Motorevija
PRETRAGA
2022-02-21 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Kupci kojima dizajnerska rješenja studija Kiska nisu najbolje legla na primjeru KTM-a 890 Adventure, dobili su zanimljivu alternativu. Bratski Norden 901 ne razlikuje se samo po vanjštini, već je pozicioniran točno na pola puta između standardnog modela i radikalne R-varijante



Husqvarna je na sajmu EICMA 2019 premijerno prikazala studiju koja je podigla dosta prašine, odnosno obrva. Neobično oblikovan konceptni motocikl s ravnim bočnim panelima i dozom neo-retro šarma mnogima se svidio više od tehničkog brata blizanca, KTM-a 790 Adventure, koji danas nosi brojčanu oznaku 890. I točno 24 mjeseca nakon premijernog prikazivanja, stigao je poziv na prvu vožnju, na prekrasnom i egzotičnom Azorskom otočju, točnije najvećem i najnapučenijem otoku São Miguel. 

Za razliku od tehničkog brata blizanca na kojem vrišti etiketa 'Ready to Race', Norden 901 djeluje kudikamo dizajnerski smirenije, iako je praktički istovjetan studiji prikazanoj prije dvije godine. Skandinavski look vješto kombinira moderna i bezvremenska rješenja i zasigurno će privući potencijalne kupce koji u segmentu putnih enduro motocikala preferiraju konvencionalan dizajn. U svakom slučaju, finalni proizvod djeluje vrlo obećavajuće.

 

No, uz svu hvalevrijednu dosljednost u provedbi, nešto je suptilno drukčije u vezi s izvornim modelom. Čini se nekako pristupačnijim, pitomijim. Pogled na tablicu tehničkih podataka otkriva i zašto, razlike u odnosu na KTM 890 R su očigledne. Austrijska rally-verzija zaista je spremna za utrkivanje, opremljena je kapacitetnim ovjesom WP hoda 270 mm sprijeda i straga, dok je Norden 901 po tom pitanju 'civiliziraniji' s hodom ovjesa od 220 mm sprijeda i 215 mm straga. Prema tom, mnogima krucijalnom kriteriju, Norden 901 smjestio se točno na pola puta između modela KTM 890 Adventure (200 mm sprijeda i straga) i R-varijante (240 mm sprijeda i straga). 

Razlike u visinama sjedala još su izraženije: na baznom modelu 890 sjedi se na 830 mm od tla, Norden je na umjerenih 854 do 874 mm, dok 890-R vozača ugošćuje na enormno visokih 890 mm. Svi koji redovito prate Motoreviju i pomno čitaju detalje, znat će na što mislimo: razlike između dvije verzije endura iz Mattighofena su goleme. Na baznom modelu sjedi se duboko u motociklu i vozne osobine vrlo su bliske cestovnim motociklima, dok R-model ima povišeni enduro-upravljač i beskrajne rezerve ovjesa za vožnju najrazličitijim terenima.

 

Upravo zato, Norden bi za mnoge mogao predstavljati zlatnu sredinu. Husqvarnin recept dobro pomiruje dvije krajnosti, motocikl je lagan i jednostavan za upravljanje, a istovremeno dovoljno snažan s vrlo konkretnim nastupom u širokom radnom području. Ovo je putni enduro koji se ne boji niti jedne podloge i uvijek je spreman za zabavu. Norden je agilan, likvidan, neutralan, gladan zavoja. Ali oprez, za razliku od austrijske braće, unatoč robusnom izgledu, Husqvarna ima mekše podešen ovjes i deblje podstavljeno sjedalo, koje će sakriti pokoju povratnu informaciju, ali omogućiti udobnije stizanje na odredište. 

Prednja vilica i stražnji amortizer ublažavaju besprijekorno, s njihov se rad prije svega opisuje riječima uglađen i baršunast. Zaista, komfor na putovanju je visoko apostrofiran, no može li se po tom pitanju nešto promijeniti? Prednja vilica podesiva je po kompresiji i povratu bez korištenja alata, a stražnji amortizer također se može podešavati po povratu. Nažalost, druženje s testnim motociklom na Azorima trajao je prekratko da bismo se upustili u fino podešavanje ovjesa prema vlastitim preferencijama.

