Motorevija
PRETRAGA
2017-05-17 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Konkurencija je Hondu natjerala da 2000. godine lansira potpuno novi Fireblade



Bila su to teška vremena za Hondu Fireblade. Yamaha YZF-R1 je već dvije godine dominirala tržištem maksi sportaša, a Suzuki je vratio stari sjaj marke. Oduševio je potpuno novom izvedbom GSX-R-a 750, a već tada smo znali da – kako to već ide kod Suzukija - iduće godine stiže i snažnija inačica Gixxera. Uz to, pregovori o novim pravilima u SBK-u su bili u punom jeku. Tadao Baba i njegov tim zasigurno u tim vremenima nisu spavali, jer pred njima je bio jasno postavljen cilj – vratiti Firebladea u vrh.



Honda je tada u klasi 250 (NSR- i RS-serije) eksperimentirala sa postavljenjem stražnje vilice na kućište motora tj. blok, pa je po istom principu to odradila i na Firebladeu. Rezultat ove tehnikalije – produžavanje stražnje vilice (stabilnost) i ušteda na masi. No, SC 44 će prije svega ostati karakterističan po dva tehnička detalja – prednji 16-colni kotač napokon je zamijenjen 17-colnim, dok je klasična prednja vilica ustupila mjesto upside-downu. Fireblade je tako napokon bio na razini konkurencije, jer i obujam je dignut na 929 ccm (kraći hod klipova) a motor je opremljen i elektronskim ubrizgavanjem goriva. Unatoč tome, na mjerenju snage teško je uspio istiskati deklariranih 147 KS.



Model SC 44 odradio je i famozni test izdržljivosti na 50.000 km. Prenosimo sedam detektiranih nedostataka, ali i Hondina službena očitovanja o spomenutim problemima:

1. O visokoj potrošnji potrošnji goriva na 50.000 km (7,8 l/100 km)
Honda odgovara: Ugradnjom elektronskog ubrizgavanja goriva željeli smo postići optimalan razvoj snage i uglađen odgovor na dodavanje gasa. Uz to, želimo da ispušne norme budu unutar dopuštenih vrijednosti. Što se tiče potrošnje, možemo reći da smo u razvoju rasplinjača dostigli vrlo visoku tehničku razinu, koju sa sustavom ubrizgavanja tek trebamo dostići. Dakle, skromna potrošnja modela SC 33 postaje standard kojem težimo u budućnosti. No, nemojmo zaboraviti da je ukupni prijenos kod modela SC 44 pet posto kraći nego na prethodnom modelu.

2. O vibracijama
Honda odgovara: Porastom snage porasle su i vibracije, a na to smo, dakako, i računali. Sve reklamacije detaljno ćemo istražiti.

3. O izbijanju upravljača (kickback)
Honda odgovara: Stabilnost pri visokim brzinama Hondi je vrlo važna. Mi ipak mislimo, što se tiče problema zvanog kickback, da je SC 44 vrlo uspješan kompromis.

4. O manjku snage
Honda odgovara: Žalimo zbog nesporazuma i pogrešne interpretacije našeg mjerenja po normama DIN koje je pokazalo 151 KS. Na kraju je izmjereno i homologirano 147 KS, prema normama ECE 95/1. Dosad smo vrlo uspješno branili tu brojku i dokazali je na mjernim uređajima u okviru dopuštenih tolerancija.

5. O tragovima istrošenosti na klipovima i cilindrima

Honda odgovara: Ta optička pojava poznata nam je i nije nikakav problem, nije potrebna izmjena klipova. Radimo na poboljšanjima jer želimo da svi dijelovi motora budu u besprijekornom stanju kao, primjerice, bregaste osovine, ventili i spojka.

6. O defektu podešavanja povrata na stražnjem amortizeru

Honda odgovara: Pri tvorničkom sastavljanju amortizera na poveznici između vijka za podešavanje i kućišta nije naneseno dovoljno masti pa je došlo do korozije. U rijetkim pojedinačnim slučajevima neispravne smo amortizere zamijenili u sklopu garancije.

7. O iskrivljenom disku
Honda odogovara: To je zasad pojedinačan slučaj. Neispravan disk poslali smo u Japan na analizu i otkrivanje uzroka kvara, a zamijenili smo ga u sklopu garancije.



Tehnički podaci
Tekućinom hlađeni četiricilindarski redni motor, promjer x hod 74,0 x 54,0 mm, obujam 929 ccm, snaga 147 KS (108 kW) pri 11.000 o/min, okretni moment 100 Nm pri 9000 o/min, dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, sprijeda dva diska promjera 330 mm, straga disk promjera 220 mm, visina sjedala 815 mm, masa sa svim tekućinama 201 kg





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.