Motorevija
PRETRAGA
2019-03-01 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Inicijalni dojmovi? Smatramo da vrijedi te novce



S vremena na vrijeme, trgovački lanac Lidl u svoju ponudu uvrštava i pojedine artikle zaštitne opreme za motocikliste. Nađe se tu svega, od rukavica, bubrežnjaka, potkapa, cerada, majica, punjača akumulatora...ali najviše polemika izazivaju kacige. Kupcima su ponuđena dva modela, otvorena (jet) po cijeni 222 kn i preklopna (flip-up) po dvostruko većoj cijeni od 444 kn.


Uz kacigu se isporučuje i originalna Pinlock folija protiv zamagljivanja, kao i rezervne obrazine,  zimski ovratnik i praktična vreća za spremanje/nošenje


S masom oko 1,65 kg kaciga je u prosjeku klase termoplastičnih modela

I dok su kupci mahom zadovoljni tekstilnim artiklima, za koje uglavnom imaju samo riječi hvale, prema kacigama su ipak malo suzdržani. Vjerojatno svemu kumuje neobično povoljna cijena, jer niskobudžetne flip-up kacige poznatijih proizvođača koštaju barem 1000 kn, pa i više. Čini se da je to prvi 'kamen smutnje', a budući da je riječ o zaštiti glave, ljudi su opravdano nepovjerljivi. Međutim, sumnje u zaštitnu ulogu spomenute kacige trebao bi otkloniti certifikat ECE-R 22.05, bez kojeg se kaciga ne bi ni smjela naći na tržištu. Dakle, prvi i osnovni uvjet je zadovoljen – kaciga je homologirana prema europskom standardu i njena je zaštitna funkcija neupitna.


 

 

Prepoznali smo da je kao izvorni model poslužio MDS MD200, koji se na inozemnim web-shopovima prodaje po prosječnoj cijeni oko 1100 kn

 



A što je s ostalim funkcijama? Iz iskustva dobro znamo da se Lidl nije upustio u konstruiranje i proizvodnju kacige, već je angažirao vanjskog izvođača, odnosno dobavljača, te su kacige potom brendirane pod njihovom robnom markom 'Crivit'. Zagledavajući oblik vanjske školjke i pojedine detalje, zaključili smo da je riječ o kacigi MDS (AGV-ov podbrend), točnije modelu MD 200 koji se na specijaliziranim web-shopovima prodaje po prosječnoj cijeni oko 1100 kn.


Tako smo iz čiste radoznalosti otišli u Lidl i tržili dotični flip-up model, a potom ga u redakciji detaljno analizirali na tzv. 'suhom testu'. Zaključak? Riječ je o sasvim korektnom proizvodu koji u potpunosti opravdava plaćenu cijenu. Da, osjećaj pod 'prstima' brzo otkriva da je riječ o jeftinom proizvodu, forma nasjedanja nije idealna, ali sve je na svome mjestu: mehanizam vizira je dobro stupnjevan, kopča za podizanje dijela koji štiti bradu ne zapinje, unutarnja podstava je poprilično tanka ali precizno pozicionirana (može se vaditi i oprati!), sunčanim vizirom lako se barata, a u kutiji se isporučuje čak i originalna Pinlock folija (model 30) protiv zamagljivanja, koja u redovnoj prodaji košta oko 150 kn.



Sve u svemu, poštena ponuda za manje zahtjevne vozače koji će lako zažmiriti na manje nedostatke, posebice uzimajući u obzir plaćenu cijenu. Kacigu ćemo detaljnije isprobati tijekom sezone 2019., kada ćemo ocijeniti i sve ostale karakteristike, poput učinkovitosti ventilacije, razine buke, aerodinamike itd.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha YZF-R125 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki DL1000 V-Strom Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)