Motorevija
PRETRAGA
2021-06-29 , Autor: Eva Breutel i Kristijan Tićak, Slike: Honda
Bookmark and Share

Honda je za 2021. temeljito revidirala svoju seriju NC. No, dok je s jedne strane dodala maksi skuter Forzu 750, X-model je kao jedini NC ostao braniti čast motocikala


Novčanik, smartphone i dokumenti su u jakni, no gdje smjestiti sunčane naočale, windstopper, kišno odijelo? Pohrana dodatnih ali uvijek potrebnih, korisnih stvari na motociklu oduvijek je predstavljala veliki izazov. Izazov kojem Honda NC 750 X i danas, devet godina nakon premijere u potpunosti udovoljava. Naime, sve što trebate učinit je da podignete poklopac lažnog spremnika goriva, ubacite sve neophodne sitnice i već ste spremni za ležerno putovanje.
 
 

Hondin allrounder i danas s pravom nosi naziv NC - novi koncept. Za ovu je godinu Honda na njemu povećala prtljažni prostor - sada prima kacigu veličine XXL. Daljnje inovacije? Iz programa je izbačena naked-izvedba S, preostaje isključivo vrlo popularni crossover NC 750 X. Honda je pritom koncentrirana isključivo na asfalt, skratila je hod ovjesa na 120 mm. To ne treba nikoga zabrinjavati budući su terenske sposobnosti NC-a ionako bile vrlo ograničene.
 
 

Pozitivna nuspojava ovakve postavke odgovarati će vozačima nižeg rasta, budući da je sjedalo sada niže (zbog kraćeg hoda), svega 800 mm od tla. I revizija pouzdanog i štedljivog paralelnog twina dobro je prošla. Rast od četiri konjske snage i jednog Nm okretnog momenta možda ne zvuče previše, ali u kombinaciji s kraćim prijenosnim omjerom u prva tri stupnja prijenosa definitivno su primjetni. Twin, koji imitira V2 sa svojim radilicom od 270 stupnjeva, bolje ubrzava i lakše se vrti te i dalje trosši poput upaljača (3,7 l/100 km).

Dakle, to bi trebalo biti svega 60 KS? Teško za povjerovati! Budući da su inženjeri također povećali broj okretaja u minuti za 600, motor više ne 'udara' u limitator tako često, što je ranije itakako kočilo zabavu.
 
 

Honda je za prvu vožnju osigurala NC 750 X s DCT-mjenjačem, koji je u međuvremenu došao do 55 posto omjera u ukupnoj prodaji ovoga modela. DCT je revidiran, tu su novi modovi vožnje – standard, sport i rain – a na odgovarajući stupanj prijenosa utječe i vaš stil vožnje. U osnovi, čak se i skeptici dobro slažu s funkcioniranjem DCT-a s tim da vam uvijek kao alternativa ostaje i ručna izmjena stupnjeva putem prekidača.

Sve u svemu, DCT, koji Honda neprestano dorađuje u proteklih 10 godina, vrlo je dobro 'složen', stupnjeve prebacuje tiho i bez trzaja a i zvučna kulisa (klang-zvuk) od sada je znatno ugodnija (tiša). Doplata za DCT košta 5000 kuna, a osim povećanja komfora donosi i dodatnih 10 kg na vagi. Stoga je sasvim u redu da su Hondini inženjeri uštedjeli kilograme negdje drugdje, konkretno - na motoru i okviru. S DCT-om NC X sada teži 224 kg.
 
 

Kompaktna ergonomija, nisko težište te veliki zakretni kut upravljača vrlo brzo stvaraju prisan odnos s vozačem, pogotovo kada su početnici u pitanju. Honda sama od sebe svladava zavoje svih radijusa, izuzetno je lagana za upravljanje te munjevito mijenja pravac. Činjenica da je sprijeda prilično tanka vilica promjera 41 mm koja se ne može podešavati, a straga monoamortizer koji vam dopušta samo stezanje/popuštanje opruge, uopće se ne primjećuje. Ovjes radi vrlo dobro, 'pegla' sve neravnine na asfaltu a da pritom ne narušava stabilnost motocikla.
 

Baš kao i prije, ne smeta niti činjenica da je sprijeda ugrađen samo jedan disk a u trenutku kada kočite svom silom, tada će se uključiti i pokazivači smjera kako bi one iza vas upozorili na potencijalnu opasnost.

U rang dobrih odluka svakako spada i Hondin odabir pneumatika. Naime, prva ugradnja je sada znatno pouzdaniji i kvalitetniji Metzeler Tourance Next koji donosi evidentne prednosti u dinamici i upravljanju. NC 750 X djeluje harmonično i neutralno, povratne informacije s podloge su čiste i transparentne, stabilnost na pravcu i u nagibu zadovoljavajuća.
 
 

Zaključak

NC 750 X nikada nije pokušavao biti showbike, njih ionako ima podosta na tržištu, već racionalni allrounder primjeren širokom krugu kupaca. Snažniji motor i skraćen završni prijenos u njega su 'ubrizgali' dodatnu dozu dinamike, racionalnost je tako postala još dinamičnija. Upravo to je i trebalo NC-u, budući da njegova praktičnost (prostor pod spremnikom, potrošnja, skromni troškovi rednovnog održavanja, pouzdanost itd.) ionako nikada nije bila upitna.

Što je novo?
Euro5 standard
povećanje snage od 4 KS i okretnog momenta od 1 Nm
Povećanje leptirastih tijela (plus 2 mm)
Povećanje broja okretaja (plus 600 o/min)
Novi airbox
Manji i efikasbiji katalizator
Smanjenje mase motora (minus 1,2 kg)
Lakši okvir (minus 1,8 kg)
Ride-by-wire
Dorada kontrole trakcije (tri intenziteta)
LCD-kokpit lakši za čitanje
Povećanje prostora pod lažnim spremnikom goriva
Niže sjedalo (minus 30 mm)
Kraći hod ovjesa
Efikasnija zaštita od vjetra (vjetrobran)
Izmjena dizajna
Masa motocikla smanjena za 6 kg


Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 38 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 420W, akumulator 12V/11,2 Ah, šest brzina (DCT), pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 77,0 x 80,0 mm
Obujam 745 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 59 KS (43 kW) pri 6750 o/min
Okretni moment 69 Nm pri 4750 o/min
Buka u stajanju 89 dB (A)

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda disk prmjera 320 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17, 4,50 x 17
Gume 120/70 ZR17, 160/60 ZR17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1535 mm, kut glave okvira 63 stupnja, predtrag 110 mm, hod sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 214 (224) kg, najveća dopuštena masa 432 kg, spremnik goriva 14,1 l

Garancija dvije godine
Boje plava, crvena, bijela, mat-crna
Cijena 64.500 (69.500) kuna

*vrijednosti u zagradi odnose se na model s DCT-om





xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha V-max Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT660X Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha YZF-R125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Gilera Runner 50 SP Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)