Test | Honda XL 750 Transalp (2025): Druga prilika
Nakon duljeg izbivanja vratila se na scenu 2023., a dvije godine kasnije uslijedilo je prvo ažuriranje modela. Što je sve novo, otkriva prva vožnja
Nije prošlo niti dvije godine od kada se pojavila na tržištu, a Honda je već odlučila osvježiti jedan od svojih najvećih komercijalnih hitova – XL Transalp 750. Razlog? Konkurencija je u klasi putnih endura srednje klase žestoka. Terenski orijentirana Yamaha Tenere 700 je za ovu modelsku godinu također prošla update, a tu je i svestrani Suzuki V-strom 800 DE te 'kralj sporta' KTM 790 Adventure. Svaki od ovih konkurenata ima svoje kvalitete a sve zahtjevniji kupci ne praštaju nedostatke i slabosti.
Honda Transalp je u svom 'prvom naletu' na tržištu postojala od 1987. do 2012. godine. Jednostavni, user-friendly enduro srednje klase skupio je vjernu bazu obožavatelja prije nego što je eliminiran iz Hondine modelske game na otprilike deset godina. Kako smo na početku teksta napomenuli, u svome drugom izdanju pojavio se 2023. a sada s prvim faceliftom dobiva cijeli niz inovacije koje bi ju trebale držati na razini konkurencije.
Počnimo s onim očitim – XL 750 krasi moderniji i agresivniji dizajn. Honda je svoj adventure zamotala u novo ruho i boje, te cestu osvijetlila novim dvostrukim svjetlom. Potonje je dizajnirano ne samo da izgleda modernije, već i da pruža učinkovitiji i kvalitetniji svjetlosni snop. Također, redizajnirano vjetrobransko staklo nije samo rezultat kozmetičkog tretmana, već i važna funkcionalna nadogradnja. Čak i u ovoj standardnoj verziji - koja je na našem testnom motociklu - nudi solidnu zaštitu od vjetra.
Sudeći prema prvom pogledu u Hondin asortiman dodatne opreme, situacija je još bolja iza opcionalno dostupnog višeg vjetrobranskog stakla. Nijedno na žalost nije podesivo po visini, ali je zato ekološki na visini zadatka. Da, malo sarkazma nikada ne škodi, stoga budimo dosljedni do kraja. Kao i kod mnogih drugih modela koji se nalaze u aktualnoj gami, Honda u svojim press-materijalima navodi da prozirne dijelove proizvodi od ekološki prihvatljive plastike-biomase Durabio. Potonja se, ako vam to nešto znači, proizvodi od nejestivog kukuruza.
Hondu XL 750 Transalp i dalje pogoni paralelni twin obujma 755 ccm koji se koristi i u modelu Hornet 750. Performanse ostaju nepromijenjene. Unatoč nadogradnji na normu Euro 5+, twin i dalje razvija 92 KS pri 9500 o/min i 75 Nm pri 7250 o/min. Honda je samo revidirala postavke ubrizgavanja goriva i mapiranje različitih modova vožnje. Motor blista svojim dobro poznatim vrlinama: oštrim odzivom na komandu gasa, uglađenim radom i lako kontroliranim potiskom.
Njegov je temperament pitom i ukrotiv u prvoj polovici raspona okretaja, a energičniji i odvažniji postaje nakon što prođe granicu od 5000 o/min. Od 6500 o/min motor zvuči snažno i potiskuje vrlo žustro. Dakle, ako želite održati pogon živahnim, morate odabrati pravi stupanj prijenosa. Srećom, to činite bez ikakvih napora zahvaljujući mekoj i uglađenoj spojci i preciznom mjenjaču. Situacija je još lakša s opcionalnim quickshifterom/blipperom, koji je revidiran za 2025. i trebao bi stupnjeve mijenjati još uglađenije i brže, a u nadoplati košta oko 300 eura.
Ipak, koliko god spomenute izmjene godile, najvažnija su poboljšanja odrađena na ovjesu. Ključne specifikacije su ostale iste, baš kao i kod motora. Upside-down vilica promjera 43 mm i monoamortizer Showa i dalje su tu, sprijeda je 200 a straga 190 mm hoda. Ono što se promijenilo je postavka ovjesa tj. njegovo podešenje. Naši brojni testovi su kritizirali ovjes na prethodniku, primarno stražnji amortizer. Naime, potonji je imao tendenciju unositi neugodnu količinu gibanja te je time narušavao stabilnost motocikla.
