Test | Dunlop SportSmart MK4: Gladan zavoja
Isprobali smo hipersportsku gumu prvenstveno namijenjenu za sportske motocikle, nakede i crossovere od 600 do 1000 ccm
Dunlopov SportSmart je oduvijek bio klasificiran kao hipersportska guma koja je u 90 posto namijenjena za cestovnu uporabu dok preostalih 10 posto pokriva povremene odlaske na trkalište. Za koje je vrste motocikala prikladna u najnovijem izdanju pod oznakom Mk4? U prvom redu za sportske motocikle (600 do 1000 ccm), potom za nakede i hypernakede te sve popularnije crossovere.
Novosti? SportSmart Mk4 po Dunlopovim navodima nudi primjetnu nadogradnju performansi u usporedbi sa svojim prethodnikom. Kombinacija optimizirane gumene smjese i dokazanih tehnologija poput 'MultiTreada' čini je idealnom za potrebe vozača čiji je primarni teren zavojita magistralna cesta. Koliko je u toj mješavini 'sportskog duha'? Ako je suditi po prethodniku, prilično puno, no treba imati na umu da su iznad SportSmarta Mk4 unutar kuće rangirane čak tri još 'sportskije' gume: SportSmart TT, GP Racer D212 i D213 GP Pro.
Revidirana smjesa SportSmarta Mk4 bazirana je na naprednim polimerima i optimiziranoj smjesi silicijevog dioksida, a konstruirana je za pružanje izvrsnih performansi, kako na mokrom tako i na suhom. Odgovara li to stvarnosti? Naši dojmovi su već nakon prvih 1000 km s novim SportSmartom Mk4 bili vrlo pozitivni. Naime, već od prvih metara vožnje novi Dunlop impresionira vrlo dobrim povratnim informacijama. Vrlo se lako navodi u nagib, a također je i vrlo okretna prilikom mijenjanja pravca.
Povratne informacije, handling i neutralnost su očite kvalitete novog Dunlopovog sportaša, a pri kočenju u nagibu javlja se minimalan moment uspravljanja. Isto tako, vrlo brzo stječete povjerenje u grip i na mokrome. Posebno prednja guma pruža dobar osjećaj prianjanja u nagibu, a trakcija pri ubrzavanju na ravnome je vrhunska. Do sada smo na njoj prevezli 4500 km, pa možemo nešto više reći i o trošenju. Guma pokazuje tragove jednolikog trošenja i pri tom ne gubi značajno na voznim svojstvima, tj. (pod)jednako je agilna i upravljiva kao prvog dana.
Dubina profila se za sada nije spustila niti ispod polovice, što znači da je Dunlop definitivno poradio i na 'trajnosti' SportSmarta Mk4, koji je po tom pitanju gotovo uz bok sport-touring modelu unutar kuće - Roadsmartu 4. Ono po čemu nije uz bok sport-touting gume je vrijeme potrebno za postizanje radne temperature. Naime, kao i svaka prava sportska guma, i SportSmart Mk4 treba nekoliko kilometara vožnje da bi funkcionirao optimalno. Naravno, ovo govorimo iz aspekta ljetnih temperatura, pri hladnijem vremenu će trebati znatno više da bi se zagrijale.
Dostupne dimenzije:
120/70ZR17 (58W)
160/60ZR17 (69W)
180/55ZR17 (73W)
190/50ZR17 (73W)
190/55ZR17 (75W)
200/55ZR17 (78W)
Više informacija na
www.unikomerc.hr
***Print ekskluziva***
Usporedbu Dunlopa SportSmarta Mk4 s izravnim konkurentima poput Michelina Powera 6, Metzelera M9 RR-a, Pirellija Diablo Rossoa IV, Bridgestonea S23 i Continentala SportAttacka 4 možete pročitati u Motoreviji 168.
Zajednica | Komentari