Luksuzni toureri postali su rijetkost. Honda je s NT-om 1100 prije tri godine prekinula ovaj trend, a sada slijedi prvi update modela. Prva vožnja u Andaluziji otkriva godi li mnoštvo sitnih i većih izmjena
Putovanje započinje prvim korakom. Honda NT 1100 je taj prvi korak napravila tek nedavno. Japanci su 2022. proširili svoju ponudu modela s touring motociklom baziranim na Africi Twin. Honda je dobro poznatom okviru i motoru – uz manje prilagodbe – dodala 17-colne kotače s cestovnim gumama i ovjesom prilagođenim turističkoj (cestovnoj) vožnji, te sve tozaokružila velikom gornjom oplatom.
Tako je rođen Hondin ‚New Tourer‘ (NT) koji je sada spreman za drugi korak u svom putovanju. Dakle, u pitanju je prvi update modela NT 1100 koji je već na prvu postavio neke standarde i mjerila, dakako u pozitivnom smislu. U prvom testu - koji smo odradili u proljeće 2022. – zaključili smo da NT sve odrađuje prilično korektno, no da isto tako ne spada u kategoriju motocikala koji će vas osvojiti na prvu i oboriti s nogu. Naime, emocije mu nisu jača strana. Bilo kako bilo, Honda se sada u revidiranoj verziji modela odlučila pozabaviti svim nedostacima i manama.
Naš kratak vodič kroz brojna dotjerivanja započinjemo srcem Hondina tourera. Početna struktura ostala je ista: dva cilindra u liniji s obujmom od 1084 ccm i otklonom radilice od 270 stupnjeva, najveća snaga od 102 KS pri 7500 o/min. S druge strane, kroz modifikacije su prošli radilica, klipnjače, klipovi i airbox. Sve s ciljem da se motoru udahne više života u srednjem rasponu okretaja, koji je kao što znamo relevantan za korištenje u svakodnevici. Honda je te izmjene odradila s uspjehom. Pogonska jedinica istiskuje 112 Nm potiska, čak osam više od svog prethodnika.
Osim toga, ovaj okretni moment dostupan je pri 5500 o/min, 750 okretaja ranije nego u modelu za 2022. Primjećuje li se to doista i u vožnji može razjasniti tek izravna usporedba starog i novog NT-a, ali jedno je sigurno: paralelni twin je užitak u vožnji u svakoj situaciji. Ubrzava nenametljivo, linearno, no s druge je strane vrlo dinamičan. U svakom je trenutku jasan i izravan, pogotovo kada je u pitanju njegova namjena - opuštena turistička vožnja. Radi ugodno tiho i, zahvaljujući imitaciji zvuka V2-motora, zvuči robusno i jezgrovito, ali opet ne i prenapadno.
Srce NT-a 1100 u osnovnoj izvedbi svoju snagu prenosi preko ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa, no uz nadoplatu od 1000 eura, Hondin mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT) automatski ili opcijski ručno preuzima izmjenu stupnjeva prijenosa pritiskom na prekidač. Honda je dodatno revidirala već dokazani sustav, koji u NT-u funkcionira zaista dobro. Zahvaljujući poboljšanom sustavu mjerenja pritiska ulja, DCT sada mijenja stupnjeve prijenosa još brže, što znači da se posebno niži stupnjevi prijenosa mijenjaju mirnije. Osim toga, NT 1100 sada ima šestosni IMU, što znači da sustav preciznije prepoznaje u kojoj se situaciji vožnje motocikl nalazi, te stoga može prikladnije odabrati odgovarajući stupanj prijenosa.
Kao i do sada, postoje četiri automatske razine izmjene stupnjeva. U načinu D, mjenjač mijenja stupnjeve prijenosa prilično defenzivno, prebacujući u viši stupanj prijenosa vrlo rano, a u niži stupanj prijenosa dosta kasno – baš kako treba za komforno i štedljivo krstarenje. Načini rada S1 do S3 dostupni su za brže prolaze i tempo vožnje. Na našoj testnoj vožnji kroz brda južne Španjolske uokolo Málage, način rada S1 pokazao je svoju pravu vrijednost i rijetko je zahtijevao korektivne intervencije.
