Motorevija
PRETRAGA
2019-04-10 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Dunlop
Bookmark and Share

Sve što trebate znati o novoj sportskoj gumi – donosimo odgovore iz prve ruke



Za koje je motocikle namijenjen?

Tržište novih motocikala u posljednjih se desetak godina radikalno promijenilo. Vozači, motocikli, klase – ništa više nije isto kao prije, pa su otud i ciljevi novih guma potpuno drukčiji no kod prethodnika. Nasljednik SportSmarta 2 Max namijenjen je za sportske motocikle (vožnja na cesti), super-nakede, nakede pa i za tourere. Ovima posljednje spomenutima se sa SportSmartom Mk3 bitno unaprjeđuje lakoća upravljanja i agilnost. Čak 19 modela na koje cilja Dunlopova hipersportska guma nalazi se u top 50 prodaje na europskom tržištu. Samo neki od njih su: Yamaha MT-07, Kawasaki Z 900, Yamaha MT-09, Yamaha Tracer 700 i 900, BMW F 800 GT, ST i R, Suzuki GSX-S 1000, BMW S 1000 XR itd.



Što nudi?
Dunlopova hipersportska guma je premium proizvod koji je u 90 posto slučajeva namijenjen za cestovnu uporabu, no ne isključuje i poneki hobi izlet na trkalište (amateri). U sebi sjedinjava vrhunska vozna svojstva, stabilnost na pravcu kao i u nagibu, a zanimljivo je da je na mokrom bolji od sport-touring guma starije generacije (prije kojih desetak godina).



Kako se vozi?
SportSmart Mk3 smo u ranim jutarnjim satima isprobali na zavojitim cestama u okolici Barcelone, i to na svježim proljetnim temperaturama. Cesta je bila hladna, na nekim dijelovima koji su u hladovini i mokra, no to nam nije smetalo. Guma vrlo brzo dolazi na radnu temperaturu te nudi obilje gripa, u što smo se uvjerili vozeći snažni BMW S 1000 XR. Na BMW F 800 GT-u se pak doimala vrlo sigurnom i agilnom, te iznad svega i stabilnom - pogotovo na pravcu. Unatoč tome što je prvenstveno razvijena za cestovnu uporabu, u tri sessiona po 15 minuta smo se mogli uvjeriti da funkcionira i na trkaćoj stazi. Testni Z 900 je na prednjem i stražnjem dijelu imao gripa i više no što mu je potrebno, no s vremenom se osjećalo da ipak pomalo 'gubi dah'.



Koliko brzo se troši?
Naravno, tempo trošenja gume ovisi o konkretnom motociklu te o načinu vožnje, no u globalu Dunlop kaže da je trajnost SportSmarta Mk3 na 70 posto sport-touring gume Roadsmart 3. Dakle, 'u igri' bi trebalo biti sigurnih 10.000 km, što je u rangu cestovne sportske gume sjajan rezultat. No, o trajnosti ćemo ipak moći više reći nakon našeg tradicionalnog usporednog testa guma kojeg ćete moći pročitati u svibanjskom izdanju Motorevije.



Na koji se pritisak pumpaju?
Sprijeda 2,2 do 2,4 bara, straga 2,5 do 2,7 – na 'hladno' naravno. Zanimljivo je da SportSmart Mk3, kako bi na cesti mogao pružati vrhunske performanse u svim uvjetima, ima visok udjel silike u mješavini. Naravno, zbog toga se guma u ekstremnim uvjetima tj. na trkaćoj stazi i puno brže zagrijava. Primjerice, tijekom test-vožnje na stazi nedaleko od Barcelone pritisak u gumama je nakon 15 minuta 'skočio' za 0,6 bara.




Dimenzije i cijene:

Sprijeda:
120/70 ZR17 = 921 kuna

Straga:
180/55 ZR 17 = 1361 kuna
180/60 ZR 17 = 1428 kuna
190/50 ZR 17 = 1457 kuna
190/55 ZR 17 = 1486 kuna
200/55 ZR 17 = 1511 kuna

Sve dimenzije i cijene Dunlopovih guma možete provjeriti klikom na LINK












Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.