Međutim, stražnji amortizer je sada podešen kruće, pa je to postala stvar prošlosti. Transalp sada djeluje čvrsto, nudi finu povratnu informaciju s podloge te impresionira stabilnošću u svakoj situaciji vožnje. Zavoji doduše zahtijevaju malo impulsa na upravljaču, ali to je cijena koja se plaća za veliki 21-inčni prednji kotač. Još jedna promjena koju vrijedi spomenuti – Transalp namjesto na Metzeler Karoo Streetu od ove godine dolazi na Dunlop Trailmax Mixtouru.
Bez obzira na cestovno orijentirane gume, Hondin se mid-size adventure dobro snalazi i na makadamu. Uska silueta, optimalno težište kao i relativno mala masa motocikla (211 kg sa svim tekućinama) čine ga upotrebljivim na soft-offroadu, no ne i svemogućim. Isto tako, ako se namjeravate češće voziti po neasfaltiranim cestama, naša je preporuka da pod obavezno ugradite donju zaštitu motora (tzv. kadicu) jer je na tom dijelu motor podložan oštećenjima.
Ergonomija je pak ostala nepromijenjena. Vozač na motociklu sjedi uspravno i opušteno, na visini od 850 mm iznad tla. Udoban je to položaj koji ne postaje naporan niti na dugim putovanjima te nudi dovoljno prostora čak i za vozače višeg rasta. Udobnim se na prethodniku nije moglo ocijeniti sjedalo, stoga smo na testnom motociklu naručili comfort izvedbu istoga koja se nadoplaćuje 180 eura. Za sada djeluje vrlo udobno, a iskustva s dužih putovanja ćemo prenijeti u narednim brojevima budući da nam je Transalp 750 ustupljen na maraton test u trajanju od godine dana.
Kočni sustav sprijeda čine dva kočiona diska od 310 mm u kombinaciji s dvoklipnim plivajućim čeljustima dok je straga disk od 256 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom. Kočnice se nisu mijenjale, što znači da su i dalje precizne i transparentne te da uvijek imaju dovoljno snage za zaustavljanje. Novi 'joystick' na lijevoj strani upravljača kojim se upravlja u četiri smjera koristi se za prolazak kroz redizajnirani izbornik na TFT-zaslonu veličine pet inča. 'Joystickom' se lako upravlja čak i u debljim rukavicama a izbornik je intuitivan. Zaslon jasno i sažeto prikazuje sve informacije - sada čak i s indikatorom vanjske temperature čiji smo nedostatak na prethodniku također kritizirali.
Honda novi Transalp 750 nudi u tri boje. HRC-kombinacija tj. bijelo-plavo-crvena, prva je stigla na hrvatsko tržište, dok su se metalik crna i siva pojavile nešto kasnije. Bez obzira na boju, domaći uvoznik za XL 750 Transalp želi 11.900 eura.
Zaključak
Redizajnirani Transalp 750 itekako ima smisla. Promjene su mu godile, kako dizajnerske tako i tehničke. S novim podešenjem ovjesa se vozi gotovo kao potpuno novi motocikl a manje prilagodbe dodatno zaokružuju koncept putnog adventurea.
TEHNIČKI PODACI
Honda XL 750 Transalp
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, podizači/klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje, 2 x Ø 46 mm, regulirani katalizator, alternator 440 W, akumulator 12 V/9 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac, sekundarni prijenos 45:16
Promjer x hod 87,0 x 63,5 mm
Obujam 755 cm³
Kompresija 11,0 : 1
Snaga 92 KS (67,5 kW) pri 9500 o/min
Okretni moment 75 Nm pri 7250 o/min
Statična buka 94 dB(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, prednja vilica upside-down, Ø 43 mm, podesiva po stlačivanju opruge, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda dvostruki diskovi Ø 310 mm i dvoklipna plivajuća čeljust, straga disk Ø 256 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS
Kotači Žbičani alu-naplatci, 2.15 x 21; 4.00 x 18
Gume 90/90 21; 150/70 R 18
Serijske gume Dunlop Trailmax Mixtour
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1560 mm, kut glave okvira 63,0 stupnja, Predtrag 111 mm, hod sprijeda/straga 200/190 mm, visina sjedala 850 mm, masa sa svim tekućinama 211 kg, nosivost 206 kg, spremnik goriva 16,9 litara
Servisni intervali svakih 12.000 km
Garancija dvije godine
Boje bijela/plava/crvena, crna, siva
Cijena od 11.900 eura
Mjerenja
Najviša brzina 195 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 4,2 s
0-140 km/h 7,5 s
Međuubrzanje
60-100 km/h 7,0 s
100-140 km/h 7,8 s
140-180 km/h 15,2 s
Potrošnja
Magistrala/100 km 3,6 l
Doseg – magistrala 469 km
Zajednica | Komentari