Motorevija
PRETRAGA
2023-09-27 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Jorg Kunstle
Bookmark and Share

Moderniji, lakši, privlačniji. Može li Scrambler modelske godine 2023. još uspješnije spajati prošlost i sadašnjost? 



Urbana legenda kaže da je jedan od prvih kupaca Ducatija Scramblera u Hrvatskoj bio - skejter! Bila je to ljubav na prvi pogled, no zanimljivo je da ga sve do pojave 'kulera u žutom odijelu' motocikli uopće nisu zanimali. 'Ducatisti' na spomen ove anegdote zasigurno rabe vrlo pogrdne konotacije, no činjenica jest da je Scrambler od samog početka bio zamišljen za neku drugu publiku.

U redu, možda ne baš za skejtere, ali recimo za - hipstere. Znate, to su oni tipovi koji za sebe vole misliti da su stilski individualisti, 'wannabe' društvena elita koja gricka tost od avokada i pazi da im je svaka dlaka na bradi uredno podšišana. Uz to, sama njihova pojava čini svijet šarenijim i kreativnijim, a ako još pritom jašu Ducati Scrambler, tada su ga obogatili i prstohvatom duhovnosti i retro šarma.



No dosta patetike i spustimo se u realni svijet. Ducatijeva obitelj Scramblera nikada nije bila zamišljena kao elitistička ili površna, a poglavito ne u okviru moderne reinkarnacije 2014. godine. Skladan vintage dizajn baziran je na originalu iz 1962., a pogon je povjeren provjerenom, zrakom hlađenom V2. Isti ne stremi visokim performansama koje su u međuvremenu postale tipične za ovu marku.

Recept se pokazao iznimno uspješnim, Scrambler je u prvom izdanju prodan u gotovo 100.000 jedinica. Kako bi osigurali nastavak ove uspješne priče, u Bologni su temeljito doradili modele od 800 ccm. Koliko temeljito? Ducati govori o 70 posto izmijenjenih dijelova u odnosu na prethodnika (vidi izdvojeni dio). Ukratko, Ducatijeva namjera bila je učiniti novi Scrambler modernijim, lakšim, privlačnijim.

 

I prije naše prve vožnje, dok ga gledamo, svjesni smo koliko je Scrambler profitirao ovim redizajnom u smislu privlačnosti. Nudi se ukupno 11 kombinacija boja, na čemu bi pozavidio i dizajnerski tim Benettona u najboljim danima. Devet boja pak pripada baznom modelu Icon, koji smo imali prilike provozati, dok su dvije ekskluzivne boje rezervirane za modele Nightshift i Full Throttle. Isti će se za kupce pokušati izboriti na račun niskog upravljača i posebnih dodataka poput žbičanih kotača, quickshiftera ili ispuha Termignoni. Doplata? 1700 eura, bez obzira o kojem se radilo.



Unatoč inflaciji elektronike, Scrambler i dalje njeguje formu ugodne 'stare škole' i u svojoj je filozofiji sveden na najnužnije. Čak i pri manevriranju na mjestu odaje dojam iznimne lakoće kretanja i upravljivosti. Talijani su u odnosu na prethodnika uštedjeli četiri kilograma, dobrim dijelom na novim lijevanim naplatcima te revidiranom paketu spojke koji sada zahtijeva još manje sile pritiska. Isprobali smo tijekom vožnje - dovoljan je jedan prst da biste privukli polugu spojke. 

Dobar je to preduvjet za vožnju u gradskom režimu, a od pomoći je i usko, ali i iznenađujuće ugodno sjedalo čiji je gornji rub na umjerenih 795 milimetara iznad asfalta. Za posebno duge ili kratke ekstremitete, postoje opcijski jastučići s visinom sjedala od 780 ili 810 milimetara. Iako je motocikl očigledno manjih gabarita, vozači visoki 185 cm će se na njemu osjećati iznenađujuće uredno, čak i na standardnom sjedalu. To prvenstveno ide na račun njegove dužine te rezultirajućom velikom slobodom kretanja.

Pritiskom na elektropokretač, Desmodue oživljava i pritom se glasa vrlo konkretno, jezgrovito. Odsad reagira na komandu gasa putem sustava ride-by-wire, i to vrlo izravno a opet vrlo uglađeno. Zahvaljujući ovom ažuriranju, dva moda vožnje - uključujući kontrolu proklizavanja podesivu u četiri razine - dostupna su i na najjeftinijem Ducatiju u modelskoj ponudi. U modu Road, okretanje ručice gasa nježno se pretvara u akceleraciju, a kontrola proklizavanja intervenira rano, osobito na skliskim površinama.

