Motorevija
PRETRAGA
2018-01-17 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Svaki treći prodani Ducati u svijetu je Scrambler! Odnedavno je u ponudi izvedenica Desert Sled koja bi trebala dodatno osnažiti ponudu 'podbrenda' iz Bologne. Može li uspjeti u tome?



Nije prošlo ni dvije godine od lansiranja Scramblera, a Ducati je oko njega već izgradio potpuno novi univerzum. I dok su ljubitelji klasike i retro stila u inozemstvu tu ideju prihvatili s oduševljenjem, euforija je glede ovog modela u Hrvatskoj - izostala. Naime, u prvom je valu nekoliko Scramblera pronašlo put do novih vlasnika, no s vremenom se cijela ideja nekako utopila u sivilo naše moto svakodnevice.



No, Ducati nam je pripremio još jednu zanimljivu interpretaciju svog purističkog modela, slikovitog naziva - Desert Sled. O čemu se zapravo radi? Riječ je o naizgled pitomom i skladnom motociklu koji gaji ozbiljne terenske ambicije. Treba odmah reći da će vozači niži od 1,75 teško zajahati ove 'pustinjske sanjke', jer udobno i ergonomski sjajno oblikovano sjedalo postavljeno je na visokih 860 mm. U opciji se, naravno, nudi i ono niže (dva cm), što ne čudi jer je ponuda dodatne opreme kod Scramblera općenito - vrlo bogata.



Upravljač fino leži u rukama, no za naš je ukus ipak malo previše pomjeren prema naprijed. Naime, pozicija bi bila još opuštenija da se sjedi uspravnije. Iako Desert Sled njeguje spartansku filozofiju, sa svim tekućinama na vagi pokazuje nešto više od 210 kg, što nije malo.

No, u vožnji to ne smeta, motocikl se vozi lako i ugodno, bez nekih napora. Doduše, naporno bi vam moglo biti jedino privikavanje na terensku konturu Pirellijevih pneumatika Scorpion Rally STR, koje su montirane na žbičane kotače koji se koriste i na Multistradi 950. S istog je modela preuzeta i 25 mm duža stražnja vilica koja međuosovinski razmak postavlja na velikih 1505 mm. Naravno, sve te izmjene tražile su i kvalitetan ovjes s većim hodom koji će na terenu 'popeglati' silne neravnine. Tako smo prvi put na jednom Scrambleru dobili vilicu upside-down - promjera je 46 mm, potpuno je podesiva i dolazi iz kuće Kayaba.



Cijelih 238 mm udaljenosti od tla trebalo bi biti dostatno za povremene terenske izlete, no treba biti oprezan. Naime, kratak aluminijski štitnik motora ne pokriva prednji cilindar i ispušnu granu, što u malo zahtjevnijim situacijama može biti vrlo problematično. Isto tako, pomalo je neintuitivno navođenje kroz meni radi isključivanja ABS-a, što će vam na terenu - itekako trebati. A trebat će vam i dobre kočnice. Stražnja je oštra i izravna, dobro funkcionira na makadamu, dok prednja ipak djeluje suviše 'spužvasto'.



Bez obzira na sve, većinu vremena vozači Desert Sleda će na kraju ipak provoditi na cesti, što u konačnici ovome V2 obujma 800 ccm itekako odgovara. Zavoje prolazi neutralno i oblo, primanje gasa je nježno i precizno, a vibracije neprimjetne. Priznajemo, visoke okretaje nismo forsirali ni u jednom trenu, jer oni ovom Scrambleru nisu ni potrebni. Sve se događa u donjim i srednjim režimima, gdje je uzorita kultura rada agregata potpomognuta vrlo linearnim razvojem snage.

U šestoj se brzini može voziti 80 km/h, no ispod toga V2 počinje neugodno zatrzavati. Otprilike, sve ispod 3500 o/min ne funkcionira kako treba, a razlog zbog kojeg smo rekli 'otprilike' jest teško čitljiv digitalni brojač okretaja. Ostalo? Spojka je vrlo ugodna i meka, mjenjač ponekad zaluta u prazan hod između druge i treće brzine, ispuh zvuči suviše decentno, a airbox pak ugodno agresivno.



Desert Sled je na svjetskoj razini vrlo važan dio Ducatijeve slagalice koji bi - iako je iz programa eliminirao izvedbu Urban Enduro - trebao dodatno pojačati prodaju Scramblera. A u Hrvatskoj? S cijenom od 90 tisuća kuna, unatoč zanimljivoj ideji te vrlo korektnoj izvedbi, teško da će ikad postati nešto više od zanimljivog nišnog modela.


Razlike u odnosu na Scrambler Classic:

- novi ovjes, s hodom od 200 mm sprijeda/straga
- pojačani cjevasti čelični okvir, 25 mm produžena stražnja vilica
- veći međuosovinski razmak, veća udaljenost od tla
- žbičani kotači sprijeda/straga (19-/17-cola), nove gume Pirelli Scorpion Rally STR
- izmijenjeni ispuh izrađen od nehrđajućeg čelika
- enduro blatobrani sprijeda/straga
- aluminijski štitnik motora
- mreža na prednjem svjetlu (homologirana)
- nova kontura sjedala
- širi upravljač s cross-pojačanjem
- izmijenjeni oslonci za noge, poluga kočnice i nosač tablice




Tehnički podaci

Motor
Zrakom/uljem hlađeni V2, jedna bregasta osovina u glavi pokretana zupčastim remenom, dva ventila po cilindru, desmodromika, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 50 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 490 W, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 88 x 66 mm
Obujam 803 ccm
Kompresija 11,0:1
Snaga 75 KS (55,0 kW9 pri 8250 o/min
Okretni moment 68 Nm pri 5750 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, prednja vilica upside-down promjera 46 mm, potpuno podesiva, klasična aluminijska stražnja vilica, monoamortizer, direktno vezan, podesiv po stlačivanju opruge i povratu

Kočnice
Sprijeda disk promjera 330 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 245 mm i čeljust s dva klipa, ABS

Kotači i gume
Žbičani alu-naplatci, 3,00 x 19; 4,50 x 17
Gume 120/70 R 19; 170/60 R 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1505 mm, kut glave okvira 66 stupnjeva, predtrag 112 mm, hod sprijeda/straga 200/200 mm, visina sjedala 860 mm, suha masa 191 kg, ukupna dopuštena masa 390 kg, spremnik goriva 13,5 litara

Garancija dvije godine
Boje crvena, bijela
Cijena 89.990 kuna (red)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R