Ako odlučite dodatno potrošiti daljnjih 1800 eura, možete uživati u blagodatima novog elektroničkog ovjesa. Baš kao i njegov konvencionalni pandan, nudi 150 mm hoda sprijeda i straga, te visoku razinu udobnosti. Ono što je ovjesu na NT-u do sada nedostajalo je određena stabilnost i preciznost, posebno kada se borio s brzinama većim od tipičnih tourerskih. Elektronski ovjes upravo tu postavlja nove standarde. Iako je u osnovnoj postavci još uvijek vrlo mekan, može se u nekoliko stupnjeva podesiti da bude tvrđi.
To dakako NT 1100 ne čini superbikeom – niti on to želi biti, niti je tomu namijenjen – ali vam omogućuje da brzo prolazite kroz zavoje bez osjećaja da lebdite iznad asfalta. Samo kod jakog kočenja u zavojima prednji dio Honde postaje pomalo spužvast. Kad smo već kod kočnica, tu se ništa nije promijenilo. Zašto? Nissinov hardver odrađuje sjajan posao, usporava snažno i uz finu kontrolu. Zaštita od vjetra i vremenskih nepogoda, kojoj su se inženjeri također posvetili, isto tako odlično funkcionira. Prednji dio motocikla je dobio novi dizajn – s pokazivačima smjera integriranim u dnevna svjetla – i ne samo da izgleda modernije, već i učinkovito štiti vozača od vjetra i vremenskih prilika. Vjetrobransko staklo sada se može podešavati jednom rukom i to u pet razina, što dobro funkcionira i u vožnji. Jedina mana: u najvišoj postavci vjetar je bio skrenut tako da - barem za autora visine 1,78 m - dolazi do neugodnih vibracija u predjelu kacige. Jedna ili dvije stepenice niže s vjetrobranskim staklom i problem je bio riješen.
Sjedalo je sada straga šire i sprijeda uže u svrhu poboljšanja komfora, a kako bi se omogućilo jednostavno penjanje i silaženje. Inače, vozač i dalje sjedi 820 mm iznad tla. Kritike su na originalnom NT-u bile upućene bočnim koferima, a koji su još uvijek dio serijske opreme. Honda je i ovdje napravila poboljšanja, proširila kućišta povećala skladišni prostor za ukupno osam litara te stvorila dovoljno prostora za smještaj po jedne integralne kacige. Serijska oprema također uključuje tempomat, grijane ručke, glavne stajne oslonce i mogućnosti povezivanja. Pametni telefon se može povezati putem Bluetootha, a kada se poveže putem USB-kabela dostupni su čak i Apple CarPlay i Android Auto.
Ako pogledate katalog dodatne opreme, pronaći ćete, između ostalog, komforno sjedalo koje je još bolje podstavljeno od standardne verzije, topcase s 50 litara prostora za pohranu, svjetla za maglu i šire oslonce za noge. U osnovnoj verziji bez DCT-a i s konvencionalnim ovjesom, NT 1100 je vaš za 16.400 eura dok se s DCTom i elektronskim ovjesom cijena penje na 19.200 eura.
Zaključak
Honda je primila kritiku na znanje i zasukala rukave. Mnoštvo sitnih i većih promjena dodatno zaokružuju već ionako uspješan bazni koncept NT-a 1100. Ljubitelji putovanja dobili su solidan ‘kamper’ s raskošnom opremom i istančanim faktorom udobnosti po relativno umjerenoj cijeni. Sretan put!
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, suhi karter, ubrizgavanje 2 x O 46 mm, regulirani katalizator, alternator 510 W, akumulator 12 V/11 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, šest brzina, pogonski lanac O-Ring, sekundarni prijenos 40:16.
Promjer x hod 92,0 x 81,5 mm
Obujam 1084 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 102 KS (75 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 112 Nm pri 5500 o/min
Statična buka 95 db(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down, promjer 43 mm, elektronski podesivo ublažavanje, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, elektronski podesivo stlačivanje opruge i ublažavanje, sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 256 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS za zavoje
Kotači alu-legura 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70 R 17; 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1535 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, predtrag 108 mm, hod sprijeda/straga 150/150 mm, visina sjedala 820 mm, suha masa 249 kg, ukupna dopuštena masa 442 kg, spremnik goriva/rezerva 20,4 litara
Garancija dvije godine
Boje crna, plava, siva
Cijena 19.200 eura (početni 16.400 eura; s DCT-om 17.400 eura)