 

Što se tiče pogonske jedinice, sve što vrijedi za dobro poznati austrijski redni dvocilindarski motor s odmakom paljenja od 270 stupnjeva, vrijedi i za ovaj 'skandinavski'. Snagu i okretni moment trese kao iz rukava, a najviše od sebe daje u srednjem radnom području, pa i visokim okretajima. Twin obujma 889 ccm ima otežanu radilicu, pa snagu razvija uglađenije i linearnije, što je za potrebe putnog enduro motocikla itekako poželjno. Rekli bismo, temperament je izvrsno pogođen. 

Mapping motora? Svi dostupni modovi rada su besprijekorno posloženi, od onih s uspavanim reakcijama do vrlo izravnih i oštrih. Sustavi asistencija? Popis je potpun, opcije podešavanja dovoljno razigrane, a tu je i napredan sustav sa žiroskopskim senzorima (IMU). Za pohvaliti je i rad quickshiftera, Husqvarna ga naziva 'Easy Shift', ali opcionalni rally-mod koji se ovdje naziva 'Explorer' namijenjen je ozbiljnim terenskim vozačima koji su ga spremni doplatiti.

 

Norden 901 ne predstavlja se kao beskompromisan enduro, najbolje se uklapa u kategoriju adventure motocikala za srednje zahtjevne terene. Putne kvalitete su na broju: zaštita od vjetra je solidna i u većini slučajeva posve dovoljna, na raspolaganju je tempomat, kao i dobro osmišljena rješenja za prijevoz prtljage, zatim grijanje ručica i sjedala te povezivost s pametnim telefonom. Dakle, riječ je o cjelovitoj platformi sa svime potrebnim za ugodna putovanja na duge staze. Tome u prilog ide i razmjerno velik spremnik goriva koji zaprima 19 litara, a sukladno potrošnji koja se kreće oko 5 l/100 km osigurava gotovo 400 km autonomije.

Naposljetku, Husqvarna je tijekom prezentacije osmislila i dovoljno izazovnu rutu izvan asfaltiranih podloga, na vulkanskom otoku São Miguel uživali smo u zaista spektakularnom krajoliku. Da je riječ o istinskom enduro motociklu potvrđuju ne samo dimenzije kotača i guma, već odličan raspored mase, protuklizni oslonci nogu, Explorer mod s mogućnošću podešavanja proklizavanja, koherentna ergonomija i vrlo sposobne gume Pirelli STR koje bez ikakvih problema svladavaju lakše ali i srednje teške terene, po kakvima se većina kupaca neće ni kretati.



Zaključak
Nismo slatkorječivi, prvi dojmovi iz vožnje zaista su vrlo pozitivni. Norden 901 izvrsno nadopunjuje poznate adute KTM-ove platforme – srčan motor, optimalan raspored mase, vrhunska elektronika i razumna količina opreme – sada stižu uz odgovarajuću porciju komfora i elegantan nordijski dizajn.

TEHNIČKI PODACI

Motor

Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni, dvije osovine za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje suhim karterom, ubrizgavanje 2 x Ø 46 mm, regulirani katalizator, akumulator 12 V / 10 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u ulju (anti-hopping), mjenjač šest stupnjeva, lanac X-ring, sekundarni prijenos 45:16
Promjer x hod 90.7 x 68.8 mm
Obujam 889 cc
Kompresija 13.5: 1
Snaga 77.0 kW (105 KS) pri 8000 okr.
Okr. moment 100 Nm pri 6500 okr.

Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih mostova, motor nosivi element, upside-down vilica Ø 43 mm, podesivo predopterećenje opruge, kompresija i povrat, dvostruka stražnja aluminijska vilica, direktno vezan amortizer, podesivo predopterećenje opruge i povrat, sprijeda diskovi Ø 320 mm, četveroklipna fiksna čeljust, straga disk Ø 260 mm, dvoklipna plutajuća čeljust, kontrola trakcije, ABS za zavoje
Kotači aluminijski sa žbicama 2.50 x 21; 4.50 x 18
Gume 90/90 R 21; 150/70 R 18

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1513 mm, kut glave okvira 64.2 stupnja, predtrag 107 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 220/215 mm, visina sjedala 854–874 mm, suha masa 204 kg, spremnik goriva 19 l
Garancija dvije godine
Boje siva/žuta
Cijena 112.900 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X BMW K 1600 GTL (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Gilera Runner 50 SP Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Ducati Diavel (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R Honda VFR 1200 F BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750