Motorevija
PRETRAGA
2010-09-13 , Autor: Klaus Herder, Jörg Lohse i Kristijan Tićak, Slike: Mps
Bookmark and Share

Deset kaciga više klase proveli smo kroz tri različita dijela testa. Nude li doista onoliko koliko koštaju?

 Predstavljamo Integralne kacige vi¹e klase

Za hrvatsko tržište kaciga prijelomna je godina bila prošla, 2009. Tada su mnogi, i kupci i prodavači kaciga, shvatili da je vrijeme „jeftilena“ prošlo i svršeno vrijeme. Naime, MUP je godinama pokušavao primorati vozače motocikala i skutera da uopće nose kacigu. Na kraju je velika većina „gologlavih“ vozača popustila. No, samo privremeno, jer u tome svemu neki su opet htjeli izbjeći sustav pa su za vrijeme vožnje nosili kacigu - ali građevinsku, vojni šljem ili već nešto što je sve samo ne zaštitna kaciga.

Policiji nije trebalo dugo da osmisli akcije kontrole homologiranosti kacige. Dakle, prema važećem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, u Hrvatskoj je na snazi ECE-standard 22.05, a ispravnima se smatraju i kacige pod oznakom 22/03 i 22/04. Dakle, homologirane. Sve ostale - kao da ni nemate na glavi.

 Predstavljamo Integralne kacige vi¹e klase

Realnost je da u današnje vrijeme gotovo svaka kaciga skuplja od 300 kuna zadovoljava postojeći standard, no isto je tako realnost i da se na kraju krajeva ipak radi o vašoj glavi. Stoga, nemojte zbog nekoliko stotina kuna svoju glavu stavljati „na panj“.

Motorradov veliki test kaciga visoke klase obuhvatio je sve prestižne proizvođače. Kao najvažniji dio testa ipak moramo izdvojiti onaj koji se tiče sigurnosti, tj. bočnog ublažavanja. Čak 20 kaciga (po dvije od svakog proizvođača) razbili smo udarcima na sigma-gredu. Sigma-gredu? Da, to je najvjernija kopija onoga što vas čeka na rubu ceste. Radi se dakako o stupu, prometnom znaku, nosaču bočnih zaštita na cesti, rubnjaku itd. Da, sve što ne želite vidjeti iz blizine. Urednik Jörg Lohse možda nam je i najrealnije prenio osjećaj izazvan tijekom tih testova: „Boljelo me je kao promatrača sa strane koji je sve to gledao. Zažmirio sam svaki put kad je kaciga uz zvuk lomljave pucala na gredi.“

Iako takvi testovi iziskuju veliku logističku potporu, puno novca i vremena, Motorrad nikad od njih neće odustati. Samo iz jednog jednostavnog razloga - želimo da proizvođači uče iz svojih grešaka te da uvijek ulažu više u kvalitetu proizvoda. Na kraju krajeva, vi, dragi čitatelji, taj proizvod plaćate, pa je sasvim u redu da saznate i koliko ste u njemu doista i sigurni. To je prava vrijednost naših testova i tako će i dalje ostati.

1/7 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/7




2010-12-21 11:41:16

Suomi Vandal (imam pin up model već 2 godine) je sve samo ne tiha kaciga. Već na 40km/h počinje jako hujanje a preko 100km/h potpuno zaglušuje zvuk skraćenog 4 u 1 izduva na mojoj boldorki. Posle sat vremena provedenih u vožnji u ušima vam zuji kao posle rock koncerta. Sve pohvale za dizajn, težinu, aerodinamičnost i osećaj "ležanja" na glavi ali je buka bez čepića za uši PREVELIKA.

2010-12-13 22:23:27

Nemogu vjerovati da je Shoei napravio lošju kacigu od predhodnog modela naime XR1000 teži svega 1350g dok ova nova po kile.

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R