 

Visok i širok upravljač opušta vozača te mu daje osjećaj pune kontrole. Jasno, sve to čini bez nuspojave pasivnosti i odvojivosti od motocikla. U pratnji ugodnih V-Twin vibracija i punašnom pucketanju iz ispuha pri otpuštanju gasa, jurišamo od zavoja do zavoja, ležerno prebacujući stupnjeve unutar preciznog mjenjača. Doduše, uz odmjerenu upotrebu uglađene spojke, jer testni motocikl nije bio opremljen (opcijskim) quickshifterom. Šteta, jer brze promjene stupnjeva prijenosa zasigurno bi nadogradile živahan karakter V2-Desma. Naravno, nauštrb purizma, no ponekad se evolucija isplati.



Kad smo već kod evolucije, 'roštiljanje' desne noge je na novom Iconu stvar prošlosti. Modificirana ispušna grana više nema velike 'petlje' na desnoj strani motora pa sada zrači osjetno manje topline u ovom području. Optimizirana unutrašnjost motora također sprječava razvoj pretjerane topline. Odlično, jer ono što manje smeta u žustroj vožnji magistralnim cestama, zasigurno je od velike pomoći u gradu. Magistralna cesta? Da, 'Lifestyle-Dukca' smo provozali na vijugavim alpskim cestama i otkrili da se u modu Sport 'konji' oslobađaju znatno spontanije, dok kontrola proklizavanja opreznije 'baca sidro'.

 

Pritom Pirellijev MT 60 RS dobroćudno i iznenađujuće kasno najavljuje svoj limit. Živahno jezgroviti V-Twin naglašeno pojašnjava - 73 KS upareno sa suhom masom od 185 kilograma i pristojnim, iako ne posebno osjetljivim ovjesom, apsolutna su jamstva zabave na zavojitoj magistrali. Posebice jer oslonci za noge dotiču asfalt samo ako se motocikl vozi vrlo ambiciozno. Brembova čeljust snažno usporava sprijeda i uvijek se dozira sigurno i precizno. Još malo o ovjesu. Provjerene Kayabine komponente uzorito funkcioniraju i sprijeda i straga. Amortizer, koji je sada postavljen središnje straga, sugerira nešto osjetljiviji odziv, no u principu je dostatan za ovaj koncept i namjenu. Sve zajedno zvuči vrlo ozbiljno? Koristit ćemo politički korektan rječnik - na Scrambleru će se podjednako dobro snaći skejteri, hipsteri i - Ducatisti.


Zaključak
Moderna elektronika i olakšana konstrukcija dobre su predispozicije za mali Scrambler. Pritom i dalje ostaje autentičan retro motocikl s visokim faktorom zabave i uporabne vrijednosti. Unatoč sustavima pomoći prilagođenim početnicima, i profesionalci će na njemu pronaći osvježavajući, spartanski doživljaj vožnje.




Što je novo?

Tehnika
- Ride by wire za bolji odziv na komandu gasa i prošireni paket elektronike
- Ispušni sustav s novom formom ispušnih grana radi smanjenja zračenja topline
- Spojka s manjom uporabnom silom i olakšanim komponentama
- Kotači manje mase i novog dizajna
- Okvir i stražnja vilica su olakšani, smanjen kut glave okvira, monoamortizer smješten centralno umjesto bočno
- Motor je lakši 2,5 kg zahvaljujući lakšoj spojci i modificiranom mjenjaču
- Smanjenje mase motocikla za četiri kilograma u odnosu na prethodnika

Elektronika
- 4,3-inčni TFT-displej s novim opsluživanjem
- Dva moda vožnje: road i sport
- Kontrola trakcije podesiva u četiri stupnja (s mogućnošću isključivanja)
- Quickshifter na Iconu i Nightshiftu uz nadoplatu, na Full Throttleu serijski
- LED-svjetlo s funkcijom dnevnog svjetla u markantnom dizajnu

Ergonomija i dizajn
- Upravljač postavljen niže i bliže vozaču
- Spremnik goriva i sjedalo su novog oblika
- 'Colour-kits' kao opcija



TEHNIČKI PODACI
Ducati Scrambler Icon

Motor
Zrakom hlađeni V2 s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, po jedna bregasta osovina u glavi motora pokretana zupčastim remenom, dva ventila po cilindru, desmodromika, klasičan karter, ubrizgavanje (50 mm), regulirani katalizator, alternator 490W, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 88 x 66 mm
Obujam 803 ccm
Kompresija 11,0:1
Snaga 73 KS (54 kW) pri 8250 o/min
Okretni moment 67 Nm pri 7000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down promjera 41 mm, stražnja aluminijska vilica, monoamortizer, direktno montiran, podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 330 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 245 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura, 3,00 x 18, 5,50 x 17
Gume 110/80 r18, 180/55 R17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1449 mm, kut glave okvira 66 stupnjeva, predtrag 108 mm, hod sprijeda/straga 150/150 mm, visina sjedala 795 mm, masa praznog vozila 185 kg, ukupna dopuštena masa 365 kg, spremnik goriva 13,5 litara
Garancija dvije godine
Boje žuta, crna, crvena
Cijena od 11.890 eura/89.585 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Gilera Runner 50 SP Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBF 600 N BMW K 1600 GTL (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Aprilia shiver 750 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.