možete komforno kotrljati stazom, odziv na gas je puno smireniji. Možete zapravo zamisliti kako ćete 'puzati' po magistrali. Stvarno, zar će zaista biti takvih koji će na RS-u 'puzati' cestom? Nismo skloni povjerovati tome, i nećemo se sada baviti time, barem ne dok su gume još tople! Vraćamo mod Race i ponovno napadamo. Ali oprezno, jer ovo Ducatijevo pokazivanje nerazuma ima i svoju cijenu. Vjerovali ili ne, RS-u do cifre od 40.000 eura nedostaje tek – 110!


TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni V4-motor s kutom od 90 stupnjeva između cilindara, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači i klackalice, desmodromika, pulu-suhi karter, ubrizgavanje 4 x Ø 52 mm, regulirani katalizator, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 81,0 x 53,5 mm
Obujam 1103 ccm
Snaga 180 KS (132 kW) pri 12.250 o/min
Okretni moment 118 Nm pri 9500 o/min

Okvir i ovjes
Aluminijski monocoque, prednja vilica upside-down promjera 48 mm, podesivo stlačivanje opruge i elektronski podesivo ublažavanje, stražnja jednostruka aluminijska vilica, direktno montiran amortizer, elektronski podesivo stlačivanje opruge i ublažavanje, sprijeda dvostruki diskovi promjera 330 mm i čeljust četiri klipa, straga disk promjera 265 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, kontrola trakcije, ABS za zavoje

Kotači i gume
Kovana alu-legura 3.50 x 17; 6.00 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 190/50 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak n.p., kut glave okvira 64,3 stupnja, hod sprijeda/straga 170/170 mm, visina sjedala 840–860 mm, masa n.p., spremnik goriva 22 litre
Garancija četiri godine
Boje bijelo-crvena
Cijena 39.890 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Gilera Runner 50 SP Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Aprilia shiver 750 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.