Motorevija
PRETRAGA
2017-10-25 , Autor: Ante Radić, Slike: fact
Bookmark and Share

Lagani funbike poput Yamahe MT-07 nije posebno osjetljiv na promjenu guma, ali u određenim slučajevima vozna dinamika može dodatno profitirati



Gume su oduvijek pitanje osobnog ukusa. Jedni vozači žele puno gripa za sportsku vožnju u dobrim uvjetima, drugi žele sigurno prianjanje u svim uvjetima, uključujući hladno i mokro. Treći pak preferiraju maksimalnu stabilnost pri visokim brzinama, a četvrti stavljaju naglasak na upravljivost i agilnost. U slučaju Yamahe MT-07, standardni Bridgestone S20 'M' zasigurno predstavlja dobar kompromis, uz manje slabosti u poglavlju upravljivosti, odnosno preizražen efekt naglog padanja u nagib.

Konkurencija to radi nešto bolje. Primjerice, vozači koji žele dobre allround karakteristike, s Michelinom bi lako mogli pronaći svoju sreću - to je guma koja naglašava Yamahin funbike-karakter. Ista priča vrijedi i za Continental, koji doduše nije prvak po pitanju trajnosti. Dunlop i Metzeler su u svakom slučaju alat za iskusnije vozače koji često drže gas otvoren do kraja.



Bridgestone S20 ‘M’



Vozne osobine u cijelom rasponu nagiba nisu sasvim neutralne. U početku, na ulazu u zavoj, motocikl pada u nagib prirodno, a zatim se naglo obrušava što neke vozače može neugodno iznenaditi. Iako joj trajnost nije jača strana, riječ je o gumi koja nema izraženih slabosti. Na mokrome je uvjerljiva te pruža sasvim dovoljno gripa. Cijena za set 1850 kn.


Continental Road Attack 2 Evo



Agilna, upravljiva, precizna - Road Attack 2 pokriva širok dio spektra za cestovnu uporabu. Rezerve gripa su velike, pa je lako postrugati graničnike na nožnim osloncima. Također, za pohvalu su povratne informacije ‘na hladno’, a nije loša ni na mokroj podlozi, iako se smjestila iza Michelina i Pirellija. Nažalost, trošenje gaznog sloja je ubrzano. Cijena za set 2030 kn.


Dunlop Sportsmart 2



Izuzetno sportski nastrojenoj gumi treba dulje vremena da postigne radnu temperaturu, ali tada pruža iznimnu količinu gripa. Djeluje neutralnije od Bridgestonea S20, uz nešto izraženiji efekt uspravljanja pri kočenju u nagibu. Grip na mokrome je osrednji, tu je Bridgestone korak ispred. Prednosti poput stabilnosti i gripa u nagibu cijenit će dinamični vozači. Cijena za set 1748 kn.


Metzeler M7RR



M7RR vrlo brzo postiže radnu temperaturu i pruža veliku količinu povratnih informacija. Njeni su najjači aduti upravljivost i preciznost. Efekt naglog obrušavanja u nagib kudikamo je manje izražen nego u slučaju Bridgestonea, uz blaži efekt uspravljanja pri kočenju u nagibu. Grip na mokrom je prosječan - tu su S20 i Sportsmart nešto bolji. Cijena za set 1976 kn.


Michelin Pilot Road 4



Upravljivost i preciznost su vrlo dobri, gotovo na razini Continentala, a pritom su povratne informacije transparentnije. Kada nožni oslonci počnu strugati o asfalt, još uvijek postoji rezerva gripa. Karakteristike na mokroj podlozi su maestralne, a impresivna je i po pitanju trajnosti. No, napola potrošena guma počinje osjetno gubiti na preciznosti upravljanja. Cijena za set 1904 kn.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R