Motorevija
PRETRAGA
2025-09-22 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPS
Bookmark and Share

Isprobali smo hipersportsku gumu prvenstveno namijenjenu za sportske motocikle, nakede i crossovere od 600 do 1000 ccm



Dunlopov SportSmart je oduvijek bio klasificiran kao hipersportska guma koja je u 90 posto namijenjena za cestovnu uporabu dok preostalih 10 posto pokriva povremene odlaske na trkalište. Za koje je vrste motocikala prikladna u najnovijem izdanju pod oznakom Mk4? U prvom redu za sportske motocikle (600 do 1000 ccm), potom za nakede i hypernakede te sve popularnije crossovere.

 

Novosti? SportSmart Mk4 po Dunlopovim navodima nudi primjetnu nadogradnju performansi u usporedbi sa svojim prethodnikom. Kombinacija optimizirane gumene smjese i dokazanih tehnologija poput 'MultiTreada' čini je idealnom za potrebe vozača čiji je primarni teren zavojita magistralna cesta. Koliko je u toj mješavini 'sportskog duha'? Ako je suditi po prethodniku, prilično puno, no treba imati na umu da su iznad SportSmarta Mk4 unutar kuće rangirane čak tri još 'sportskije' gume: SportSmart TT, GP Racer D212 i D213 GP Pro.

 

Revidirana smjesa SportSmarta Mk4 bazirana je na naprednim polimerima i optimiziranoj smjesi silicijevog dioksida, a konstruirana je za pružanje izvrsnih performansi, kako na mokrom tako i na suhom. Odgovara li to stvarnosti? Naši dojmovi su već nakon prvih 1000 km s novim SportSmartom Mk4 bili vrlo pozitivni. Naime, već od prvih metara vožnje novi Dunlop impresionira vrlo dobrim povratnim informacijama. Vrlo se lako navodi u nagib, a također je i vrlo okretna prilikom mijenjanja pravca.

 

Povratne informacije, handling i neutralnost su očite kvalitete novog Dunlopovog sportaša, a pri kočenju u nagibu javlja se minimalan moment uspravljanja. Isto tako, vrlo brzo stječete povjerenje u grip i na mokrome. Posebno prednja guma pruža dobar osjećaj prianjanja u nagibu, a trakcija pri ubrzavanju na ravnome je vrhunska. Do sada smo na njoj prevezli 4500 km, pa možemo nešto više reći i o trošenju. Guma pokazuje tragove jednolikog trošenja i pri tom ne gubi značajno na voznim svojstvima, tj. (pod)jednako je agilna i upravljiva kao prvog dana.

 

Dubina profila se za sada nije spustila niti ispod polovice, što znači da je Dunlop definitivno poradio i na 'trajnosti' SportSmarta Mk4, koji je po tom pitanju gotovo uz bok sport-touring modelu unutar kuće - Roadsmartu 4. Ono po čemu nije uz bok sport-touting gume je vrijeme potrebno za postizanje radne temperature. Naime, kao i svaka prava sportska guma, i SportSmart Mk4 treba nekoliko kilometara vožnje da bi funkcionirao optimalno. Naravno, ovo govorimo iz aspekta ljetnih temperatura, pri hladnijem vremenu će trebati znatno više da bi se zagrijale.

Dostupne dimenzije:
120/70ZR17 (58W)
160/60ZR17 (69W)
180/55ZR17 (73W)
190/50ZR17 (73W)
190/55ZR17 (75W)
200/55ZR17 (78W)
Više informacija na www.unikomerc.hr

***Print ekskluziva***
Usporedbu Dunlopa SportSmarta Mk4 s izravnim konkurentima poput Michelina Powera 6, Metzelera M9 RR-a, Pirellija Diablo Rossoa IV, Bridgestonea S23 i Continentala SportAttacka 4 možete pročitati u Motoreviji 168.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré KTM 690 Duke Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda CBF 600 N Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha FJR 1300 AS Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT BMW S 1000 RR Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Aprilia Pegaso 650 I.E. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki KLE500 2005- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)